Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ljusproblem 9000CSE 2,3T -96

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    35

    ljusproblem 9000CSE 2,3T -96

    Råkat ut för något skapligt irriterande.. Var igår kväll när jag var påväg hem. Tyckte att ljusbilden var något kort så justerade upp ljuset. Varpå inget hände så jag justerade ned de igen. Det skulle jag inte gjort. Något hände och vänster ljus sjönk ned helt.

    Hur som helst så lyckades jag ta mig hem även fast jag inte så spec mkt mera än rakt framför bilen. Höger lyckta va juh fine så såg iaf skogskanten. Men hade det inte vart för att månen var så stark och all snö hade det nog vart lite små läskigt. Halvljuset räckte ungefär lika långt som dimljusen.

    Försökte tidigare idag med att manuell justera upp ljuset. Det gick att sänka vänster men inte att höja. Höger fungerar som den ska.

    Så min fråga är vad det är som gått sönder? Någon som har en anning, lr någon trevlig snabblösning på problemet. Vill gärna kunna köra bilen även när det är mörkt!

    Gäller en 9000CSE 2,3T. Bilen finns i signaturen.
    og9-3 Viggen -00
    9000 CSE 2,0t A50 -97 (Pendlarbilen)
    142-RB26DETT || Och massa andra skit bilar.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Inlägg
    118

    Re: ljusproblem 9000CSE 2,3T -96

    Hej!
    Det kan vara så att ljuslängdsmotorn har släppt från reflektorn. Det är lite pilligt att få tillbaka den, ev. så behöver du ta bort strålkastarglaset för att hålla emot reflektorn när du trycker in pinnen på längdmotorn i reflektorn. Ta inte med fingrarna på reflektorn för den går inte att torka rent utan att den förstörs, håll emot med en trasa eller något annat mjukt.
    // Jens

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    35

    Re: ljusproblem 9000CSE 2,3T -96

    Tack! Ska testa det! Vill helst slippa lägga ut pengar på att byta hela skiten! Har en fin lackskada att åtgärda...
    og9-3 Viggen -00
    9000 CSE 2,0t A50 -97 (Pendlarbilen)
    142-RB26DETT || Och massa andra skit bilar.

Liknande ämnen

  1. Ljusproblem - Inget fungerar i vredets högra läge
    Av Ralle76 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 19:47
  2. ljusproblem 900 ng
    Av Alriksson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 09:28
  3. Lustigt ljusproblem 9k CS
    Av Angus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 11:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •