Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem Med ACC på min 9-5.

  1. #1

    Problem Med ACC på min 9-5.

    Ja som sagt så har jag problem med min ACC och problemet är att den blåser bara varmluft vilken temp jag än ställer in.

    Har gjort en felsökning och fick upp 1 fel som var nr 6
    ------------------------------------------------------------------------------
    B2490

    Heater Flap Motor Left. Open Circuit

    Heater Flap Motor Left. Short Circuit

    Fault symptoms
    Perceived temperature in cabin too high or too low compared to the set temperature.

    Conditions
    The following conditions apply:

    • When the current on one of the control module stepping motor outputs exceeds a certain value, the diagnostic trouble code for short circuit will be set.
    • If any of the stepping motor outputs sense that the control current is less than 55 mA, a diagnostic trouble code for open circuit is generated.
    • Continuous monitoring and when calibrating.
    ------------------------------------------------------------------------------

    Jag fattar inte så mycket av detta tyvärr.

    Grejen är detta att den börjar funka efter att man har kört ett bra tag (typ 6mil men de e olika) och gör jag då en felsökning så får jag inge felkoder.

    Någon här som kanske kan hjälpa mig att förstå vad det är för fel, eller komma en bit på väg iafall.

    Någon som har ett tips kanske??

    Jag har sökt som en galning här på forumet men inte hittat någon som just har haft felkod 6 så jag har inte kunnat läsa mig till så mycket..

    Mvh Mattias Bågenholm

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: Problem Med ACC på min 9-5.

    Kalibrera igen. Om det inte funkar så kan det vara temperaturgivaren som e kass.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kyrkhult
    Inlägg
    1 179

    Re: Problem Med ACC på min 9-5.

    hade samma fel på min för nån månad sen fast den hängde sig på kallt, satt med iskalla fötter en hel dag i bilen o blev assjuk.... iaf.. 1 06 betydde short to ground,,. mätte och visst var det kortis nånstans, ryckte lite i kablarna bakom paneler där dom går upp bakom stereon och det fixade sig.
    Kom tillbaka efter nån dag och proceduren gjordes om och har fungerat sen dess.
    Saab 9-3 tid -05
    superduke 1290R -14

  4. #4

    Re: Problem Med ACC på min 9-5.

    Ja hur kaliberar man igentligen??

    Gör den de när man trycker Auto och off samtidigt eller?
    Precis som felsökning, de kanske är samma sak?


    Jag skall prova och röra runt lite bland kablarna bakom panelen och så får vi se vad som händer.

    Tack så jätte mycket för tipsen...

    Mvh Mattias Bågenholm

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •