Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Mercedes verkstad.

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Mercedes verkstad.

    Hej!
    Lämnade in en "arbetsbil" idag på service(En Sprinter -09), 1800mila service tror jag.
    Olja/filter skulle bytas. De skulle också kolla nån AC fläkt som gick hela tiden.
    Det slutade med att de fick beställa delar till fläkten.

    Allt som allt tog detta en timme.

    När allt var klart åkte jag iväg och ut på E18, efter knappt 3km piper det till i info displayen...oj en oljekanna *spännande*... jag vänder, dock inte på E18 men iaf och åker tillbaka.
    Kommer fram och kollar stickan...nivån är under MIN och i det röda fältet.
    Går in och frågar killen vad fan han håller på med.
    Han följer med ut och kollar sen säger han: " Ja, det ser inte så bra ut. Vi fyller väl på lite va? "

    Jag får inte fram några ord, då killen rätt uppenbart är helt puckad.
    Han hämtar en kanna, har han tratt med sig? Nej...
    Spiller han över motorn och ser dum ut? JA!
    Han checkar stickan igen och säger: Jag går in och hämtar mer.
    Då säger jag: Varför i helvete har du inte fyllt på med rätt mängd innan jag kör iväg? Har du ens satt dit ett nytt filter?
    Han mummlar bara och hämtar en kanna till och slår i.
    Då har han dragit i cirka 1-1½ liter och då hamnar oljenivån ganska exakt mellan MIN och MAX. Han säger att det räcker så....
    Jag skakar bara på huvudet och åker därifrån.

    Så jag undrar från en Mercedes kunnig varför ska man inte fylla upp till precis under MAX?
    Och när man byter olja+filter så vet man väl exakt mängd som går ut och exakt mängd som ska in?

    Har besökt två verkstäder idag, en i arbetet(Mercedes) och en privat(Saab).

    Deras sätt att hantera kunder, bilar och prissättning har fått mig att aldrig igen besöka en verkstad med min privatbil.
    Om de behandlar företagskunder på detta viset hur fan behandlar de då Svensson.

    Fy fan för nästan alla jävla mekaniker, ush så vidriga ni är.

    Jag betalar mer än gärna! Men då ska jobbet ha gjorts på ett bra sätt. Detta innefattar hela processen från tidsbokning till jag hämtar och betalar.

    Hädanefter ska jag uppsöka mindre verkstäder, då dessa inte kan vara sämre men är billigare.
    Tipsa gärna om bra, mindre verkstäder i Karlstad.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    548

    Re: Mercedes verkstad.

    Beklagar Jag träffar folk dagligen då jag jobbar med tunga fordon och det är så jävla ofta man hör diverse skit/slarv/inkompetens från personbilsverkstäder-har mekaniker nu för tiden ingen yrkestolthet?
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406

    Re: Mercedes verkstad.

    De är inte första gången man hör de.
    En som glömde pluggen och man behöver väl inte säga mer.
    Eller en verkstad som sa att de va inte dags för kamremmen men den gick precis när han körde ut från området.
    Så att verstäderna är bra bara för de är ett fint märke tar jag inte ett dugg för.
    Kund kontakten är de viktigaste och ett bra bemötande får man mycket tillbaka för.
    Priset är inte allt i dagens läge.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Priset är inte allt i dagens läge.

    MVH

    F
    Nej, priset är verkligen inte allt. Jag betalar gärna, nu var detta Mercedes och detta går på företaget. Men vi kan lika gärna ta en Saab verkstad.
    Betalar gärna om jag får det jag betalar för...får jag inte det då jävlar.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571

    Re: Mercedes verkstad.

    Precis som ni säger, man lämnar in sin bil för att få sin service gjord.

    Skall ju vara ordentligt gjort när bilen är utanför portarna, DOCK kan många ha olika delade meningar om vad som ingår i en service eller inte.. samt hur många gånger har inte kunderna kommit tillbaka, påpekat att jag som mekaniker repat/bugglat den där dörren - När det finns rost etc..

    Så kortfattat, vi som mekaniker måste göra ett riktigt jobb.. Men ni kunder är inte heller alltid några änglar

    Låter kanske dumt, men ni kanske förstår

    Mvh
    Marcus (Som skruvar endel merc..)
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    ...DOCK kan många ha olika delade meningar om vad som ingår i en service eller inte..
    Är det inte därför man har serviceschema? Så att mekanikern kan följa och bocka av de punkter har utfört och att kunden kan få ett kvitto på vad som är gjort och vad han betalat för?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    ...DOCK kan många ha olika delade meningar om vad som ingår i en service eller inte..
    Är det inte därför man har serviceschema? Så att mekanikern kan följa och bocka av de punkter har utfört och att kunden kan få ett kvitto på vad som är gjort och vad han betalat för?
    Nej, tyvärr är det alldeles uppenbart att servicescheman och serviceböcker inte är så noga. Se min tråd "Kylvätskenivå och prissättning m.m"

    Stämplar är inga problem att få, man behöver inte ens be om det...
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    150

    Re: Mercedes verkstad.

    Bedrövligt att de skall misslyckas med det enklaste av jobb, ett oljebyte.

    Angående att det räcker med nivån mellan MIN och MAX får jag nog ge honom rätt. Vi hade en C180 kompressor M07 förut som absolut inte fick fyllas mer än till precis mitten på MIN-MAX då den annars gav oljevarning. Detta fick jag reda på efter att ha gjort som man alltid gjort, dvs fyllt på till precis under MAX.

    Fast det kanske inte finns sån nivåmätning på din Mercedesmodell, vad vet jag.
    Gamla bilen: 2002 9-5 aero sc. Aut. Taklucka.
    Nya bilen: 2008 9-5 aero sc "extra allt" förutom taklucka

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Mercedes verkstad.

    Tråkigt att höra, tycker det är synd att sådant inträffar på en auktoriserad MB-verkstad i dessa tider när MB driver en ganska omfattande kampanj gällande kundnöjdhet och annat.

    Vi som är en lite mindre verkstad har massor av långväga kunder och vi ligger i topp på CSI-tabellen (Customer Satisfaction Index)
    Detta tror jag beror mycket på att vi inte servar bilar, vi servar kunderna .

    Välkommen till oss om du känner för en roadtrip

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Mercedes verkstad.


    Idag åkte bilen in på service igen, cirka 1500mil sedan sist.
    Dessutom hade den passerat service med över 500mil...
    1000mila intervall är inget jag hört talas om på en Sprinter.

    Inlämnad idag kl 09:00
    Ringer runt 11 och frågar hur det går...
    Svaret blir: Um, ja, vi måste ha bilen hela dagen, vi missade ett par grejer sist.

    Är ingen expert på Benz och vad exakt de gör på servicarna.
    Någon annan som vet? Vad har de missat vid första servicetillfället?
    Det som gjordes då var olja + filter. Inget annat.

    Bilen borta nästan hela dagen låter ju som massa grejer...
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Mercedes verkstad.

    nja det kan lika väl vara så att de inte ens börjat, har själv råkat ut för sånna.
    "lämna bilen klockan 7 på morgonen då vi behöver den hela dagen"

    När man sen kör förbi på lunchen har de inte ens tagit in bilen och när man ska hämta den så är de halvvägs med svaret att det var så mycket att göra på den.

    Jag tog ledigt från jobbet för att få en akut grej fixad på morgonen, är på verkstaden klockan 7 och de ber mig sitta ner och ta en kopp kaffe och vänta, 2 timmar vandrande runt i bilhallen så hade de fortfarande inte ens tagit in min bil.
    20 min innan frukost rullar de in bilen, lagom till frukost var de klara, vad hände råd, jo meken gå och käkar frukost, så där står min färdiga bil, bara backa ut och betala kvar, men jag fick sitta där i 30 minuter och vänta medans han käkade sina mackor, de i kassan hade inte frukost så meken hade ju bara behövt backa ut bilen och lämnat nycklarna i kassan.

    Så ett jobb som tog 20 minuter tog istället 3 timmar, sånt är ju underbart roligt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    nja det kan lika väl vara så att de inte ens börjat, har själv råkat ut för sånna.
    "lämna bilen klockan 7 på morgonen då vi behöver den hela dagen"

    När man sen kör förbi på lunchen har de inte ens tagit in bilen och när man ska hämta den så är de halvvägs med svaret att det var så mycket att göra på den.

    Jag tog ledigt från jobbet för att få en akut grej fixad på morgonen, är på verkstaden klockan 7 och de ber mig sitta ner och ta en kopp kaffe och vänta, 2 timmar vandrande runt i bilhallen så hade de fortfarande inte ens tagit in min bil.
    20 min innan frukost rullar de in bilen, lagom till frukost var de klara, vad hände råd, jo meken gå och käkar frukost, så där står min färdiga bil, bara backa ut och betala kvar, men jag fick sitta där i 30 minuter och vänta medans han käkade sina mackor, de i kassan hade inte frukost så meken hade ju bara behövt backa ut bilen och lämnat nycklarna i kassan.

    Så ett jobb som tog 20 minuter tog istället 3 timmar, sånt är ju underbart roligt.
    Mjo lite halvsurt, men tänk på att även du har väl frukost tider som du följer på arbetet?
    Mekanikern hade kanske en dålig dag, eller så visste han inte ens om att du väntade.

    Lämnade in morsans Citroen i julas för Service, och de i kassan sa att jag kunde vänta och gå omkring, då arbetet bara skulle ta ca 40min. Det stämde ju, för arbetet tog bara 40min, men sen åkte meken på lunch och han var den ende som fick kvittera ut bilen. Visst blev man sur för man fick vänta extra, men meken i det här fallet hade inte en susning om att kunden väntade i hallen.
    Saablös dåre

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    nja det kan lika väl vara så att de inte ens börjat, har själv råkat ut för sånna.
    "lämna bilen klockan 7 på morgonen då vi behöver den hela dagen"

    När man sen kör förbi på lunchen har de inte ens tagit in bilen och när man ska hämta den så är de halvvägs med svaret att det var så mycket att göra på den.

    Jag tog ledigt från jobbet för att få en akut grej fixad på morgonen, är på verkstaden klockan 7 och de ber mig sitta ner och ta en kopp kaffe och vänta, 2 timmar vandrande runt i bilhallen så hade de fortfarande inte ens tagit in min bil.
    20 min innan frukost rullar de in bilen, lagom till frukost var de klara, vad hände råd, jo meken gå och käkar frukost, så där står min färdiga bil, bara backa ut och betala kvar, men jag fick sitta där i 30 minuter och vänta medans han käkade sina mackor, de i kassan hade inte frukost så meken hade ju bara behövt backa ut bilen och lämnat nycklarna i kassan.

    Så ett jobb som tog 20 minuter tog istället 3 timmar, sånt är ju underbart roligt.

    Varför göra det så svårt för dig?, är väl bara att harkla till, höja rösten ett par db och klargöra att man har bråttom, likadant när du ville ha ut bilen, stick in huvudet i fikarummet och fråga schysst om bilen är klar och om du kan få ut den då du har bråttom.

    Hur ska alla kunna veta att du har brådis om du går runt och muttrar för dig själv?

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    454

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    nja det kan lika väl vara så att de inte ens börjat, har själv råkat ut för sånna.
    "lämna bilen klockan 7 på morgonen då vi behöver den hela dagen"

    När man sen kör förbi på lunchen har de inte ens tagit in bilen och när man ska hämta den så är de halvvägs med svaret att det var så mycket att göra på den.

    Jag tog ledigt från jobbet för att få en akut grej fixad på morgonen, är på verkstaden klockan 7 och de ber mig sitta ner och ta en kopp kaffe och vänta, 2 timmar vandrande runt i bilhallen så hade de fortfarande inte ens tagit in min bil.
    20 min innan frukost rullar de in bilen, lagom till frukost var de klara, vad hände råd, jo meken gå och käkar frukost, så där står min färdiga bil, bara backa ut och betala kvar, men jag fick sitta där i 30 minuter och vänta medans han käkade sina mackor, de i kassan hade inte frukost så meken hade ju bara behövt backa ut bilen och lämnat nycklarna i kassan.

    Så ett jobb som tog 20 minuter tog istället 3 timmar, sånt är ju underbart roligt.

    Varför göra det så svårt för dig?, är väl bara att harkla till, höja rösten ett par db och klargöra att man har bråttom, likadant när du ville ha ut bilen, stick in huvudet i fikarummet och fråga schysst om bilen är klar och om du kan få ut den då du har bråttom.

    Hur ska alla kunna veta att du har brådis om du går runt och muttrar för dig själv?
    Så gör inte en god svensk, vi knyter näven i byxfickan! Likförbannat fruktansvärt irriterande om de inte kan jobba effektivare än så. Klart man försöker städa undan innan man tar lunch. I skolan och när jag jobbar planerar jag t o m in lunchen, och skjuter den en kvart/halvtimme framåt eller bakåt så att jag kan ta lunch när jag ändå väntar på någonting, blir mer effektivt. Tar ju en halvminut att backa ut en bil och slänga in ett par nycklar i kassan.
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av slaktarn
    Citat Ursprungligen postat av 93t


    Varför göra det så svårt för dig?, är väl bara att harkla till, höja rösten ett par db och klargöra att man har bråttom, likadant när du ville ha ut bilen, stick in huvudet i fikarummet och fråga schysst om bilen är klar och om du kan få ut den då du har bråttom.

    Hur ska alla kunna veta att du har brådis om du går runt och muttrar för dig själv?
    Så gör inte en god svensk, vi knyter näven i byxfickan! Likförbannat fruktansvärt irriterande om de inte kan jobba effektivare än så. Klart man försöker städa undan innan man tar lunch. I skolan och när jag jobbar planerar jag t o m in lunchen, och skjuter den en kvart/halvtimme framåt eller bakåt så att jag kan ta lunch när jag ändå väntar på någonting, blir mer effektivt. Tar ju en halvminut att backa ut en bil och slänga in ett par nycklar i kassan.


    Javisst, jag påstår inte heller att verkstaden gjort rätt eller ej i detta ärendet, men om man inte öppnar truten får man fasen skylla sig själv också.

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Varför göra det så svårt för dig?, är väl bara att harkla till, höja rösten ett par db och klargöra att man har bråttom, likadant när du ville ha ut bilen, stick in huvudet i fikarummet och fråga schysst om bilen är klar och om du kan få ut den då du har bråttom.

    Hur ska alla kunna veta att du har brådis om du går runt och muttrar för dig själv?
    Jag vet inte om jag ska behöva tjata ihjäl mekanikern, men på de 3 timmarna var jag på 5 gånger om när de skulle börja innan de ens körde in bilen.

    Klargjorde även det när jag bokade tiden att det var brådis, vilket de noterade och då gav mig tiden så fort de öppnade på morgonen.

    Självklart så satt jag inte i 3 timmar och drack kaffe, om det nu var så mitt första inlägg tolkades.

    Jag vet inte vad mer man ska göra, gå in och lappa till mekanikern?


    Vad det är för övrig dynga ni har sett mig skriva som ni kommenterar får ni ju gärna förklara.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    [Mjo lite halvsurt, men tänk på att även du har väl frukost tider som du följer på arbetet?
    Mekanikern hade kanske en dålig dag, eller så visste han inte ens om att du väntade.
    Självklart har jag det men om jag sitter i möte eller i telefon eller dyl slänger jag vanligtvis inte telefonen i örat på personen jag pratar med för att springa till frukost, skulle det nu råka ta 2 minuter av min frukostrast så är det väl inte sådär jättesvårt att sätta sig 2 minuter extra i slutet på rasten, det funkar iaf på mitt jobb.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Mercedes verkstad.

    Idag stannade bilen helt och gick inte att starta igen...(som tur var hände det mitt i stan och inte ute på landet)
    Öppnar motorhuven och det luktar väldigt mycket diesel.
    Ser att en slang "hoppat av". Vi trycker dit den. Kör till Benz verkstaden, eftersom en motordiagnoslampa är tänd.
    Dem ska beställa en ny del, vad det var vet jag inte...
    Men det var inga problem att köra med lampan tänd iaf.

    På servicen igår böt de bl.a växellådsolja, partikelfilter, bränslefilter och dammfilter(?). (Enligt dem var detta en "stor" service, som egentligen skulle varit gjord förra gången, men som missades...)

    Jag tolkar detta som att någon mekaniker har missat något.
    Detta har aldrig hänt på alla de bilar jag kört, vare sig nya eller riktigt slitna som gått över 40000mil.

    Sjukt dålig kvalité på utförda jobb nuförtiden.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  18. #18
    Guest.
    Guest

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Varför göra det så svårt för dig?, är väl bara att harkla till, höja rösten ett par db och klargöra att man har bråttom, likadant när du ville ha ut bilen, stick in huvudet i fikarummet och fråga schysst om bilen är klar och om du kan få ut den då du har bråttom.

    Hur ska alla kunna veta att du har brådis om du går runt och muttrar för dig själv?
    Jag vet inte om jag ska behöva tjata ihjäl mekanikern, men på de 3 timmarna var jag på 5 gånger om när de skulle börja innan de ens körde in bilen.

    Klargjorde även det när jag bokade tiden att det var brådis, vilket de noterade och då gav mig tiden så fort de öppnade på morgonen.

    Självklart så satt jag inte i 3 timmar och drack kaffe, om det nu var så mitt första inlägg tolkades.

    Jag vet inte vad mer man ska göra, gå in och lappa till mekanikern?


    Vad det är för övrig dynga ni har sett mig skriva som ni kommenterar får ni ju gärna förklara.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    [Mjo lite halvsurt, men tänk på att även du har väl frukost tider som du följer på arbetet?
    Mekanikern hade kanske en dålig dag, eller så visste han inte ens om att du väntade.
    Självklart har jag det men om jag sitter i möte eller i telefon eller dyl slänger jag vanligtvis inte telefonen i örat på personen jag pratar med för att springa till frukost, skulle det nu råka ta 2 minuter av min frukostrast så är det väl inte sådär jättesvårt att sätta sig 2 minuter extra i slutet på rasten, det funkar iaf på mitt jobb.
    Tyvärr så hade jag det lite så på min tidigare arbetsplats, där det var mer en 'regel än ett undantag', att när klockan slog 9, då gick alla och åt frukost oavsett om någon väntade.
    Var med om flertal tillfällen då det kom lastbilar som skulle lasta av någon pall med prylar. kom de kl 9, så fick de vackert vänta tills alla ätit klart. Självklart ifrågasatte man då och då varför de inte kunde hjälpa honom, så han kom iväg och inte behövde sitta 30 min på sin arbetsdag och bara trumma på ratten.

    Men de var totalt hänsynslösa till den stackarn som satt där och bara såg sin arbetsdag bli längre och längre. Självklart, så var man ju betydligt mer flexibel än sina inskränkta 'arbetskamrater' och hjälpte chaffisen få loss sina grejjer och få åka iväg.. Men det var många gånger jag fick 'skit' för att jag tullade på den så viktiga frukostrasten.

    __________________________________
    Saab 9-5 2.0 Ltt Hgv -99 *såld*
    Blev en Bmw 525i 2004 istället
    __________________________________

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    279
    Medlem#
    8666

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av vance_01
    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Jag vet inte om jag ska behöva tjata ihjäl mekanikern, men på de 3 timmarna var jag på 5 gånger om när de skulle börja innan de ens körde in bilen.

    Klargjorde även det när jag bokade tiden att det var brådis, vilket de noterade och då gav mig tiden så fort de öppnade på morgonen.

    Självklart så satt jag inte i 3 timmar och drack kaffe, om det nu var så mitt första inlägg tolkades.

    Jag vet inte vad mer man ska göra, gå in och lappa till mekanikern?


    Vad det är för övrig dynga ni har sett mig skriva som ni kommenterar får ni ju gärna förklara.



    Självklart har jag det men om jag sitter i möte eller i telefon eller dyl slänger jag vanligtvis inte telefonen i örat på personen jag pratar med för att springa till frukost, skulle det nu råka ta 2 minuter av min frukostrast så är det väl inte sådär jättesvårt att sätta sig 2 minuter extra i slutet på rasten, det funkar iaf på mitt jobb.
    Tyvärr så hade jag det lite så på min tidigare arbetsplats, där det var mer en 'regel än ett undantag', att när klockan slog 9, då gick alla och åt frukost oavsett om någon väntade.
    Var med om flertal tillfällen då det kom lastbilar som skulle lasta av någon pall med prylar. kom de kl 9, så fick de vackert vänta tills alla ätit klart. Självklart ifrågasatte man då och då varför de inte kunde hjälpa honom, så han kom iväg och inte behövde sitta 30 min på sin arbetsdag och bara trumma på ratten.

    Men de var totalt hänsynslösa till den stackarn som satt där och bara såg sin arbetsdag bli längre och längre. Självklart, så var man ju betydligt mer flexibel än sina inskränkta 'arbetskamrater' och hjälpte chaffisen få loss sina grejjer och få åka iväg.. Men det var många gånger jag fick 'skit' för att jag tullade på den så viktiga frukostrasten.

    __________________________________
    Saab 9-5 2.0 Ltt Hgv -99 *såld*
    Blev en Bmw 525i 2004 istället
    __________________________________
    Om alla hade hjälpt till så hade det max tagit 4 min, fan suck

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Mercedes verkstad.

    Citat Ursprungligen postat av Nicco
    Citat Ursprungligen postat av vance_01

    Tyvärr så hade jag det lite så på min tidigare arbetsplats, där det var mer en 'regel än ett undantag', att när klockan slog 9, då gick alla och åt frukost oavsett om någon väntade.
    Var med om flertal tillfällen då det kom lastbilar som skulle lasta av någon pall med prylar. kom de kl 9, så fick de vackert vänta tills alla ätit klart. Självklart ifrågasatte man då och då varför de inte kunde hjälpa honom, så han kom iväg och inte behövde sitta 30 min på sin arbetsdag och bara trumma på ratten.

    Men de var totalt hänsynslösa till den stackarn som satt där och bara såg sin arbetsdag bli längre och längre. Självklart, så var man ju betydligt mer flexibel än sina inskränkta 'arbetskamrater' och hjälpte chaffisen få loss sina grejjer och få åka iväg.. Men det var många gånger jag fick 'skit' för att jag tullade på den så viktiga frukostrasten.

    __________________________________
    Saab 9-5 2.0 Ltt Hgv -99 *såld*
    Blev en Bmw 525i 2004 istället
    __________________________________
    Om alla hade hjälpt till så hade det max tagit 4 min, fan suck
    Är det rast så är det rast.
    Jag har min rast mellan 00.30 - 01.30. Där imellan stänger jag av min telefon och radio. För det finns ingen annan tid att ta min rast på.
    Visst, kommer det nån och vill ha hjälp med en grej som tar max 1min så hjälper jag till, men över 1min får de vackert vänta.
    Saablös dåre

Liknande ämnen

  1. Pimpad Mercedes SLR McLaren
    Av Lob i forum Tidsfördriv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 10:34
  2. Lorinser (Mercedes) turbinfälgar på 9-5?
    Av Humvee i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 23:54
  3. Mercedes grill på 9-5 ?
    Av Brandten i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 09:54
  4. Saab 9-5 Aero 01 Vs Mercedes E 50 Amg...
    Av Aero++ i forum Allmänt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 18:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •