Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: lås problem og 900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    431

    lås problem og 900

    Hallå

    det är så att det blivit något fel för det går varken att låsa upp bilen innefrån eller utifrån så vad ska man göra? går väl inte att ta bort dörrsidan när dörren är låst så någon som vet vad man kan göra?

    bilen är en og900 t8 med centrallås

    väldigt tacksam för snabba svar!!


    //Danne
    //Danne
    Saab 9-5 Aero
    Saab 9000 2,3T Classic

  2. #2
    Låsen på din bil är mekaniska, dvs även om batteriet är bortkopplat kan du öppna dörrarna men c-låset fungerar naturligtvis ej. På din bil kanske det är fjärrlås/larm? Är passagerarlåset också obrukbart?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    431
    Det var igår kväll det inte funkade men nu här på förmidagen när solen värmt på dörren verkar det funka igen så det lär väl ha frusit men vad kan man göra för att förhindra det? det var bara ca5-6minusgrader igår.

    man kunde komma in i passagerardörren, man kunde inte få upp låsknoppen på förardörren den satt riktigt fast lite konstigt tycker jag för så kallt var det ju inte men det är klart det är ju en gammal bil.



    //Danne
    //Danne
    Saab 9-5 Aero
    Saab 9000 2,3T Classic

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 954
    Dom mekaniska delarna i låskistan hade nog frusit fast, lite uppsmörjning/inoljning fixar det

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    precis .. köp lite låsolja på ngn bensinstation ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    431
    Ok tack för tipsen ska se om det funkar







    //Danne
    //Danne
    Saab 9-5 Aero
    Saab 9000 2,3T Classic

  7. #7
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849
    Kanske redan ordnat sej men jag skulle rekomendera att du skruvar ur låskistan och smörjer in alla rörliga delar med fett, detta torkar till.....Efter denna behandling blev iaf min att kännas som ny (näst intill iaf...)
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    682
    Har samma problem med min. När jag plockar ner dörrsidan så orkar elmotorn föra staget fram och tillbaks. När dörrsidan är på plats så orkar den inte lyfta låsknoppen hela vägen upp. Har smort låskistan ordentligt där den sitter utan att montera loss den.

    Tidigare så har jag bränt säkringar och min larminstallatör rekommendera mig att gå från 10 A till 15 A, vilket jag gjort.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •