Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: får inte ut stereon...

  1. #1

    får inte ut stereon...

    Hej!
    Har ett jävla problem med att få ut originalstereon i en saab 95 -02. Har prövat att trycka in med byglarna för att få fästena att släppa taget om stereo, men endast halva sidan av stereo följer med ut. Den andra sidan sitter som fan, har prövat med olika verktyg, spikar m m men den kommer inte ut. Hur går man vidare? Ska man försöka plocka bort dsiplayen, siden eller? Och hur tar jag bort siden? Genom att bända eller måste man in i handskfacket?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    torsby
    Inlägg
    44

    Re: får inte ut stereon...

    tja går det inte med fyra tretums spik ? och sen bort med hands facket och tryck bakifrån ..det ska gå fint det .. för så gjorde jag på min 9-3 00 ..

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459

    Re: får inte ut stereon...

    Tja... Sid:en går att få loss. Acc-panelen likaså. Då kommer du åt att trycka.
    Handskfacket vete sjutton om du har nån nytta av att lossa.

    Med en del våld kanske du kan få ur hela korgen med stereon i.

    Antar att du har sett den här tråden...
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=6&t=145555
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  4. #4

    Re: får inte ut stereon...

    Hade samma problem.
    Till slut lossade jag hela instrumentpanelen. Är ganska enkelt. Det visade sig att
    ena låsblecket på vänster sida gott av och låst fast i ett hål i själva korgen. ( Ramen runt stereon )
    Hade jag våldat loss stereon hade nog något gott sönder, så det var nog värt jobbet att lossa panelen.

    mvh
    loca

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    32

    Re: får inte ut stereon...

    Jag plocka ut min stereo ur 95:an -02:a. Hittade inte byglarna, använde lite grövre najtråd. Fick dock hålla på och jucka stereon sida till sida, upp och ner. Man fick visa vem som bestämmer. Tillslut kom den ut fint och snyggt. Men plockar man ut den mer än tre gånger..Då startar den inte sen när man sätter i den igen. Var så iaf för mig, kanske beror på helt andra grejer men död var den. Testade alla möjliga knappar men fick inte liv i den. Måste lämna in den så Saab låser upp den igen har jag hört är ända utvägen om man vill få fart på den igen.
    Men för mig så gjorde det inget att den var "död"/låst. För jag har satt in en vanlig stereo i bilen istället.

    Lycka till!

  6. #6

    Re: får inte ut stereon...

    "Men plockar man ut den mer än tre gånger..Då startar den inte sen när man sätter i den igen. Var så iaf för mig, kanske beror på helt andra grejer men död var den".

    Oj det låter inte så kul, någon mer som har med om detta innan eller som har mer info. Annars verkar det som det lutar att plocka bort hela panelen just nu....

  7. #7

    Re: får inte ut stereon...

    "Hade samma problem.Till slut lossade jag hela instrumentpanelen. Är ganska enkelt"

    Du har ingen bra beskrivning på hur du gjorde när du tog bort instrumentpanelen, som man kan följa?

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    32

    Re: får inte ut stereon...

    Citat Ursprungligen postat av fetegrete
    "Men plockar man ut den mer än tre gånger..Då startar den inte sen när man sätter i den igen. Var så iaf för mig, kanske beror på helt andra grejer men död var den".

    Oj det låter inte så kul, någon mer som har med om detta innan eller som har mer info. Annars verkar det som det lutar att plocka bort hela panelen just nu....
    Det var så för MIG. Den var stendöd. Vet ju inte riktigt var gränsen går, eller om det finns någon gräns, MEN..Efter tredje gången så lös inte ens en lampa på stereon. Men jag personligen tycker att man ska kunna rycka ur och sätta i hur många gånger man vill. För bilen borde känna igen att det är rätt grej i rätt bil. Jag förstår om man försöker sätta i den i en Volvo tex..

    För övrigt så sa dom på Saab att det inte skulle funka med en vanlig stereo med original ISO. Dom snacka om att slutsteget inte skulle starta och massa sånt. Det var inga problem. Vi satte i den vanliga stereon, och satte på stereon. Funkade kalas.

  9. #9

    Re: får inte ut stereon...

    God morgon.
    Sen man lossat SID och ACC panelen kommer man åt 4 torxskruvar som håller ramen. Övriga 2 skruvar kommer man åt genom att plocka loss ljusvredet och ev knapp för dimljus. Sen sitter det fyra klipps som lossar när man drar i panelen.

    mvh
    loca

Liknande ämnen

  1. Får inte ut stereon, 9-5 -02.
    Av warxz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 18:55
  2. Stereon sparar inte inställningarna!
    Av heaton i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 14:56
  3. Högtalarna dör men inte stereon??
    Av snalle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 16:04
  4. stereon startar inte....
    Av Andthe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 09:04
  5. Stereon startar inte när tändningen går på.
    Av SirMacke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 10:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •