Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fråga: Känslan i era bromspedaler (NG 9-3 Aero)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Norra Stäket/Stockholm
    Inlägg
    165

    Fråga: Känslan i era bromspedaler (NG 9-3 Aero)

    Hallå.

    En sak som jag faktiskt stör mig på i min kärra är känslan i bromspedalen så jag måste fråga hur ni upplever det.

    När jag har motorn igång och står still på tomgång så kan jag utan nåra större problem trycka pedalen i botten, visst det är lite motstånd men den åker ner i botten iaf.
    Nästa grej är att när man kör och bara behöver bromsa lite grann så känns det som pedalen sjunker undan allt för mkt innan det tar ordentligt, trycker man till så nyper det ju bra förvisso.

    Om man istället trycker till ordentligt från början, dvs pedalen rör sig fort och bestämt så är bromsverkan betydligt bättre från början,

    Surrade med meken idag, han var även ute och provkörde när jag gjorde min första mellanservice i förmiddags. Han sa att den uppförde sig normalt och att pedalen ska gå att trycka i botten, detta pga av ABS.

    Min teori är nu då att det är panikbromsassistansen som "ställer till" med detta fenomen.

    Är säkert heeelt ute och cyklar men det skulle vara trevligt höra hur ni andra upplever era nya 9-3, Aero som vilken annan...

    // Jeppe

    Edit: gäller en 9-3ss Aero 2,0t Bio -09
    Brillko Racing
    Kör numera Hyundai i40 1,7CRDi.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Fråga: Känslan i era bromspedaler (NG 9-3 Aero)

    För att undvika inflation i liknande trådar låser jag denna och hänvisar bla hit: viewtopic.php?f=4&t=248613
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Fråga om LMM 9-3 Aero -01
    Av -StronG- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 00:30
  2. Service fråga 9-3 aero 05
    Av Nille83 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 14:02
  3. 9000 Aero fråga
    Av iMPOSTER i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-07, 10:32
  4. Aero Fråga
    Av iMPOSTER i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 14:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •