Jag har blivit med ny bil, denna gången blev det en midnightblue 9-5 Aero Sportcombi -02.
Hittade en på blocket som behövde lite kärlek, i gengäld var priset riktigt rätt.

Bilen är som sagt en 9-5 Aero SC 2002 som rullat ganska precis 11000 mil
Manuell
Pilotpaket
Ljust helskinn
AS3
Xenon
Avtagbart drag
Värme i baksätet

Det mesta i utrustning, dock inte allt...

Hämtade bilen för en dryg vecka sedan och har hunnit tvätta av den ordentligt. Monterat ner alla dörrklädslarna då jag imorgon lämnar bilen i händerna på en "buckelmasserare". Fanns endel dörruppslag som irriterar ögat. När detta är klart skall front, bagagelucka och en nyligen inhandlad Hirsch takspoiler lackeras. Bilen var inte begåvad med någon vinge alls innan vilket jag är glad över, då blir monteringen av min tänkta vinge enklare.

När bucklor och lackering är avklarat skall bilen ses över och få en ordentlig service. Efter detta skall det rekondas, ut som invändigt. Bromsar skall få färg och åter bli som nya.

Tanken med bilen är att den skall vara en "väldigt fräsch" originalbil med små förfiningar. Ett nytt chassie blir det, tror jag satsar på Koni och Eibach fjädrar. Ev. ett par snygga original 18" fälgar, funderar litet på 18" Tenspoke. Får se hur det blir det framöver. Tror även att det blir ett Feritta avgas i framtiden. Jag stressar inte med bilen utan gör allt så det blir bra från början.

Då jag jobbar med rekond av bilar lite vid sidan av min vanliga anställning är tanken att bilen skall vara någon form av reklampelare för bilvård, inte med en massa dekaler utan mer hållas ren och fräsch i största möjliga utsträckning.

Nog för nu, bilder kommer!
Tankar och funderingar är välkommet.