Första tråden för mig i stcs forum.

Sorry för ännu en köpråd tråd.

Har sökt och läst det jag har hittat men ej fått direkt bra svar på mina frågor.Jag har precis sålt min Volvo S40 2.0 och vill ha en Saab igen. Har tittat en hel del på saab 9000 men gillar 9-5an mer så det är den jag vill ha råd/tips om.

Tittade i början på årsmodellerna 98-99 för dom låg bra i pris vad jag kunde tänkas att ge men jag utöka sökningen till ett max pris av 110000:- och fick upp ännu fler intressanta bilar.

Har nu lagt 98-99orna bakom mig och börjat kolla mer på 00 och uppåt. Finns några intressanta bilar som gått runt 11000mil, men såg nu häromdagen en svensksåld 9-5 Linear 2,0 -02a för 109000:- som gått 15200mil och är fullservad enligt annonsen.

Vad ska man välja en nyare som gått lite mer eller en äldre med något mindre mil på mätaren?

Hur är det på tex 02an med växellådan, stötdämparna, pixlarna i displayer, sprickor i lacken uppe vid taket, motorgaranti mm som är på dom äldre modellerna?

Har förstått att 11000mila servicen är en stor service men vad kommer härnäst efter 15000mil?

Tacksam för svar.