Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: stolsvärme ur funktion ( 9000 CSE -97 )

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    193

    stolsvärme ur funktion ( 9000 CSE -97 )

    Tja :P

    Min stolsvärme i förarstolen på min Saab 9000 CSE -97a är ur funktion

    Den funkar på passagerar stolen, men inte i min, nån som vet något typiskt/vanligt fel ??


    Alla tips är bra

    // D

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    437

    Re: stolsvärme ur funktion ( 9000 CSE -97 )

    Citat Ursprungligen postat av cepehjulet
    Tja :P

    Min stolsvärme i förarstolen på min Saab 9000 CSE -97a är ur funktion

    Den funkar på passagerar stolen, men inte i min, nån som vet något typiskt/vanligt fel ??


    Alla tips är bra

    // D
    Till 99,99% säkerhet slingan i sittdelen som är av...
    (Lagade just den på A50 inredningen jag köpte till tantens bil igår kväll)
    Lossar du kontaktstycket under stolen ska du mäta mellan gul och grov svart kabel. Ska vara ca 2 ohm.
    (då mäter du bägge slingorna, men har du inte kontakt är det garanterat i sittdelen, har aldrig bytt en ryggdel.)
    9k A50 T5suite steg3+ E85

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    193

    Re: stolsvärme ur funktion ( 9000 CSE -97 )

    så om det nu är så att jag inte får fram ett värde på 2 ohm, vad skall man då göra för att laga det ? :P

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    437

    Re: stolsvärme ur funktion ( 9000 CSE -97 )

    Då är det som sagt i princip 100% säkert att det är i sitt delen det fallerar.
    Sitter ett 2 poligt kontakt stycke under stolen, dekla det och mät resistansen. Ska vara ca 1 ohm mellan trådarna i den ena. (det är den som går upp till ryggen)
    Sits delen mäter man mellan den ena svarta i det andra 2 poliga kontakt stycket
    och den gula i det stora. Ska vara ca 1 ohm där med.
    Är det fel på sitsslingan är det "bara" att ta ut stolen och plocka av klädslen på sitt dynan och byta värmesitsen.(eller som jag, tog bort det som var skadat på tråden och lödde ihop ändarna.) Men då ska du veta vad du gör för du kan inte korta den för mycket,
    då blir det för lågt motstånd och det blir för varmt i sitsen / saken går sönder...
    Man behöver lite klädselklämmor till klädslen (schyssta piercing smycken) för att sätta ihop den igen.
    9k A50 T5suite steg3+ E85

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: stolsvärme ur funktion ( 9000 CSE -97 )

    Hänvisar ännu en gång till sökfunktionen då man där kan hitta de mest matnyttiga trådar: viewtopic.php?f=6&t=205581&p=1470071&hilit=stolv%C 3%A4rme#p1470071

    Det skulle inte ens föråna mig om bilen i den tråden tom har samma färg som trådskaparens.

    Skulle inte detta räcka finns mer info här: http://townsendimports.com/Web/electric ... tindex.htm

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Torkare, el-hissar, stolsvärme ur funktion 9-5 -05
    Av Ronny_b i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 15:34
  2. Stolsvärme kass på 9000-96
    Av Sundance Kid i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 20:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •