Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: larm

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    40

    larm

    Satt och funderade lite över stöldskyddet i 95:an. och angående larmet.

    Har gjort misstaget att larma på när hunden sitter i bilen några gånger, så fort hon skäller så går larmet men...

    trycker jag en gång på fjärren är det signalhornet som tutar när larmet går, trycker jag 2ggr så är det en sirén som låter nästa gång...

    finns det olika sorters larm?
    Saab 9-5 3.0t -99

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: larm

    En gång låser och larmar och en gång till aktiverar "dead-lock" för låsen vill jag minnas. Står i den minst lästa boken som följer med bilen.

    Om du läser instruktionsboken så står det nog även hur du tillfälligt kan koppla bort rörelsesensorn om hund lämnas kvar.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    40

    Re: larm

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    En gång låser och larmar och en gång till aktiverar "dead-lock" för låsen vill jag minnas. Står i den minst lästa boken som följer med bilen.

    Om du läser instruktionsboken så står det nog även hur du tillfälligt kan koppla bort rörelsesensorn om hund lämnas kvar.

    Låser med nyckeln om hunden är kvar.

    Borde funnits en knapp a´la Volvo som man kan trycka in men ändå ha larmet på ifall nån krossar en ruta.
    Saab 9-5 3.0t -99

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: larm

    Citat Ursprungligen postat av djuppe
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    En gång låser och larmar och en gång till aktiverar "dead-lock" för låsen vill jag minnas. Står i den minst lästa boken som följer med bilen.

    Om du läser instruktionsboken så står det nog även hur du tillfälligt kan koppla bort rörelsesensorn om hund lämnas kvar.

    Låser med nyckeln om hunden är kvar.

    Borde funnits en knapp a´la Volvo som man kan trycka in men ändå ha larmet på ifall nån krossar en ruta.
    Varför inte göra som mioh skriver: Att läsa intruktionsboken?

    I den engelska varianten står det följande:

    Citat Ursprungligen postat av [url=http://gmprotectionplanwarranty.com/owners-manual/saab/2000-Saab-9-5M.pdf
    Owner’s Manual Saab 9-5, Model Year 2000[/url]]To avoid false alarms, such as the alarm being triggered by children or pets left inside the car, the sensor can be temporarily disabled.
    To disable the sensor
    To disable the sensor, first ensure that the ignition has been switched off and key removed from the switch. Then, press and hold the NIGHT PANEL button until ”DOOR ALARM ONLY” appears on the SID and a chime sounds. The car alarm must now be activated within three minutes, or the glass sensor will become active again.
    The glass sensor will be enabled again automatically when the car is next unlocked.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: larm

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Varför inte göra som mioh skriver: Att läsa intruktionsboken?
    Antagligen risk att man uppfattas som taskig... men Ibland får man lust att bara låta personer tycka att det hade varit bra med en knapp istället för att tala om att det FINNS en knapp. Fattar inte att folk inte öppnar denna bok, det första man gör när man köpt ny bil är ju att sida för sida läsa bibeln, inte för att man kanske behöver då man är rätt kunnig på saab, men om jag köpt ett annat bilmärke hade det varit ännu roligare eftersom man hade haft ännu större glädje av det!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    40

    Re: larm

    Brukar förvisso behöva viss uppläxning men kan bara till mitt försvar säga att det inte står något om larmet i min instruktionsbok! (från -9
    Men tack för tipset ändå!!
    Saab 9-5 3.0t -99

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: larm

    Har samma instruktionsbok som du & det står på sidan 114!


  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    40

    Re: larm

    Tack, jag hittade till slut också...
    Saab 9-5 3.0t -99

Liknande ämnen

  1. VSS-larm?
    Av turbosug i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 18:06
  2. Larm 9-5
    Av Sapphire i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-24, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •