Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: speglar med värme samt dimljus

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    39

    speglar med värme samt dimljus

    9000 cs 1992 som inte speglarna vill fungera med eluppvärmning??????

    kan det vara dålig jord eller vad blir tokig på detta samt kan inte få dimljusen att funka utan halvljus .ska finnas en bygel under instrumentpanelen men den har jag lossat men det funkar inte ända vad ska man göra? blir tokig på detta snart.
    Junior 9000cs 92a
    9-5 99a
    9000cde 95a

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: speglar med värme samt dimljus

    Citat Ursprungligen postat av Junior30
    9000 cs 1992 som inte speglarna vill fungera med eluppvärmning??????

    kan det vara dålig jord eller vad blir tokig på detta samt kan inte få dimljusen att funka utan halvljus .ska finnas en bygel under instrumentpanelen men den har jag lossat men det funkar inte ända vad ska man göra? blir tokig på detta snart.
    Har själv grottat i det där ganska nyligen - eftermontering av elspeglar och hissar.
    Beträffande elspeglarna så finns det 2 egentliga felkällor förutsatt att säkringarna är OK.
    1) Värmespiralen i glaset är det avbrott i. Lossa glaset genom att snurra på kugghjulet genom hålet underifrån. Ta loss glaset och koppla loss trådarna. Med hjälp av ett universalinstrument mäter du hur många ohm du har i spiralen. Om jag minns rätt låg mina på runt 8(?) ohm. Vid avbrott har du oändligt eller MYCKET stort motstånd.
    2) Avbrott i en kabel. Den bruna är jord. Mät mellan den bruna kabelns kontakthylsa och en chassipunkt på bilen. Har du noll ohm så är den bruna jordkabeln OK annars inte. Mät mellan (+)-kabeln och jord - du bör få ~12 volt om allt är OK.

    Beträffande jorden(den bruna kabeln) kan man om du har brott på den göra en fulkoppling till en av skruvarna som elmotorjusteringen är fastskruvad med i spegelhuset.

    Värre är det med (+)12 volten. Det finns en mångpoligt kontaktdon i A-stolpen. Har det ärgat där kan det bli problem. Lossa och spruta WD-40 eller liknande.

    Detta är något att börja med.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

Liknande ämnen

  1. Felkod i ACC display samt ojämn värme
    Av stromj i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 01:19
  2. kabel til el. speglar med varme. og900
    Av bedda i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 14:47
  3. Lacka ner trösklar och speglar, samt grill på en NG900?
    Av e2zippo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •