Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: Elgitarr spela tyst?

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    309

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Nu kanske det här är dyrare än vad ni har tänkt er men jag slog till på det här paketet för ett tag sedan, möjlighet till hörlurar finns ju iaf http://www.4sound.se/ProductDetails.asp ... eId=493420

    Visst det kanske inte är världens bästa gitarr men det låter helt okej så länge man inte kör distat på för hög volym.
    9-3 2,0t -01

  2. #22
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Sorry Cedete att vi har hamnat nån helt annanstans än dit du ville men jag tror det finns mkt matnyttigt här endå för dig ang. vad det finns att köpa till din dotter!
    Jorå, jag behöver skapa mig en bakgrund till grejorna! Jag spelade ju under hela min uppväxt och ungdom akustiskt (stål & nylon) och trots tämligen bedrövliga gitarrer fortsatte jag att harva på, dock har jag väldigt dålig koll på den elektriska tillbehörssidan.

    Dotter som fyller 15 i februari är ju heller inte helt grön nybörjare utan har kämpat på i några år med en nylonsträngad för, om jag minns rätt, 8-900 spänn... så sannolikheten för att entusiasmen överlever något undermåliga prylar är rätt stor.

    "Problemet" är väl mest att den ekonomiska ramen är bestämd till kring tusenlappen, men jag ser nu att en hel del julklappar börjar hitta ut på salumarknaden igen... prutläge.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    330

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Viktigast är att gitarren är skön att spela på. Multieffekterna är i allmänhet helt ok. Köra genom hörlurar funkar jättebra. Då kan man ju öva hela nätterna :-)
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  4. #24
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Fans jävlar..... nu har jag såklart gått ner mig i träsket totalt. Detta kommer bli dyrt...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  5. #25
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Här en snubbe som lyft in sin Gibson för plåtning inne på dass........ jag menar hur heavy är det på en skala?



    http://www.blocket.se/vi/19330576.htm?ca=23_10_s
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    330

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Här en snubbe som lyft in sin Gibson för plåtning inne på dass........ jag menar hur heavy är det på en skala?
    Jösses

    Innebär det att det är prutt-läge? *häpp*
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    538

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Här en snubbe som lyft in sin Gibson för plåtning inne på dass........ jag menar hur heavy är det på en skala?
    Fast det där är ju inte nån hårdrocksgura heller, snarare pop ala U2, beatles eller dyl... Dassmusik helt enkelt
    9000 2.3T -98 Steg 3
    "The blind shall see! The lame shall walk! The short shall tall! Forks for all!"

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    49

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Citat Ursprungligen postat av wesslan_theman
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Här en snubbe som lyft in sin Gibson för plåtning inne på dass........ jag menar hur heavy är det på en skala?
    Fast det där är ju inte nån hårdrocksgura heller, snarare pop ala U2, beatles eller dyl... Dassmusik helt enkelt
    Dregen bruker väll lira på en ES335. Kanske inte det tyngsta som går att hitta, men definitivt tyngre än U2 och Beatles. Eller så är det bara undantaget som bekräftar regeln... När jag tänker efter så lirar väll även Chuck Berry 335:a.

    Jag vet inte om det är en myt, men enligt någon dokumentär jag sett så tyckte Jimi Hendrix om att spela på toaletten. Det var tydligen ekot där inne som han gillade.

    Mvh Niklas

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    440

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Fans jävlar..... nu har jag såklart gått ner mig i träsket totalt. Detta kommer bli dyrt...


    Det brukar alltid bli så av någon anledning

    EDIT. Kollar själv efter Ibanez 350DX eller gärna någon vassare RG- modell, det blir inte billigt här heller vill jag lova
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  10. #30
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Efter att ha snott runt lite och provspelat på elgitarrpaketmarknaden har jag i stort sett beslutat att dottern ska ha en Ibanez. Såna low-end går att få en bit under 2000:- begagnat och då är det inga stratakopior som hänger med. Hon ska minsann inte ha nån kopia, riktiga grejer gäller. Och ja, ursprungsbudgeten är spräckt. Återstår att få det att se billigt ut inför bröderna.

    Emellertid stack ju mitt eget gitarrsug upp sitt giriga tryne..... föga överraskande. Och jag vill inte heller ha nåt halvdant, suktar så smått efter en sån här:



    Precis som på riktigt; mahogny med lönntopp, limmad mahognyhals, med hardcase och färdiglackad för 1995:-. Sen är det bara att samla delar och skruva. Vilket kan bli hur dyrt som helst om man vill.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    187

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Efter att ha snott runt lite och provspelat på elgitarrpaketmarknaden har jag i stort sett beslutat att dottern ska ha en Ibanez. Såna low-end går att få en bit under 2000:- begagnat och då är det inga stratakopior som hänger med. Hon ska minsann inte ha nån kopia, riktiga grejer gäller. Och ja, ursprungsbudgeten är spräckt. Återstår att få det att se billigt ut inför bröderna.
    Låter bra!
    Som jag sa tidigare i mitt första inlägg, innan allt Zoom groll, satsa på en Ibanez för det finns i alla prisklasser och av alla typer och modeller!
    Ibanez är ju som sagt oxå väldigt lättspelade gitarrer som bjuder in till mera avancerade tekniker!
    Enda som man måste vara "försiktig" med och prova ordentligt är dom 7-strängade som kan vara som natt och dag även fast det är identiska guror!
    Fast det är ju inga guror som är av intresse, än!
    Helt rätt att satsa på en "riktig" gitarr iaf istället för en kopia!
    Kopior är bättre om det ska köpas till en 6 åring som fått en fix idé att det ska spelas gitarr.


    Den du är sugen av såg inte helt fel ut heller, vart hittade du den !?
    Skulle vara nice att få klämma och känna lite innan köp dock!
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  12. #32
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Den du är sugen av såg inte helt fel ut heller, vart hittade du den !?
    Skulle vara nice att få klämma och känna lite innan köp dock!
    Här: http://gitarrdelar.se/index.php?cPath=56_70. På den hemsidan finns så mycket godis så hälften kunde räckt. Är också sugen på att bygga stratocaster av japanska Hosco-delar, de är duktiga japaneserna även på instrument. Men det blir troligen dyrare och lite svårare att få till riktigt bra.

    Som jämförelse finns DIY-kit även här: http://www.guitarshop.se/index.php?act=viewCat&catId=38 men uppenbarligen av lägre klass (och pris).
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  13. #33
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Inköpt för 1800 spänn med gigbag och kablar, beg men nära nyskick:



    Kanske inte den sexigaste färgkombinationen i min bok, men det får duga... 22W förstärkare till skillnad från alla paketens 10-15W, och det var jeflen vilket liv en sån där kan ställa till med!
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    330

    Re: Elgitarr spela tyst?

    Ser jättefin ut! Din dotter blir säkert överlycklig!
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

Liknande ämnen

  1. Ena högtalaren tyst OG9-3
    Av Jäder i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 14:32
  2. Elgitarr+dator? = Stealth plug! Nån som testat?
    Av lillen 761 i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •