Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Byta av ICM enhet 9-3 ss/sc (VERKSTÄD TIPS I STOCKHOLM??!)

Byta av ICM enhet 9-3 ss/sc (VERKSTÄD TIPS I STOCKHOLM??!)

Hej! har entligen byt ut min ICM1 enhet mot en ICM3 enhet! ojoj vad kändes Skönt och såg snygg ut men lyckan blev inte långvarigt!!! så fort jag kolla in det började krånga , SID visade fel medelande, DAGS för servic, parkeringshjälp ur funktion (har inte ens detta monterad på bilen) viktigaste av allt den inte hittade CD spelaren, den visar välj media sen sloknade Cd-spelaren, och radion började visa fel frekvens inte ens det funkade, blev tvungen och kolla isär den väldigt tråkigt
    jag var medveten om att navigator och telfon skulle inte fungera , jag ville bara fungerande cdspelare, radio inte mer!

Har nån Svar till detta, om jag måste koda enheten eller gifta in enheten isåna fall hur gör man eller vart? tacksam för allt svar

2009-02-04 har varit i kontakt med flera vekstader bara Saab specielister utan nåt framgång ingen verka kunna koda in eneten så här Svarade Autocenter i Bromma, SAAB speciellist (http://www.saabservice.nu) : "Jag kan ju prova, det är inte säkert att det går , jag har inte längre
    säkerhetsacess, vilket behövs för vissa justeringar. Säkerhetsacess får man
    ifrån en huvuddator i Rysselsheim.
    Det mästa kan jag göra förutom att programmera nycklar, så vi kan
    prova.Instrumenten som behövs har jag.
    Ring mig för att boka
    Ringde idag för att boka tid de svara de kan tyvär inte hjälpa mig de har inget Säkerhetsacess?! har nån nån förslag på vekstad i Stockholm eller närförorter??? SNÄLLA HJÄLP HÅLLER PÅ bli tokigt

Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Medlem#
    5622

Re: Behöver hjälp med att plocka isär ICM huvudenheten 9-3 SS/SC

Det som du måste börja med att göra är att få ut luftgallren. Saab använder ett vitt plastverktyg "limskrapan", den stoppar man i skarven och sen petar man ut luftgallret. Sen kommer du åt ICM:en med två skruvar.

Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Re: Behöver hjälp med att plocka isär ICM huvudenheten 9-3 SS/SC

Tackar ! ju det var så som du skerv, lätt o montera men fan allting började krångla till, cd spelaren fungerade inte, enheten hittar inte spelaren, sid började visa felaktiga meddelande som dags för servic, radion visaade inget frekvens, mmmm, vart tvungen o montera tillbacka ICM 1 igen väldigt tråkigt! !!! vet inte vad är felet nån som har svar??

Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003

Re: Byta av ICM enhet 9-3 ss/sc

du måste gifta in / programera om bilen för att få allt att fungera hade liknade problem när jag bytte ut min icm1 till icm2 då slutade bensinvärmren att fungera mm men det va bara att gifta in enheten med tech2 sen fungerade allt så åk till saab & be dom gifta in din icm3
    9000 2,3t a50 -97 // 9-3 aero cab -00

Re: Byta av ICM enhet 9-3 ss/sc

ok, tack ska ditt på måndag ! då måste jag koppla in den igen Kul snart luftkanalen går sönder...

Re: Byta av ICM enhet 9-3 ss/sc (VERKSTAD TIPS I STOCKHOLM??!)

Har varit i kontakt med över tio SAAB vekstad inget vekar kunna vara isatt i detta, de är kanske bra o byta bromsskivor med när det gäller datorenheter o allmänt elektronik så kan de inget! så här fick jag svar från Autocenter i Bromma, SAAB speciellist "(http://www.saabservice.nu):"Jag kan ju prova, det är inte säkert att det går, jag har inte längre
    säkerhetsacess, vilket behövs för vissa justeringar. Säkerhetsacess får man
    ifrån en huvuddator i Rysselsheim.
    Det mästa kan jag göra förutom att programmera nycklar, så vi kan
    prova.Instrumenten som behövs har jag.
    Ring mig för att boka
    Ringde idag för att boka tid de svara de kan tyvär inte hjälpa mig de har inget Säkerhetsacess till detta , vi har provat o byta en idag men gick inte sa han."
    Är nån här som har tips på en kunnigt vekstad i sockholm??

Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Medlem#
    5622

Yises, är det där verkligen ifrån en SAAB verkstad?

Det är jädrigt enkelt. Du/verkstaden behöver en TECH2:a men rätt mjukvara (en som passar din årsmodell) och Säkerhetsaccess. Säkerhetsaccess är något som ALLA seriösa Saabverkstäder har. Då kan dom även programmera nycklar osv. Det är ett program på en windows dator samt en hårdvarunyckel och behövs för att göra vissa operationer på ng9-3. På alla äldre Saabar går det göra allt utan denna access, så troligtvis har du hamnat hos någon som inte ville betala licensen.

Mitt tips: Åk någon annanstans.
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

ja, jag håller med dig, har man inte ens säkerhetsacess då är man inte seriös Saabvekstsad , titta in bara på deras hemsidor ... de borde skämas för fan ....
    det står : Troligen Sveriges sista renodlade SAAB verkstad. Vi bryr oss bara om SAAB
    http://www.saabservice.nu

Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003

Citat Ursprungligen postat av gävlebo
    ja, jag håller med dig, har man inte ens säkerhetsacess då är man inte seriös Saabvekstsad , titta in bara på deras hemsidor ... de borde skämas för fan ....
    det står : Troligen Sveriges sista renodlade SAAB verkstad. Vi bryr oss bara om SAAB
    http://www.saabservice.nu
    Hur seriös man är har väl inget med detta att göra men borde kanske ändå fått dig att reagera:

Citat Ursprungligen postat av Autocenter
    Är vi auktoriserade? Nej, det är vi inte, så garantireparationer görs endast av svenska bils verkstäder i STHLM
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

ju men detta är väl inget garantireparation , bara att man inte har gilltigt Säkerhetsaccess och heter Saabverkstad o första gången jag ringde och mejlade de svarade att de kan göra det. nej har provat o ringt Svenska bil vekstäd i Akalla också de kunde inte heller, jag får väl åka upp till Gävle o prova där de brukar vara duktiga sen får se om det inte går så får jag väl sätta in gamla ICM, hur trist än den ser ut så funkar den hur bra som helst .

Liknande ämnen

1. Verkstad i Stockholm
    Av calle_aero i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 11:00
  2. Tips på bra SAAB verkstad i Stockholm/Nacka?
    Av Seglarmange i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 19:59
  3. Tips på verkstad eller liknande som kan byta chassisats
    Av Haziza i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 16:43
  4. Tips på bra, seriös men inte svindyr verkstad i stockholm..?
    Av Stoffes40 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 19:43
  5. verkstad i stockholm?
    Av Tobbsen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 22:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg