hur långt i effekt stegen håller orginal t5 kolvar?
hur långt i effekt stegen håller orginal t5 kolvar?
M3 CAB,
9000 2,3T sport
Finns folk som kört en bit över 700hk..
Ш E L i П - 9-3 2.0t
Det är klart att det går men 500 är nog en bättre gräns, tror man sover lite lugnare då.Ursprungligen postat av WELiN
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Är det någon som vågat sig på att närma 500hk med E85 eller gör man sig enbart av med familj och pengar då?Ursprungligen postat av Johan H
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Nu ska vi inte blanda nöje o "nytta"Ursprungligen postat av Sebastian
edit: på E85 så har du så klart rätt i att det blir lite känsligare...undra vad rekordet är där
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
www.garaget.org/saab_lejf kör med orginalstakar o kolvar 504hk har han.
Finns nog många mer som har org kolvar.
Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke
om man ska "snåla" missförstå mig rätt avstå från utgift när man bygger en stabil motor tycker jag att man kan skippa smidda stakar....sen att köra med std t5 kolvar och 500hk tror jag går bra...allt går det stora frågan är hur mycket man vill vara på den säkra sidan
Saab 9000 cse numera 2,3 konv och nira tuned
http://www.garaget.org/sleepy
Vad ska man då köra med? Orginalstakarna är ju smiddaUrsprungligen postat av sleepy86
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
he he jag menar typ rejäla don från tex verdi osv he he men jag skulle döda för att få ha ett par såna i min maskin men jag tror std hänger med bra länge och går dom sönder är det förmodligen nått annat som är den felande länken he heUrsprungligen postat av Andreas Plars
det ska mycke till innan dom viks av
Saab 9000 cse numera 2,3 konv och nira tuned
http://www.garaget.org/sleepy
Jo, jag förstår H-profilstakar brukar man ju pratat om tror jag.
De körde ju med moddade orginalstakar i rallybilarna så. Fantastiskt att de har så bra vevstakar faktist.
Har någon prövat gränsen för de och böjt/rasat någon? Med lättare kolvar borde de ju hålla ännu bättre.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Vet att Marko krökte ett par T5 stakar ganska rejält.
Kör: Saab 900 Talladega -97 MapTun Individual 574Hk/710Nm i motorn, 516,6 på hjulen! E85 Sommaren 2009 uppskattningsvis 650hk+
Garaget
Det var även en annan tråd i höstas med galet krökta Stakar - dock kan det ha varit T7 - minns tyvärr inte.Ursprungligen postat av svedberg
I markos fall så var det på en cylinder tror jag(4an). Någon typ av momentan överbelastning för i somras körde han med än mer effekt utan problem med org stakar.
mvh johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Denna du minns kanske: viewtopic.php?f=31&t=232605&hilit=kr%C3%B6kta+stak arUrsprungligen postat av Johan H
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Jo den var det nog - men oj så lång den var - orkar man inte läsa igenom om det fanns någon relevans contra det vi pratar om här...Ursprungligen postat av LM
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!