Sidan 20 av 82 FörstaFörsta ... 1018192021223070 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 1627

Ämne: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Avställd för i år.

  1. #381
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Men om du soppapumpen inte är samma som i programmet kan det väl vara det då? Ni pratade ju om att den ev fick för lite bränsle.

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Tackar så mycket! Halvvägs till 50 kan jag stolt säga att jag är nu. Ett år närmare pensionen
    Grattis idag igen! Är ju idag du fyller år egentligen .. Fick du sång & något roligt vid sängen imorse ?

  2. #382
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Citat Ursprungligen postat av ShiBBan
    Men om du soppapumpen inte är samma som i programmet kan det väl vara det då? Ni pratade ju om att den ev fick för lite bränsle.

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Tackar så mycket! Halvvägs till 50 kan jag stolt säga att jag är nu. Ett år närmare pensionen
    Grattis idag igen! Är ju idag du fyller år egentligen .. Fick du sång & något roligt vid sängen imorse ?
    Fast soppapump som soppapump egentligen när man inte gasar på. Eller?
    Det är ju när jag ger den lite gas som den går bra, men vid lite belastning, typ jämn hastighet, så går den skit och tomgången är väldigt orolig.
    Sen är det ju det där med att den plötsligt har fått en automatisk farthållare.

    Tack igen då
    Nä, det där med tårta och sång har vi inte gjort på länge i min familj, vi kör en liten middag med familjen ikväll istället. Måtte de inte sjunga bara...
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #383
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Fast soppapump som soppapump egentligen när man inte gasar på. Eller?
    Kan väl iofs vara skillnad på pumparna, flöde osv. Jag är ju dock ingen expert på att trimma bilar, men låter ju ganska så orimligt att alla pumpar är likadana till 100%

    Kan du inte lägga upp en film eller två så att vi får se hur den beter sig ?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Måtte de inte sjunga bara...
    Haha det är så pinsamt, speciellt när det är många som sjunger

  4. #384
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Citat Ursprungligen postat av ShiBBan
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Fast soppapump som soppapump egentligen när man inte gasar på. Eller?
    Kan väl iofs vara skillnad på pumparna, flöde osv. Jag är ju dock ingen expert på att trimma bilar, men låter ju ganska så orimligt att alla pumpar är likadana till 100%

    Kan du inte lägga upp en film eller två så att vi får se hur den beter sig ?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Måtte de inte sjunga bara...
    Haha det är så pinsamt, speciellt när det är många som sjunger
    Fast flödet på en pump är ju maxflödet per timme. Om man inte minns fel så pumpar en bränslepump fullt hela tiden och det som inte används går tillbaka genom returen till tanken.
    Nu kan jag inte svära på att jag har rätt, men jag känner mig ganska så säker, och om det är så så kan det inte vara pumpens fel.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #385
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Det är ju olika fuelrails osv på 9000 och 900.
    Kan det ha med saken att göra.

    Lätt att det blir problem om man bara tar en programvara från en annan
    bil utan att gå igenom alla värden och så live.

  6. #386
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Gått igenom alla jordpunkter?

    Skulle även kunna vara ett kugg fel på kedjan, då får man som du beskriver dålig tomgång och ce-lampan tänds medans bilen går bra när man ger gas.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  7. #387
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Gått igenom alla jordpunkter?

    Skulle även kunna vara ett kugg fel på kedjan, då får man som du beskriver dålig tomgång och ce-lampan tänds medans bilen går bra när man ger gas.
    Svårt att sätta fel när man bygger i stativ och går efter gula märkningarna på kedjan Om jag inte hämnats i smyg för det Chrille gjorde på min motor när den stod i stativ

  8. #388
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    På vissa motorer kan man dock lura sig lite på nollningen av kammarna!

    Bern there done that med exakt samma problem. Allt såg rätt ut men insug var en fel. Fick justera kam mot drevet.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  9. #389
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    276
    Medlem#
    8666

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Ursäkta om man lånar tråden lite men hur många kuggar ska det vara mellan dreven på kedjan? För jag får CE ibland och tomgången är lite rolig ibland också, fast den går bra när man gasar. Är en og900 t16

  10. #390
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Citat Ursprungligen postat av Nico
    Ursäkta om man lånar tråden lite men hur många kuggar ska det vara mellan dreven på kedjan? För jag får CE ibland och tomgången är lite rolig ibland också, fast den går bra när man gasar. Är en og900 t16

    Kan 7.5 kuggar stämma? :S Väldigt osäker på detta dock, men har för mig det från i somras :S
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  11. #391
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    284

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Citat Ursprungligen postat av WELiN
    Citat Ursprungligen postat av Nico
    Ursäkta om man lånar tråden lite men hur många kuggar ska det vara mellan dreven på kedjan? För jag får CE ibland och tomgången är lite rolig ibland också, fast den går bra när man gasar. Är en og900 t16

    Kan 7.5 kuggar stämma? :S Väldigt osäker på detta dock, men har för mig det från i somras :S
    16 länkar mellan markeringarna på kamdrevens framsida. Om Dreven är åtdragna så att krysskílarna ligger mot dreven på högra sidan på drevet så kan man få till det så att markeringarna stämmer men det är bara 15 kugg mellan dreven. Då Flyttar man insugskammen en kugg advanced.

    Mvh Eric.

  12. #392
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Stod vid ett rödljus på väg till jobbet nu på kvällen och noterade att det kom ganska mycket vit rök ur avgassystemet.
    Mer än vad det borde vara tycker jag.
    Motorn var varm, åtminstone var kylarvattnet det, och bilen hade körts i ungefär tio minuter.
    Kan detta ha något samband med att den går dåligt?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  13. #393
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Lever du Travis?

  14. #394
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Citat Ursprungligen postat av ShiBBan
    Lever du Travis?
    Jadå, något åt det hållet i alla fall
    Det är fortfarande fel på programmet. Det visade sig att inte nog med att det är till för 9000, vilket är enkelt fixat, det är även till en USA-9000 vilket strular till allting rätt ordentligt.
    Bilen går att köra, men den lägger av på tomgång lite då och då och när den är kall så kan den gå riktigt hackigt och dåligt.
    En kille här på forumet som är duktig på T5Suite ska fixa det åt mig, så vi får se när det blir klart. Börjar bli jäkligt sugen på att steka bilar nu
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  15. #395
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Kan också säga att jag i veckan monterade 9-5 Aero-bromsar med Redstuff fram härom dagen.
    Har inte testat att bromsa så hårt än, men de borde bita rätt bra tycker jag.
    Jag tänker inte lägga ut några bilder på dem eftersom oken är gula och beläggen är röda så det är lite McDonald´s-varning på det hela

    Monterade även EXD-bärarmar i torsdags.
    Satan vilken skillnad det är!
    Kurvor kan jag ta mycket snabbare och bilen kränger mycket mindre.
    Men störst skillnad är det ändå rakt fram, den drar inte det minsta åt något håll och man kan nästan gasa fullt och släppa ratten utan att bli rädd!
    Det är klart det blir skillnad mot gamla originalbussningar, men så här stor skillnad trodde jag faktiskt inte att det skulle bli.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #396
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Gött att höra att det är på bättringsväg !

    Sen ska du ha en sne höger för att du har gjort grejer med bilen & inte lagt ut det här ...


  17. #397
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk. Skumma fel.

    Haha, ja jag förtjänar nog det. Och inga bilder tog jag heller
    Jag ska lyfta upp bilen och justera bärarmarna lite i veckan, så då kan jag ta lite bilder. Det ser faktiskt rätt ballt ut med de där bärarmarna
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #398
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk.

    Jahapp, i väntan på att programmet blir klart någon gång i nästa vecka så får jag ägna mig åt andra mindre roliga grejer än att köra snabbt, så på fredag ska jag, Henke och en till kompis ha en liten mekardag om vädret tillåter.
    Då ska jag fixa större rör till luftburken, upphängningen till japsdämparen som just nu hänger i ett rep, byta bussningar bak och byta styrlederna som tydligen är sönderrostade enligt killen som justerade bärarmarna, så allt blev justerat förutom toe.
    Får väl ta lite bilder på det eftersom jag får klagomål när jag inte tar bilder
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  19. #399
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk.

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Jahapp, i väntan på att programmet blir klart någon gång i nästa vecka så får jag ägna mig åt andra mindre roliga grejer än att köra snabbt, så på fredag ska jag, Henke och en till kompis ha en liten mekardag om vädret tillåter.
    Då ska jag fixa större rör till luftburken, upphängningen till japsdämparen som just nu hänger i ett rep, byta bussningar bak och byta styrlederna som tydligen är sönderrostade enligt killen som justerade bärarmarna, så allt blev justerat förutom toe.
    Får väl ta lite bilder på det eftersom jag får klagomål när jag inte tar bilder
    Inget blev justerat, att värdena var bra på camber och caster har du mig att beskylla!

  20. #400
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: 900R äntligen på väg mot 400 hk.

    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Jahapp, i väntan på att programmet blir klart någon gång i nästa vecka så får jag ägna mig åt andra mindre roliga grejer än att köra snabbt, så på fredag ska jag, Henke och en till kompis ha en liten mekardag om vädret tillåter.
    Då ska jag fixa större rör till luftburken, upphängningen till japsdämparen som just nu hänger i ett rep, byta bussningar bak och byta styrlederna som tydligen är sönderrostade enligt killen som justerade bärarmarna, så allt blev justerat förutom toe.
    Får väl ta lite bilder på det eftersom jag får klagomål när jag inte tar bilder
    Inget blev justerat, att värdena var bra på camber och caster har du mig att beskylla!
    Aldrig att jag erkänner att du är grym även på att ställa in bärarmar!
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Bilen avställd, Atava fortsätter dra pengar? LÖST! äntligen!
    Av Pumba i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 22:23
  2. Vad kan min 900R -96 va värd...
    Av jonne_M3 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 22:14
  3. 900R stolar
    Av alex_svenne i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 19:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •