Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem/nybörjare

  1. #1

    Problem/nybörjare

    Hej då jag tittat runt mycket i alla trådar och försökt läsa mig till så mycket jag kan om hur man skall installera en aktiv bas till en 9-3 sc 06. Så har jag problem.

    Har köpt en adapter från mds http://mds.se/?artnr=287040 som jag hade läst mig till att man skulle göra.

    Saken är bara att den finns ingen stans i stereon jag kan koppla in den? Är helt ny så kan ja ha sett/titta på fel ställe.

    Denna stereon har jag:

    Så här såg det ut på stereon:

    Så här såg det ut på slutsteget:

    Tänkte höra om någon skulle kunna hjälpa mig?
    Pm gärna eller adda på msn
    markuscarlson@hotmail.com

    Mvh
    Markus

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Problem/nybörjare

    Ledsen men den adaptern kommer du inte kunna använda dig av i din 9-3a, den är till för äldre system. Finns en hel del trådar om ljudbygge i 9-3SS/SC här på forumet, bara att söka så får du svar. Det enklaste och bästa alternativet för att kunna få ut en lågnivåsignal är att koppla på en hög till lågnivå omvandlare på dörrhögtalarna eller 6x9" basarna i hatthyllan (beroende på vilket ljudsystem du har).


    MVH// Cristoffer

  3. #3

    Re: Problem/nybörjare

    jo som jag skrev så har jag sökt och läst många trådar om det men tydligen inte blivit klok på det..
    Skulle det funka att köpa http://www.backesljud.se/prod_bil.php?id=97 till min stereo? har 150w premium. 9-3 sc.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Problem/nybörjare

    Nej den fungerar inte, eftersom all kommunikation sker via fiberbussar. Enda alternativet du har är egentligen att som jag sa koppla en hög till lågnivå omvandlare på någon av dina högtalare.

    Om man som i ditt fall ska ha signalen till en baslåda så måste du koppla in dig på antingen dörrhögtalarna eller 6x9" högtalarna i hatthyllan, vilka du har beror på vilket ljudsystem du har. Om du inte har nån av dom så är det lönlöst då 4" högtalarna som sitter i instrumentbrädan och hatthyllan bara spelar från 120Hz och uppåt, alltså inte basljud.

    Om du nu undrar så är det här en hög till lågnivå omvandlare. Finns tyvärr inte så många andra alternativ på våra bilar, inga adaptrar att koppla in på stereon eller så. Men beroende på vad det är för aktiv baslåda som du har tänkt koppla in så kan det hända att den tar högnivå direkt, alltså utan adapter. Då är det bara att skarva på ett par kablar till högtalarna. Men en fråga, vad har du för ljudsystem nu?


    MVH// Christoffer

Liknande ämnen

  1. Uppdatera stereo OG9-3
    Av diqq i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-07-10, 10:49
  2. nybörjare
    Av Fp730a i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 14:58
  3. Bra guider för nybörjare?
    Av jimmieD i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 16:46
  4. Nybörjare med polermaskin...
    Av kaka i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-06, 20:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •