Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 43

Ämne: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

  1. #1
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 671

    Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    hade en liten incident här i sommras... kommer och blåser på i duktiga hastigheter på 90 väg sen så blir det 70 och sen 50 så jag gör som jag alltid gör strax innan 70 skylten dvs släpper gasen. efter en liten bit så ser jag snutarna. aja baja nu tappar jag kortet tänkte jag...

    ställer på hejdarna och svänger in bakom polisbilen med bakdäcken nästan i luften. hade tur då att det var blåskontrol.

    men hur som haver så hade jag inte bälte på mig vilket jag aldrig har. polisen uppmärksammar detta och säger att det blir böter.

    så här lät det ungefär.

    P: nykter är du men det blir böter för bältet
    J: jag är emot det här med bälten.
    P: jaha??
    J: jo om jag krockar så avlider jag hellre än att bli en grönsak i en rullstol
    P: ...
    J: ehm..
    P: men böter får du iaf...
    och varför kör du utan bälte? var väl det mest idiotiska jag hört.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av tact
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    hade en liten incident här i sommras... kommer och blåser på i duktiga hastigheter på 90 väg sen så blir det 70 och sen 50 så jag gör som jag alltid gör strax innan 70 skylten dvs släpper gasen. efter en liten bit så ser jag snutarna. aja baja nu tappar jag kortet tänkte jag...

    ställer på hejdarna och svänger in bakom polisbilen med bakdäcken nästan i luften. hade tur då att det var blåskontrol.

    men hur som haver så hade jag inte bälte på mig vilket jag aldrig har. polisen uppmärksammar detta och säger att det blir böter.

    så här lät det ungefär.

    P: nykter är du men det blir böter för bältet
    J: jag är emot det här med bälten.
    P: jaha??
    J: jo om jag krockar så avlider jag hellre än att bli en grönsak i en rullstol
    P: ...
    J: ehm..
    P: men böter får du iaf...
    och varför kör du utan bälte? var väl det mest idiotiska jag hört.
    om du läste hela texten så finns svaret där!
    9-3x TTID 20x9,5

  3. #3
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 671

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    Citat Ursprungligen postat av tact

    och varför kör du utan bälte? var väl det mest idiotiska jag hört.
    om du läste hela texten så finns svaret där!

    eehh jo jag läste det du skrev. tycker ändå att det är ren idioti. antar du att alla sveriges ambulansförare vill skrapa bort dina kvarlevor den dagen du krockat.
    för att inte tala om din familj och vänner som mister dig om du krockar. tänk till nu vettja.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av tact
    Citat Ursprungligen postat av lutte

    om du läste hela texten så finns svaret där!

    eehh jo jag läste det du skrev. tycker ändå att det är ren idioti. antar du att alla sveriges ambulansförare vill skrapa bort dina kvarlevor den dagen du krockat.
    för att inte tala om din familj och vänner som mister dig om du krockar. tänk till nu vettja.

    ja alla kan ju inte vara perfekta, jag lever hellre gott och kort än långt och miserabelt. en prioritering.
    att dom måste skrapa bort kvarlevor från bilvrak visste dom redan innan dom skaffade sig jobbet.
    9-3x TTID 20x9,5

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    41

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    tact, lutte: diskussionen är intressant. Jag vet vad jag tycker om bilbälte... det var inte därför jag startade tråden. Jag skulle gärna bara vilja ha rolig läsning här. PM:a eller starta en annan tråd, tack.
    Saab 9-5 Aero kombi -03
    Suzuki TL 1000 R -98

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av lutte


    ja alla kan ju inte vara perfekta, jag lever hellre gott och kort än långt och miserabelt. en prioritering.
    att dom måste skrapa bort kvarlevor från bilvrak visste dom redan innan dom skaffade sig jobbet.
    Risken är nog större att du hamnar invalid i rullstol utan bälte än med! De flesta olyckor med bilbälte på klarar man sig ganska bra ifrån. Så jag tycker inte att din "politik" håller. Vi har lixom tillräckligt fullt på sjukhusen ändå känns det som...

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av lutte


    ja alla kan ju inte vara perfekta, jag lever hellre gott och kort än långt och miserabelt. en prioritering.
    att dom måste skrapa bort kvarlevor från bilvrak visste dom redan innan dom skaffade sig jobbet.
    Risken är nog större att du hamnar invalid i rullstol utan bälte än med! De flesta olyckor med bilbälte på klarar man sig ganska bra ifrån. Så jag tycker inte att din "politik" håller. Vi har lixom tillräckligt fullt på sjukhusen ändå känns det som...

    M.V.H.
    svarar imorgon... för packad för att att läsa och svara nu
    9-3x TTID 20x9,5

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    hade en liten incident här i sommras... kommer och blåser på i duktiga hastigheter på 90 väg sen så blir det 70 och sen 50 så jag gör som jag alltid gör strax innan 70 skylten dvs släpper gasen. efter en liten bit så ser jag snutarna. aja baja nu tappar jag kortet tänkte jag...

    ställer på hejdarna och svänger in bakom polisbilen med bakdäcken nästan i luften. hade tur då att det var blåskontrol.

    men hur som haver så hade jag inte bälte på mig vilket jag aldrig har. polisen uppmärksammar detta och säger att det blir böter.

    så här lät det ungefär.

    P: nykter är du men det blir böter för bältet
    J: jag är emot det här med bälten.
    P: jaha??
    J: jo om jag krockar så avlider jag hellre än att bli en grönsak i en rullstol
    P: ...
    J: ehm..
    P: men böter får du iaf...
    tror du lever i en värld där man inte kan dö eller skada andra då du bevisar det med att skryta att du kör "duktigt" för fort och tycker det är tufft även på 50 väg dvs inom tätbebyggt område?
    Sen att du hellre dör än att blir en "grönsak" och visar det med att inte använda bältet är ju väldigt dumt för en krock i 30km/h kan skada dig illa utan bälte då du förmodligen klarat dig med ett blåmärke med det på.

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av brollann
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    hade en liten incident här i sommras... kommer och blåser på i duktiga hastigheter på 90 väg sen så blir det 70 och sen 50 så jag gör som jag alltid gör strax innan 70 skylten dvs släpper gasen. efter en liten bit så ser jag snutarna. aja baja nu tappar jag kortet tänkte jag...

    ställer på hejdarna och svänger in bakom polisbilen med bakdäcken nästan i luften. hade tur då att det var blåskontrol.

    men hur som haver så hade jag inte bälte på mig vilket jag aldrig har. polisen uppmärksammar detta och säger att det blir böter.

    så här lät det ungefär.

    P: nykter är du men det blir böter för bältet
    J: jag är emot det här med bälten.
    P: jaha??
    J: jo om jag krockar så avlider jag hellre än att bli en grönsak i en rullstol
    P: ...
    J: ehm..
    P: men böter får du iaf...
    tror du lever i en värld där man inte kan dö eller skada andra då du bevisar det med att skryta att du kör "duktigt" för fort och tycker det är tufft även på 50 väg dvs inom tätbebyggt område?
    Sen att du hellre dör än att blir en "grönsak" och visar det med att inte använda bältet är ju väldigt dumt för en krock i 30km/h kan skada dig illa utan bälte då du förmodligen klarat dig med ett blåmärke med det på.
    nu kan du sansa dig lite, vart skrev jag att jag körde i tätbebyggt område?
    detta utspelade sig efter arvidsjaurvägen där det är 90väg för att sedan sjunka till 70 och sen till 50 för att det är en korsning där. närmsta hus ligger minst 500meter från denna korsning. och sen körde jag duktigt för fort på 90vägen inte på 50. så läs igenom texten igen och se till att ha all fakta framför dig innan du kommer med dylika påståenden om att jag kör som galning i tätbebyggda områden.

    och att jag kommer slå mig fördärvad vid en krock i 30km/h vet jag eftersom jag har krockat i cirka 30 engång utan bälte och då skar jag mig i pekfingret efter olyckan när jag var och pillade på min trasiga front.

    det var stora korsningen i centrum utav bild som jag "vansinneskörde" i tätbebyggt område
    http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... ningen.JPG
    9-3x TTID 20x9,5

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Trådskaparen har uttryckligen undanbett sig diskussionen om självklarheten med bältesanvändande i den här tråden så jag delar ut dessa inlägg till en separat tråd.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #11
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av lutte


    ja alla kan ju inte vara perfekta, jag lever hellre gott och kort än långt och miserabelt. en prioritering.
    att dom måste skrapa bort kvarlevor från bilvrak visste dom redan innan dom skaffade sig jobbet.
    Risken är nog större att du hamnar invalid i rullstol utan bälte än med! De flesta olyckor med bilbälte på klarar man sig ganska bra ifrån. Så jag tycker inte att din "politik" håller. Vi har lixom tillräckligt fullt på sjukhusen ändå känns det som...

    M.V.H.
    Håller med Andreas helt och hållet. Bilbältet kan snarare bli skillnaden mellan att klara sig utan allvarliga skador och bli ett kolli.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars

    Risken är nog större att du hamnar invalid i rullstol utan bälte än med! De flesta olyckor med bilbälte på klarar man sig ganska bra ifrån. Så jag tycker inte att din "politik" håller. Vi har lixom tillräckligt fullt på sjukhusen ändå känns det som...

    M.V.H.
    Håller med Andreas helt och hållet. Bilbältet kan snarare bli skillnaden mellan att klara sig utan allvarliga skador och bli ett kolli.

    beror givetvis på vilka hastigheter man färdas i också.
    9-3x TTID 20x9,5

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av lutte


    ja alla kan ju inte vara perfekta, jag lever hellre gott och kort än långt och miserabelt. en prioritering.
    att dom måste skrapa bort kvarlevor från bilvrak visste dom redan innan dom skaffade sig jobbet.
    Risken är nog större att du hamnar invalid i rullstol utan bälte än med! De flesta olyckor med bilbälte på klarar man sig ganska bra ifrån. Så jag tycker inte att din "politik" håller. Vi har lixom tillräckligt fullt på sjukhusen ändå känns det som...

    M.V.H.
    ¨

    Exakt min tanke!

    Jag har själv överlevt en frontalkrock på landsväg utan att bli ett kolli, tacka våra säkra svenska bilar för det. Så vi får väl anta att han tar på sig bältet så fort hastigheten börjar komma nedåt 110km/h...

    /Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  14. #14
    Grundladd Turborulles avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    277

    Re: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    "För länge sedan", när SAAB nyligen släppt 900 turbo och det var den häftigaste bil man kunde ha, så köpte jag en svart 3-dörrars som blev min ögonsten.

    En dag på väg mot Stockholm på motortrafikleden vid Läggesta, fick jag möte med ett par tanter i en Audi 80 som körde om en långtradare. De girade in för snävt framför långtradaren, krokade dennes stötfångare, slängdes in i vägräcket på sin sida av vägen och därefter rakt över vägen mitt framför mig. Jag hade ingen möjlighet att ta vägen någonstans utan frontalkrockade med dom. Därefter kastades våra bilar 90 grader mot körriktningen och vi slog ihop våra långsidor (min vänstersida mot deras högersida). Min bil åkte därefter med fronten rakt in i vägräcket (mitt framför en stolpe naturligtvis), varefter en VW-pickup körde in i min högra sida.

    Min fart i det första kollisionsögonblicket var ca 90 km/h och jag hade givetvis bälte på mig. Eftersom det så att säga blev fler kollisioner, så kastades jag flera gångar fram och tillbaka mellan bältet och stolsryggen. Som tur var så klarade jag mig från whiplashskador och fick endast en spricka i bröstbenet efter bältet. Dessutom naturligtvis ordentligt omtöcknad och öm i hela kroppen någon vecka efteråt.

    Tanterna i Audin blev riktigt illa skadade, låg länge på intensiven, men överlevde till ett, vad jag har förstått, riktigt sunkigt liv.

    Hade inte jag haft bälte, så skulle jag inte tro att jag överlevt. Och fortsatt att köra SAAB! Min bil betedde sig helt enligt skolboken: Fronten vek sig i hjulhusen och motorn trycktes ned i gatan. Motorhuven hölls fast i bakkanten av stagen och knäcktes uppåt i deformationszonen tvärs över mitten. Ratten satt kvar på sin plats, den bara vred sig några grader i sidled. Det fanns ingenting som petades in i kupén som skulle ha kunnat skada mig.

    Men utan bälte så hade jag nog åkt ut genom vindrutan.



    BMW 328 GT M-sport
    Tidigare: og900 turbo 3d 1980, og900 turbo 3d 1981, og900i 3d 1985, Volvo 744 GLE 1988, 9000 CSE 1994, 9-5 Aero SC 2004
    https://www.garaget.org/Turborulle

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 079

    Re: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    Citat Ursprungligen postat av Turborulle
    "För länge sedan", när SAAB nyligen släppt 900 turbo och det var den häftigaste bil man kunde ha, så köpte jag en svart 3-dörrars som blev min ögonsten.

    En dag på väg mot Stockholm på motortrafikleden vid Läggesta, fick jag möte med ett par tanter i en Audi 80 som körde om en långtradare. De girade in för snävt framför långtradaren, krokade dennes stötfångare, slängdes in i vägräcket på sin sida av vägen och därefter rakt över vägen mitt framför mig. Jag hade ingen möjlighet att ta vägen någonstans utan frontalkrockade med dom. Därefter kastades våra bilar 90 grader mot körriktningen och vi slog ihop våra långsidor (min vänstersida mot deras högersida). Min bil åkte därefter med fronten rakt in i vägräcket (mitt framför en stolpe naturligtvis), varefter en VW-pickup körde in i min högra sida.

    Min fart i det första kollisionsögonblicket var ca 90 km/h och jag hade givetvis bälte på mig. Eftersom det så att säga blev fler kollisioner, så kastades jag flera gångar fram och tillbaka mellan bältet och stolsryggen. Som tur var så klarade jag mig från whiplashskador och fick endast en spricka i bröstbenet efter bältet. Dessutom naturligtvis ordentligt omtöcknad och öm i hela kroppen någon vecka efteråt.

    Tanterna i Audin blev riktigt illa skadade, låg länge på intensiven, men överlevde till ett, vad jag har förstått, riktigt sunkigt liv.

    Hade inte jag haft bälte, så skulle jag inte tro att jag överlevt. Och fortsatt att köra SAAB! Min bil betedde sig helt enligt skolboken: Fronten vek sig i hjulhusen och motorn trycktes ned i gatan. Motorhuven hölls fast i bakkanten av stagen och knäcktes uppåt i deformationszonen tvärs över mitten. Ratten satt kvar på sin plats, den bara vred sig några grader i sidled. Det fanns ingenting som petades in i kupén som skulle ha kunnat skada mig.

    Men utan bälte så hade jag nog åkt ut genom vindrutan.



    Min bil såg likadan ut (og900 2d) när jag frontade med ett stolpskott som körde audi.
    Hade jag inte haft bälte hade jag inte varit i liv idag.
    Saablös dåre

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    Kanske skall sätta en 4" spik i rattcentrum med spetsen mot bröstkorgen för att vara på den säkra sidan att slippa bli "grönsak" vid en ev kollision?

    Att köra utan bälte känns som en form av rysk roulette där man hoppas på att någon av misstag skulle ha råkat ladda med lösa skott. Liksom i trafiken kommer det smälla förr eller senare.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    Jag har en lustig bortförklaring, sagd av Taxichaufför på TaxiGöteborg för några år sedan. Han var gammal ambulansförare och hade tydligen sett hur folk drunknat i sina bilar då dom kört i vattendrag av någon anledning. Så han totalvägrade bälte i sin Taxi pga risken att drunkna om bilen hamnar i vatten.

    Min kommentar om att risken att hamna i vattnet i 120 blås på R40 mot landvetter var låg, gick inte hem....
    MEDLEM 7032.

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 079

    Re: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Jag har en lustig bortförklaring, sagd av Taxichaufför på TaxiGöteborg för några år sedan. Han var gammal ambulansförare och hade tydligen sett hur folk drunknat i sina bilar då dom kört i vattendrag av någon anledning. Så han totalvägrade bälte i sin Taxi pga risken att drunkna om bilen hamnar i vatten.

    Min kommentar om att risken att hamna i vattnet i 120 blås på R40 mot landvetter var låg, gick inte hem....
    Kan inte varit något med elhissar som slagits ur oxå vid ev kollision med en sjö?
    Saablös dåre

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Jag har en lustig bortförklaring, sagd av Taxichaufför på TaxiGöteborg för några år sedan. Han var gammal ambulansförare och hade tydligen sett hur folk drunknat i sina bilar då dom kört i vattendrag av någon anledning. Så han totalvägrade bälte i sin Taxi pga risken att drunkna om bilen hamnar i vatten.

    Min kommentar om att risken att hamna i vattnet i 120 blås på R40 mot landvetter var låg, gick inte hem....

    Det värsta jag har hört på den fronten kom från en ambulansförare som verkligen borde ha sett tillräckligt för att använda bälte.
    Hans motivering var att när dom åker på en utryckning så är det ofta en fråga på liv och död och den extra tiden som det tar att få av sig bältet när man kommer fram till olycksplatsen kunde vara skillnaden mellan just liv och död.
    Sånt j*vla skitsnack.
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 079

    Re: Bältesanvändning, Delat ur "Sämsta bortförklar

    Citat Ursprungligen postat av Brainded
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Jag har en lustig bortförklaring, sagd av Taxichaufför på TaxiGöteborg för några år sedan. Han var gammal ambulansförare och hade tydligen sett hur folk drunknat i sina bilar då dom kört i vattendrag av någon anledning. Så han totalvägrade bälte i sin Taxi pga risken att drunkna om bilen hamnar i vatten.

    Min kommentar om att risken att hamna i vattnet i 120 blås på R40 mot landvetter var låg, gick inte hem....

    Det värsta jag har hört på den fronten kom från en ambulansförare som verkligen borde ha sett tillräckligt för att använda bälte.
    Hans motivering var att när dom åker på en utryckning så är det ofta en fråga på liv och död och den extra tiden som det tar att få av sig bältet när man kommer fram till olycksplatsen kunde vara skillnaden mellan just liv och död.
    Sånt j*vla skitsnack.

    nej, det är det inte. Men däremot får de lära sig att deras egna säkerhet går först. Men vid många fall blir folk skärrade när folk dör i deras händer, som ev kunde förhindrats ifall de kom fram snabbare. Så skitsnack är det inte, men däremot dum logik.
    Saablös dåre

Liknande ämnen

  1. Delat svänghjul NG9-3
    Av asfalt1 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-11-08, 14:32
  2. Delat ur "Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)"
    Av Macaholic i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 20:50
  3. Var köpa bilöverdrag? (Delat ur projekttråd)
    Av Mr_Lööf i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 08:14
  4. Xenonljus eller inte? (Delat från "xenonlook på dimljus")
    Av Direkta i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 15:58
  5. Delat avgasrör.. 2½"rör till 2st 2½"rör..... twin
    Av bullfisher i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •