Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

  1. #1
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Gjorde själv det precis... tänkte att det är lika bra att lägga ut en påminnelse, lätt att glömma när man inte får en vanlig inbetalning i brevlådan!

    Tänk också på att det numera inte går att lösa medlemskap vid grindarna till våra banträffar, alltså lika bra att göra det i god tid innan första träffen på Knutan!

    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=22

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av www.saabturboclub.com
    Nu är året snart till ända och ett nytt står för dörren.

    Vi i Saab Turbo Club tänker prova ett nytt sätt att få er att betala in medlemsavgiften för 2009.Vi har under de senaste åren sett att användandet av de inbetalningskort vi skickat ut har minskat kraftigt, och under 2008 gjordes bara ca 5% av alla inbetalningar på dessa blanketter.

    Så vi har beslutat att pröva en ny metod där vi härmed uppmanar alla som varit betalande medlemmar under 2008 att betala in avgiften för 2009 genom att följa den ordinarie betalningsrutin som beskrivs på hemsidan under "medlem" och därefter "bli medlem" och glöm inte att skriva ert medlemsnummer och namn.

    Till de som förnyar sitt medlemskap på detta sätt senast den sista januari utlovas en fin present som vi skickar ut ihop med medlemskapshandlingarna i januari/februari 2009.

    Observera att erbjudandet bara gäller betalande medlem 2008 som förnyar sitt medlemskap för 2009 under perioden 08.12.22-09.01.31. Om detta fungerar på ett bra sätt så innebär det att vi kan spara in kostnaderna för ett stort antal utskick och förhoppningsvis komma igång med medlemskapsregistreringen för året lite tidigare än normalt. Då kan vi i god tid innan första träffen 2009 hinna få ut medlemskorten till er medlemmar.

    /Styrelsen
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    71

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Tja!

    Jag tänkte bara fråga vad det var för avgift jag kommer inte ihåg vad jag betalade för 2008, och har nog slarvat bort inbetalningskortet.

    Mvh. Marcus

    EDIT: Såg nu att det stog 300kr, antar att detta stämmer då?
    Saab Ng900 2.0T -97,Talladega

  4. #4
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av DIzK
    Tja!

    Jag tänkte bara fråga vad det var för avgift jag kommer inte ihåg vad jag betalade för 2008, och har nog slarvat bort inbetalningskortet.

    Mvh. Marcus

    EDIT: Såg nu att det stog 300kr, antar att detta stämmer då?
    Japp det stämmer.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    146
    Medlem#
    -

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Eftersom jag är motståndare till internetbank (tänker på jobbtillfällen...man får göra bankernas jobb utan betalning dessutom ) så blev avgiften idag fixad via plusgiro-"blankett". Finns ju inga postkontor numera så denna fick rekvireras på ett bankkontor....

    Ser som vanligt fram emot årets träffar!!!!1
    Bara få arslet ur..och fixa till bilen inför första sammankomsten

    Väl mött!

    Mvh Johan

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Hallå. Denna länken fungerar ju inte!
    Hur ska jag göra för att betala? Går det att läsa någonstans?

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  7. #7
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    [quote=Andreas Plars]
    Citat Ursprungligen postat av Börne":2kksk9jm]

    [url="http://www.saabturboclub.com/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemi d=22
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=22[/url]
    Hallå. Denna länken fungerar ju inte!
    Hur ska jag göra för att betala? Går det att läsa någonstans?

    M.V.H.[/quote:2kksk9jm]

    Länken funkade alldeles utmärkt för mig, men här är infon som står där...

    Hur jag blir medlem/betalar in medlemsavgift

    * Ägare till eller personer med särskilt intresse för Saabs turbomodeller kan bli medlemmar genom att sätta in 300 kr (gäller boende i Sverige) på PlusGiro 483 36 81-2 samt ange: "Ny medlem" eller tidigare medlemsnummer, Namn, Adress och Telefon. Du betalar via en PlusGiro-blankett som du fyller i själv, PlusGiro-blankett kan hämtas på närmaste postkontor/ombud.
    * Inbetalning från eget plusgiro/personkonto utan betalningsavi fungerar dåligt då vi ofta inte får några uppgifter med på inbetalningen, och då vet vi naturligtvis inte vem det är som betalat.
    * För medlemmar utanför Sverige är medlemsavgiften 400 Sek.
    * Medlemsavgiften betalas en gång per kalenderår och vid inbetalning under sista kvartalet (efter 30/9) blir du medlem även för nästkommande år.
    * Det tar "normalt" ca 4-5 veckor innan du får ditt medlemsbrev med medlemskort samt inloggningsuppgifter till medlemssidorna på vår hemsida (forumet kräver personlig registrering). Om du är ny medlem bifogas även en medlemsdekal i brevet. Tänk på att förvara medlemskortet som en värdehandling (ex.vis ihop med körkortet) då det är din entrébiljett till varje träff.
    * Vi ber er att "inte" maila oss med frågor om huruvida vi fått er inbetalning eller när medlemskortet kommer förrän minst 6 veckor gått från inbetalningstillfället. Vi kan heller inte påskynda registreringen av enskild medlem för att möjliggöra köp med rabatt hos någon av våra rabattgivare.
    * Vid övriga frågor om medlemskap kontakta oss på medlemskap@saabturboclub.com.

    Betalning via Internetbank

    * Om du redan är medlem (eller tidigare varit medlem) så måste du skriva ditt medlemsnummer "FÖRST" i meddelanderutan för att få ditt gamla medlemsnr.
    * Om du inte är medlem, MÅSTE du ange "NY" först i meddelanderutan på inbetalningen samt Namn, Adress och om möjligt även Telefonnummer. Utan uppgifterna ovan så kan vi få problem med att kunna spåra din betalning vilket naturligtvis gör att du inte kommer att få något medlemskap.
    * Vi ber er att "inte" maila oss med frågor om vi huruvida vi fått er inbetalning eller ej och/eller när medlemskortet kommer förrän minst 6 veckor gått från inbetalningstillfället. Vi kan heller inte påskynda registreringen av enskild medlem för att möjliggöra köp med rabatt hos någon av våra rabattgivare.

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan

    Länken funkade alldeles utmärkt för mig, men här är infon som står där...
    Tusen tack! Nu är det fixat.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    finspång
    Inlägg
    216

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    hittar inte mitt kort med medlems nr på går det att se / lr ta reda på någon annanstans?

    mvh erik

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av Erik Karlsson
    hittar inte mitt kort med medlems nr på går det att se / lr ta reda på någon annanstans?
    Skicka ett mail till medlemskap@saabturboclub.com och se om de kan hjälpa dig.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av Erik Karlsson
    hittar inte mitt kort med medlems nr på går det att se / lr ta reda på någon annanstans?

    mvh erik
    Medlemsnummer står alltid tryckt ihop med namn och adress på våra utskick av TurboTrycket och TurboNews.
    De nummer av tidningen som levereras i plast beroende på bifogad kalender el liknanade har dessa uppgifter på plasten.
    Detta innebär att det kan finnas "TurboTryck" hemma hos er som inte har ovanstående uppgifter.

    Mvh

    Claes

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Stockholm/Tullinge
    Inlägg
    19

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Man kanske skulle kunna skicka ut ett pm när det närmar sig att betala avgift, för oss som inte hänger på den här sidan hela tiden. fick höra från en kompis att det inte kommer något inbetalningskort.

    /Tommy
    Medlem #5989
    9-3 Aero cab -06

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av TheOne9-5
    Man kanske skulle kunna skicka ut ett pm när det närmar sig att betala avgift, för oss som inte hänger på den här sidan hela tiden. fick höra från en kompis att det inte kommer något inbetalningskort.

    /Tommy
    Så även i mitt fall, även om jag relativt frekvent besöker forumet... I mitt fall läser jag endast vissa trådar och i och med att det dessutom inte fungerar som det ska med lästa/olästa trådar gör det att man VÄLDIGT sällan märker att det skrivits ngt nytt av vikt från styrelsen.

    Det tråkiga i detta fallet är ju att man troligen dessutom går miste om "överaskningen", fast en jag missade deadline 31 jan med 3 dar (var helg när jag blev varse om betalningsrutinerna).
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Tur att man loggade in här och såg denna tråd, har undrat när inbetalningskortet skulle dyka upp. Brukar det inte komma i samband med ett Turbotrycket utskick? Det är ju en smidig lösning, eller bara skriv det i tidningen?
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  15. #15
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 967

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Presenten var trevlig. Snygg!

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  16. #16
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Hej !
    Tänkte betala medlemsavgift men när jag skriver mitt namn,adress,och telefonummer i medelande rutan via Nordea bank så funkar det inte då det är 50 tecken som får bara plats..
    Hur gör jag då för att betala ?
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Hej !
    Tänkte betala medlemsavgift men när jag skriver mitt namn,adress,och telefonummer i medelande rutan via Nordea bank så funkar det inte då det är 50 tecken som får bara plats..
    Hur gör jag då för att betala ?
    Har du varit medlem tidigare så räcker namn och medlemsnummer. Är du ny, så räcker det med att skriva ditt namn och ev personnummer/telefonnummer och sedan skicka ett mail till medlemskap@saabturboclub.com om att betalningen blivit gjord, samt inkludera de uppgifter som inte fick plats i fältet i fråga.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  18. #18
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    356

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Bara funderar på en sak, Kan man betala medlemsavgift mm direkt till nån på Elmia? Eller måste man sätta in pengarna på kontot direkt? vore ju smidigt om man kunde fixa detta i samband med mässan.
    //Seb
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Hej !
    Tänkte betala medlemsavgift men när jag skriver mitt namn,adress,och telefonummer i medelande rutan via Nordea bank så funkar det inte då det är 50 tecken som får bara plats..
    Hur gör jag då för att betala ?
    Har du varit medlem tidigare så räcker namn och medlemsnummer. Är du ny, så räcker det med att skriva ditt namn och ev personnummer/telefonnummer och sedan skicka ett mail till medlemskap@saabturboclub.com om att betalningen blivit gjord, samt inkludera de uppgifter som inte fick plats i fältet i fråga.
    Är du ny medlem så behöver vi namn och adress vilket väl borde få plats.
    Personnummer vill vi inte ha och telefonnummer kan man skriva om det får plats.

    Varianten att som ny medlem betala in med bara namn och/eller personnummer och sedan maila övriga uppgifter fungerar inte alls då vi inte bland hundra/tusentals inbetalningskort kan ägna oss åt att para ihop dessa med inkommande mail.

    För övrigt framgår hur man skall göra i betalningsrutinen för medlemsavgift som finns på hemsidan under "Medlem" och därefter "Bli medlem".

    Mvh

    Claes

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Påminnelse om att betala medlemsavgift för 2009!

    Citat Ursprungligen postat av ReinO
    Bara funderar på en sak, Kan man betala medlemsavgift mm direkt till nån på Elmia? Eller måste man sätta in pengarna på kontot direkt? vore ju smidigt om man kunde fixa detta i samband med mässan.
    //Seb
    För att alla som betalar in medlemsavgiften också skall bli registrerade som medlemmar så vill vi ha in betalningarna på vårt plusgiro för medlemsavgifter (se hemsidan för nr).
    På det sättet finns det alltid papper på alla betalningar och ingen riskerar att betalningen blir borttappad utan att man kan hitta den igen.
    Någon kontantbetalning av medlemsavgifter kommer inte att ske på varken Elmia eller våra träffar.
    Detta för att säkerställa att vi alltid har dokumentation på alla inbetalningar, när någon kommer och säger något i stil med "jag har visst betalat".

    /Claes

Liknande ämnen

  1. Nollning/Reset av service påminnelse
    Av pihlanker i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 01:23
  2. Hur man betala medlemsavgift?
    Av THE_SAAB_DUDE i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •