Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trimm o avgassystem till 2a bilen

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    54

    Trimm o avgassystem till 2a bilen

    Hallåj,

    Jag vet at dena fråga har kåmmit tusen gågner män jag måsste ijalla fall höra mig för.Jag har präsis köppt en 9-3a T5 185hästare som andrabil och avgasystemet är risigt.Tänkte at man kunde trima samtidigt så steg2 blir bra.

    Om jag kållar på de stora firmorna hitar jag foljande

    Maptun 10375 spänn
    Nordic 8975 spänn
    Chipcenter 9525 spänn
    BSR 6425 spänn


    Hur kan det skilja så mycke i pris??? E det måtiverat att köpa tilliexmel maptun dar man får et JTsystem för nestan dubbelt så mycke pängasr som hos bsr? E de måtiverat å köpa nordic som e biligare änn både chipcenter å maptun men fortrarande mycke dyrare än bsr?
    Jag ha letatt i forumet män hitar mest diskuschoner åm vilken firma some bäst män nu geller frågan snarare prisbillden? Såm sagt, e de verklig måtiverat att valja nå annat än bsr i jusst mitt fal? Jag leger ju garna de 4 lakan såm skiljer på någe annat så at seja?

    Va sager ni?


    / Fredrik
    Lider av dyslexi, så ni behöver inte hetsa upp er i onödan. Bokstäverna liksom hoppar omkring av sig själva.

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Trimm o avgassystem till 2a bilen

    Hej!

    Med den där stora prisskillnaden skulle jag ha valt BSR om det är budget som är av prio. För jag gissar att du inte har några planer på att gå vidare i trimvärlden?

    Har du planer på att kanske ta några till steg senare eller känner att ett i mina ögon mycket bra kundbemötande skulle jag ha ringt Maptun och kolla ifall priserna som står på hemsida är de som gäller.

    Chipcenter har valt att inte ha något samarbete med klubben och mer info finns att söka om dessa.

    Nordic gick nyligen i konkurs men kör vidare genom Dahlbäck, det ska finnas några trådar om detta nyligen.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    54

    Re: Trimm o avgassystem till 2a bilen

    Citat Ursprungligen postat av Sebastian
    Hej!

    Med den där stora prisskillnaden skulle jag ha valt BSR
    Tack!

    Så ! Nu harr jag instalertat bsrs steg 2. funkadde klåckrent. Pärfäkt pasform på avgaset. Man unndrar ju hur de andra firmårna kan ta så mycke mer förr
    sina steg 2?? Bilen går pärfekt å ladar melan 1,2 å 1,3 bar nu i stelet.

    Vad e det igentligän som gör de andra firmårna "så mycke bätre" at de skule va värt nestan dubla pängen? Nagot moste de ju va?


    / Fredrik
    Lider av dyslexi, så ni behöver inte hetsa upp er i onödan. Bokstäverna liksom hoppar omkring av sig själva.

Liknande ämnen

  1. Undringar om trimm till saab 9-3ttid 08a
    Av larrenilsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 18:51
  2. Tips till bästa trimm för saab 900 s 91-
    Av saab_900i i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 17:16
  3. trimm tips till 9000
    Av marta_jag i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 01:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •