Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: problem med ljudet??!

  1. #1

    problem med ljudet??!

    hej hej
    ha nyss skaffat en 93ng ss aero -03 men har några små fel jag skulle vilja få fixat så undrar om ni har några tips.

    problem 1: förstärkaren under förarsätet byttes nyss innan jag köpte den så jag fick koppla på slutstegen på den själv när jag fick den. bygget har fungerat fint innan och gör nu med men blinkersljudet och varningsljuden är borta, någon som har funderingar lösningar på detta? hade varigt gott att få ordning på det

    problem 2: sid:en säger att jag ska sätta i dvd-skivan till navigatorn när jag försöker starta den men den sitter och läsaren i bagaet. detta har inte fungerat under förra ägarens tid heller någon som kan lösa detta problem?

    tack på för hand

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: problem med ljudet??!

    Sitter det originalhögtalare i brädan eller är dom möjligtvis bytta mot andra som drivs på slutsteg? För det är från dom som blinkers och andra varningsljud kommer nämligen.

    MVH// Christoffer

  3. #3

    Re: problem med ljudet??!

    ja alla högtalar är byta och drivs av slutsteg. men varför försvinner varnignsljuden borde väll funka ändå eller??

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: problem med ljudet??!

    Svar nej. Eftersom att den förre ägaren då troligtvis har gjort lika som jag och tagit signalen från dörrhögtalarna så försvinner då ljudet för blinkers och varningsljud, eftersom det som jag tidigare sa kommer från högtalarna på instrumentbrädan, som numera då får sin signal från AMP1an.

    Jag har löst det på så sätt att jag kopplade en av kablarna som tidigare satt på vänster eller höger högtalare på instrumentbrädan till centern istället. Då får man ut ljudet för varningsljud och blinkers samt att centern fortfarande fyller ut ljudet lite. Det allra bästa (så som det ska vara i min också, snart) är att köra centern på ett litet slutsteg som tar signal från både vänster och höger sida. Då får du en riktig centerkanal och kan ställa nivån på den separat.


    MVH// Christoffer

  5. #5

    Re: problem med ljudet??!

    okej låter bra blir meck med det i helgen=D. tackar.
    ingen lösning på andra problemet??

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 602

    Re: problem med ljudet??!

    Citat Ursprungligen postat av mrbombsatik
    okej låter bra blir meck med det i helgen=D. tackar.
    ingen lösning på andra problemet??

    Du får nog tyvärr byta ut DVD läsaren i bagaget.
    Hinner inte med allt.....

  7. #7

    Re: problem med ljudet??!

    fifan...nån som har koll på vad en sån kan gå loss på??

  8. #8

    Re: problem med ljudet??!

    Citat Ursprungligen postat av mrbombsatik
    hej hej
    ha nyss skaffat en 93ng ss aero -03 men har några små fel jag skulle vilja få fixat så undrar om ni har några tips.

    problem 1: förstärkaren under förarsätet byttes nyss innan jag köpte den så jag fick koppla på slutstegen på den själv när jag fick den. bygget har fungerat fint innan och gör nu med men blinkersljudet och varningsljuden är borta, någon som har funderingar lösningar på detta? hade varigt gott att få ordning på det

    problem 2: sid:en säger att jag ska sätta i dvd-skivan till navigatorn när jag försöker starta den men den sitter och läsaren i bagaet. detta har inte fungerat under förra ägarens tid heller någon som kan lösa detta problem?

    tack på för hand

    Har du testat att trycka in reset knappen i navigatorn?

  9. #9

    Re: problem med ljudet??!

    njaa har lyft av minuspolen på batterit men hjälpte inte

Liknande ämnen

  1. Problem med ljudet i dörrarna!
    Av blackie i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 22:20
  2. Problem med Stereon/Ljudet i min SS -03
    Av fejjn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •