Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Chipbekymmer.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    200

    Chipbekymmer.

    Hej. har en 9000 - 92 som jag köpte ett apc/di chip å ett bränsle chip till. monterade i chipen enl anvisningarna och startade bilen. den gick väldigt ojämnt å misstände i ca 30 sek sen dog den. försökte starta flera gånger men helt sten död. trodde jag brännt nått dyrt , efter att jag monterat i std chipen så startar bilkräket å går som den alltid gjort. nån annan som råkat ut för samma sak? ska ringa firman jag handlat av imorrn coh höra va dom tror.
    mvh jensa
    Autotechad S40

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 364
    Hej

    Du har med all säkerhet fått fel chip. Borde nog ordna sig om du pratar med företaget du handlat hos!

    Mvh 170KJ
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    200
    Ingen med samma bekymmer lr som har nån ide va det kan bero på att bilen dog? kanske bara min vanliga otur. ska väl inte kräppla på så gamla härkar kanske...
    Autotechad S40

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av 170KJ
    Hej

    Du har med all säkerhet fått fel chip. Borde nog ordna sig om du pratar med företaget du handlat hos!

    Mvh 170KJ
    Japp d ska jag göra imorrn, men kan bilen starta överhuvudtaget om man lägger i chip som e fel?
    Autotechad S40

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 527
    Medlem#
    5737
    Hade oxå problem, när jag skulle chippa min bil. Bilen startade o gick iofs, men tomgången vandrade, bilen ryckte och Check Engine lös.. Talade om detta för företaget jag köpt av och fick nya chip utan kostnad,som dessutom funkade fint , så, visst det kan vara felaktiga chip.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    200
    Låter fint, jag blev ju nervös å trodde jag saboterat bilen som den betedde sig. ordnar sig säkert imorrn.
    tack för alla svar. ha d bra
    mvh jensa
    Autotechad S40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •