Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Snälla visa ditt stöd för Saab!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22

    Snälla visa ditt stöd för Saab!

    GM har nu sagt det rakt ut: de bryr sig inte ett dugg om Saab och kommer upphöra med allt finansiellt stöd till bolaget. I klartext betyder det att Saab är helt kört.

    Om Saab inte får stöd från regeringen kommer vi att förlora vårt kära lilla bilmärke och det är nått som jag och många andra verkligen inte vill se. Maud Olofsson har varit skeptisk till att stödja Saab, även om det är sista chansen för bolaget att överleva.

    Därför vädjar jag till alla Saab entusiaster att skriva ett mejl eller skicka ett brev till Maud Olofsson och Fredrik Reinfeldt och förklara varför Saab måste finnas kvar.

    Skriv nått litet, skriv nått stort, det spelar inte så stor roll så länge du skriver någonting och visar regeringen att Saab har entusiaster som inte tänker låta GM döda märket.

    http://www.regeringen.se/sb/d/7452

    http://www.saabsunited.com/2009/02/show ... -saab.html

    Låt Saab leva!
    David Blumberg // 9-5 2.3t -02

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Finns nog redan 10trådar om detta.
    Men bra att du är engagerad
    Saablös dåre

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Finns ju trådar som sagt. Men jag ställer upp genom att köpa en helt ny 9-3SS BioPower i år istället för en NG900 som jag planerat.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    248
    Medlem#
    6781

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Citat Ursprungligen postat av lol
    Finns ju trådar som sagt. Men jag ställer upp genom att köpa en helt ny 9-3SS BioPower i år istället för en NG900 som jag planerat.
    Så ska det se ut Och Jag har beställt en firmasnurra som levereras i veckan.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Citat Ursprungligen postat av Blodpudding
    Citat Ursprungligen postat av lol
    Finns ju trådar som sagt. Men jag ställer upp genom att köpa en helt ny 9-3SS BioPower i år istället för en NG900 som jag planerat.
    Så ska det se ut Och Jag har beställt en firmasnurra som levereras i veckan.
    Grymt att du beställt en 9-5 Griffin. 9-3 SS närmar sig nu . O min farbror i Polen vill sälja sin Ford Mondeo så snabbt som möjligt o köpa en Helt ny Saab . I Polen så har bilhandlare snart inga nya Saabbilar kvar för att många har köpt dem . Vad kostar din försäkring på din 9-3?
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    61

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Citat Ursprungligen postat av davidblumberg
    förklara varför Saab måste finnas kvar.

    visar regeringen att Saab har entusiaster som inte tänker låta GM döda märket.
    Tycker inte man kan anmärka på så hemskt mycket av det Maud sagt och speciellt inte "Vi är måna om skattebetalarnas pengar. Att ta över ett bilföretag som inte ens de största ägarna i världen vill ta hand om är oerhört riskfyllt"

    Finns ju en tråd på forumet, som handlar om entusiasterna ska ta över saab, du kanske har missat den

  7. #7

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Jepp, lysande tider om man vill köpa en ny Saab. Blir antagligen ännu bättre om Saab får dödsstöten.

    Siktar på en ny Aero i Okt, då min gamla blir 3.


  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Iallafall vi på forumet ska få fart på Saab nu genom att stödja dem med nya bilar osv .
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    351

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Citat Ursprungligen postat av Blodpudding
    Citat Ursprungligen postat av lol
    Finns ju trådar som sagt. Men jag ställer upp genom att köpa en helt ny 9-3SS BioPower i år istället för en NG900 som jag planerat.
    Så ska det se ut Och Jag har beställt en firmasnurra som levereras i veckan.
    Härligt! Skönt att det finns företag och privatpersoner som fortfarande vågar lägga sina pengar på nya Saabar.
    9-3 SC 2,0t -06
    i garaget även en 900T-80 http://www.garaget.org/?car=139234

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Citat Ursprungligen postat av Anth
    Citat Ursprungligen postat av Blodpudding

    Så ska det se ut Och Jag har beställt en firmasnurra som levereras i veckan.
    Härligt! Skönt att det finns företag och privatpersoner som fortfarande vågar lägga sina pengar på nya Saabar.
    Vi ska få fart på Saab som sagt . Allt kommer ordna sig. Plus att nedläggning kostar ännu mer än att låta Saab bli självständigt eller att sälja dem.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Landön Offerdal
    Inlägg
    240

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Skulle ha köpt en direkt, dock har jag redan en 9-5:a, mycket glad ägare här
    /Magnus

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380

    Re: Snälla visa ditt stöd för Saab!

    Det här är vad jag skrev till henne:

    Jag röstade på alliansen för att ni kämpar för folk som arbetar och att man skulle komma in i arbete?

    Nu när tusentals människor riskerar att hamna i utanförskap om SAAB försvinner säger ni att det är mer ekonomiskt på det viset?

    Jag förstår inte alls hur erat resonemang går till längre?

    Jag är nyligen hem kommen från Turkiet där jag arbetat som pilot en längre tid. Det är ett land som verkligen inte har något förutom turism, och den förstör man gradvis hela tiden genom att inte hålla efter det man skapat.

    Vi i Sverige måste hålla efter det vi har skapat och SAAB är en enormt stor del av Sverige. Hundra tusentals människor runt omkring i världen vet vad Sverige är tack vare just bilmärket SAAB.

    Jag ber er med vördnad tänka om i ert beslut att inte backa upp SAAB och den svenska bil industrin mer än ni gör. Se till att visa varför ni är värda min röst nästa val. Se till att inte fler människor hamnar i utanförskap som var ert starkaste slagord för att vinna valet!

    Med Vänlig Hälsning
    Tim Rokka

    Trollhättan
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

Liknande ämnen

  1. Mp3-stöd och Aux-ingång saab 9-5 2006
    Av fejjn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-26, 11:08
  2. Hur har DU gjort med ditt basbygge i Saab 9000?
    Av Jocke.T i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 07:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •