Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 105 av 105

Ämne: Icke märkesverkstad och "originaldelar"

  1. #101
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Icke märkesverkstad och "originaldelar"

    Citat Ursprungligen postat av 93t

    Vore dock intressant och veta hur konkurrenternas rostskyddsgarantier ser ut, har ju egna erfarenheter av Saabs korrosionsgaranti och även där krävdes korrekt stämplad servicebok.
    Vet bara hur BMWs garanti har fungerat i och med att både E39 och E46 har haft en hel del rostproblem. Där byts allt utan diskussion så länge det anmäls innan garantin gått ut (6 år för bilar reggade innan 2004-03. 12år för modeller efteråt)
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  2. #102
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Icke märkesverkstad och "originaldelar"

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Vore dock intressant och veta hur konkurrenternas rostskyddsgarantier ser ut, har ju egna erfarenheter av Saabs korrosionsgaranti och även där krävdes korrekt stämplad servicebok.
    Jag har lyckligtvis inte behövt testa detta, men jag har en fråga. När Saab krävde en korrekt stämplad servicebok, krävdes det då att servicen var utförd av Saab, eller räckte det med att den var fackmannamässigt utförd? Om det senare är fallet så är det en skillnad med MB.

  3. #103
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 270

    Re: Icke märkesverkstad och "originaldelar"

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Vore dock intressant och veta hur konkurrenternas rostskyddsgarantier ser ut, har ju egna erfarenheter av Saabs korrosionsgaranti och även där krävdes korrekt stämplad servicebok.
    Jag har lyckligtvis inte behövt testa detta, men jag har en fråga. När Saab krävde en korrekt stämplad servicebok, krävdes det då att servicen var utförd av Saab, eller räckte det med att den var fackmannamässigt utförd? Om det senare är fallet så är det en skillnad med MB.

    Det vet jag faktiskt inte fick aldrig den frågan, men teknikern kollade iaf. upp serviceboken mot statistiken i deras datorsystem, sen om det betyder något eller ej har jag ingen aning om.

  4. #104
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    08
    Inlägg
    6

    Re: Icke märkesverkstad och "originaldelar"

    Att anlita auktoriserade Mercedesverkstäder verkar vara viktigt :-)

    Undra vilket CSI som Hedins i Jkng får. Lämnar du in din Viper så tar spolingarna ut den på joyride och kör sönder bilen totalt. Det stod nog inte på serviceinstruktionen heller. Sedan skickar verkstan räkning på "servicen".

    Sonderklasse!

  5. #105
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 270

    Re: Icke märkesverkstad och "originaldelar"

    Citat Ursprungligen postat av Kolja
    Att anlita auktoriserade Mercedesverkstäder verkar vara viktigt :-)

    Undra vilket CSI som Hedins i Jkng får. Lämnar du in din Viper så tar spolingarna ut den på joyride och kör sönder bilen totalt. Det stod nog inte på serviceinstruktionen heller. Sedan skickar verkstan räkning på "servicen".

    Sonderklasse!

    Körde ut ett protokoll för Dec månad och Hedin Jönköping fanns inte ens med, rankingrapporten har nr 32 som sistaplats.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43
  2. Reparation vid icke märkesverkstad och motorförsäkring
    Av icbm i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •