Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Rekomenderad storlek på kylarfläkt?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Rekomenderad storlek på kylarfläkt?

    Då orginal är för stor för att få plats med extraktor osv, vad rekomenderar ni för tum på spal fläkten? minimun tum ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752

    Re: Rekomenderad storlek på kylarfläkt?

    Jag anser ju att det inte finns en mindre fläkt som har samma kapacitet som originalfläkten utan alla tunnare eller mindre har mindre kapacitet helt enkelt.

    Originalet e bra helt enkelt men får ju inte plats.

    Jag har lyckats bygga tillbaka originalfläkten genom att bygga inloppsröret till turbon runt den.
    Detta innebär att jag har en styck SPAL-fläkt över som är monterad i en orginal fläktkåpa dvs bolt on 100% kanske kan de va nått??

    Hur mycket plats du har i just din config vet jag inte men det finns ju olika std-fläktar från olika bilfabrikat som är tunna men om dom räcker eller e lätta att få tag på har jag ingen aning om.

    Annars e just den storleken på fläkt jag har den som används på 9000 eftersom de e den största som går dit helt enkelt.
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

Liknande ämnen

  1. chip triming (letar efter en mats som är rekomenderad!!)
    Av saab-henke i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 00:10
  2. Rekomenderad motor olja
    Av andersl9000 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 10:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •