Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Trimma

  1. #1

    Trimma

    Jag har en saab 9-5 2,3t som jag funderar att vässa lite.
    Vad rekomenderas att göra?
    Jag har hört att ecopowermotorerna inte håller(för veka kolvar).

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 037

    Re: Trimma

    Det som gör mest är ett enkelt Steg 1 från någon av leverantörerna!

    Tex.
    www.maptun.se
    www.bsrab.se
    www.nordicuhr.se


    Det blir en helt annan bil jämtemot orginal!
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    191

    Re: Trimma

    Kolvarna hänger nog med upp till 300hk sen kan det vara dags att fundera på smidda alternativt T5 kolvar. Får annars hålla med Welin att steg 1 är trevligt jämt
    emot en org
    Saab OG9 3 aero Nordic Steg III
    http://www.garaget.org/Fel_xi

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Stockholm-Österåker
    Inlägg
    432

    Re: Trimma

    whöllsner kolvar från broscarparts funkar också i dessa bilar eller är jag ute och cyklar nu?

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307

    Re: Trimma

    Hej,

    Först ett tips i all välmening - fundera ut en något mer specifik rubrik. Att skriva "Trimma" här är ungefär lika meningsfullt som att skriva "Kn***a" på en sexkontaktsajt...

    Åter till frågan så är det alltid en fråga om a) vad skall du använda bilen till, b) hur mycket får det kosta och c) hur mycket uppoffringar är du beredd att göra i form av körbarhet och komfort (tyngre koppling, senare spool-up/sämre respons och högre ljudnivå t ex).

    Personligen hade jag satsat på en 15T med kobra från en 9-5 Aero M/06 eller senare och en original Aero mjukvara. Därtill lämpligen en Aerokoppling. Smiskar utan att tveka vilken steg 1 som helst, till ungefär samma pengar. Dessutom kan du då lätt gå vidare till ett steg 3 osv och få ut 285-290 hk när andan faller på.

    Ett annat stort plus är att Aeroturbon är så oändligt mycket mer hållbar än papîer mâche-turbon som sitter där original...

    Mvh
    KK

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kyrkhult
    Inlägg
    1 183

    Re: Trimma

    Citat Ursprungligen postat av tjohopp
    whöllsner kolvar från broscarparts funkar också i dessa bilar eller är jag ute och cyklar nu?
    Vilken skitsida det var, dom hade bara stötdämpare... dyker upp fler o fler sidor som har lite till mycket istället för mycket till lite.
    Saab 9-3 tid -05
    superduke 1290R -14

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    175

    Re: Trimma

    Citat Ursprungligen postat av wilma08
    Jag har en saab 9-5 2,3t som jag funderar att vässa lite.
    Vad rekomenderas att göra?
    Jag har hört att ecopowermotorerna inte håller(för veka kolvar).
    Det står ecopower på någon plastdetalj i mitt motorutrymme..o den "econ" har rullat i snart 20K mil med Nordic steg 3.. o jag har inte hittat vare sig kolvar eller olja i avgassystemet...brukar fylla upp 0,5 L olja mellan servicarna.. (1000 mils intervall)

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Stockholm-Österåker
    Inlägg
    432

    Re: Trimma

    Citat Ursprungligen postat av Robbis turbolös ft
    Citat Ursprungligen postat av tjohopp
    whöllsner kolvar från broscarparts funkar också i dessa bilar eller är jag ute och cyklar nu?
    Vilken skitsida det var, dom hade bara stötdämpare... dyker upp fler o fler sidor som har lite till mycket istället för mycket till lite.
    Det är ett nytt företag så det är på uppsving, man kan beställa kolvar och annat därifrån inte bara stötdämpare, så vad som egentligen säljs är inte det man bara ser på hemsidan. krävs dock inget geni för att förstå det eftersom de flesta saker man klickar på "inte finns". Hemsidan uppdateras hela tiden.

Liknande ämnen

  1. trimma en 900 s
    Av robbe74 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:08
  2. Trimma 1.8t
    Av ventus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 22:21
  3. Trimma eller inte trimma? NG900
    Av Turbo Tompa i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 02:34
  4. trimma hos acc???
    Av saab_coupe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 13:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •