funderar på om larmet är aktiverat när man trycker två gånger på låsknappen och det tutar till eller är det aktivrat när man trycker en gång så det låser sig.
9-5 -99
Tyska instruktions böcker kan inte tyska.
/scotte
funderar på om larmet är aktiverat när man trycker två gånger på låsknappen och det tutar till eller är det aktivrat när man trycker en gång så det låser sig.
9-5 -99
Tyska instruktions böcker kan inte tyska.
/scotte
Edit:**Helt fel**![]()
Ett tryck, låst och larmad.
Två tryck, TSL (heter det så?) låsning. Vrider låskolvarna och larmad.
Den är iaf larmad hur du än gör.
Mvh
Tänk på att den kan ha en diod och tuta till när man TSL låser den även om den inte har larm...
Min kollega har också en 9-5 men han trodde att han hade larm men det har han inte.
Bara ett tips...
/ Stefan
Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.
Det är bara att pröva.
Lås bilen med fjärrkontrollen, lås upp den med nyckeln direkt i dörren, och öppna dörren.
Då ska larmet börja tuta.
Njae det är inte säkert. Du kan ju låsa/larma även med bara nyckeln genom att vrida dubbellåsning så att säga. Så då är risken stor att den larmas av också när man låser upp den.Ursprungligen postat av mr Magic
Det man kan pröva är att man håller inne lås knappen en stund när bilen redan är låst. Då ska den börja tjuta som en siren om man har larm (överfallslarm) Pröva det så vet ni..
EDIT: Ska faktiskt gå ut och pröva nu direkt...
EDIT 2: Okej jag erkänner (sparkar mig själv i knävecket) det går att låsa upp med nyckeln och sen öppna dörren. Det tjöt som fan iallafall..
/ Stefan
Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.
Överfallsfunktionen går ju att slå på/av med Tech2 så om den inte gör det så kan du även ha larm..
Enklast är väll ändå att sitta i bilen, larma på, och öppna dörren innefrån och gå ut..
Alt dra ned rutan och öppna..
Funkar ju inte med TSL men den är ju ändå larmad vid första trycket så..
/N