Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Min erfarenhet av skadeverkstaden på Wafab Bil i Karlstad

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    310

    Min erfarenhet av skadeverkstaden på Wafab Bil i Karlstad

    Jag läste igenom reglerna och hittade inget som säger att man inte får skriva om negativa erfarenheter av ett företag. Jag ska dessutom hålla det sakligt.

    Förra hösten (jo, det är länge sedan) körde jag på ett rådjur som förstörde vänster strålkastare, grillen samt vänster framblinker. Bilen är försäkrad hos Saab Försäkring, så de kontaktades och jag körde bilen till ovan nämnda företag. Min far lämnade in bilen då jag bodde på annan ort. Saken drog ut på tiden, men ingen kontaktade mig, utan det var hela tiden jag som ringde dem. Förseningen berodde på att de inte fått delarna som behövdes (det kanske ligger utanför deras kontroll). Bilen blev iaf klar och hämtades av min far.

    När jag kom hem upptäcker jag att grillen bara är grundlackad. Senare hittar jag små bitar av glassplitter i HELA bilen. Av någon anledning hade det hamnat i baksätet, på hatthyllan och naturligtvis framtill i bilen. Jag antog att de slagit in en ruta för att komma in i bilen. Detta berodde troligen på att det fjärrstyrda centrallåset krånglade. Lite väl ofta hände det att bilen larmades av men bilen låstes inte upp. Detta kan man bara lasta mig för, jag hade gjort fel när jag skruvade fast motorn i förardörren (som ju påverkar hela bilen). Jag plockade loss dörrsidan på förardörren och hittade en hel del glas där. Förutom detta hade de struntat i att sätta tillbaka de små plastskydd man kan sätta i låset på förardörren och passagerardörren fram (sånt som sitter på 9-5an). Som om det inte räckte fanns det glasbitar kvar bakom/under strålkastaren. Den vita blinkern som gått sönder ersattes med original på båda sidor. Jag kommer inte ihåg riktigt, men har för mig att strålkastaren inte var inställd i höjdled.

    Det är ganska mycket man har åstadkommit genom att nedvärdera mig som kund och försöka göra jobbet så dåligt som möjligt. Jag har inte orkat bry mig om att kontakta verkstaden igen, förutom undran om varför grillen inte var lackad och varför jag inte fått vitt blinkerglas. Ska man hålla så hårt på originaldelar kan man ju lacka grillen, då den var lackad från fabrik 1989. Det här med grillen och blinkern kanske mer är förs.bolagets "fel" än Wafabs. Hade jag haft en fräschare eller rentav ny bil är det inte omöjligt att jag återvänt med ett bollträ och krävt att ett annat företag fått sanera bilen efter allt glassplitter.
    Intrycket jag fått av dem går ju inte att förbättra på något sätt. Jag kör numera omvägar runt plåtverkstan. Om man förklarat saken med att de råkat lämna bilen i händerna på en förståndshandikappad person eller en 12-åring med mejsel och hammare som enda verktyg, kan jag ju förstå varför det gick som det gick. Men att kalla sig för yrkesmän...
    #3296

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    273
    Kan oxå skriva lite negativt om skadeverkstaden på Wafab.

    För ca 1,5år sedan (när jag hade min 9-5:a) så lyckades jag få en liten buckla och hela skärmkanten på vänster framskärm repad.

    Detta skulle dom givetvis åtgärda så det var bara att boka tid. Fick tid ca 2månader senare, visst de tär lång tid men det var ju i jultider.

    Efter att jag lämnat bilen så ringer dom efter någon dag och säger att den är färdig att hämtas. Kommer dit och ser på 20meters avstånd att dom har spacklat helt skummt, normalt så ska ju hjulhuset vara rundat men nu var det en rak kant översta decimetern. Det var bara för dom att göra om men då var jag tvungen att boka tid 2veckor senare. Efter andra besöket så var det fortfarande inte bra, men denna gången skulle dom fixa det dagen efter. När jag sedan kom tillbaka så var det en rejäl färgskiftning på framskärmen, ungefär som om att dom lackat stålgrå på en silverfärgad bil och den var fortfarande inte bra i spacklingen. Då kom vi fram till att dom skulle fixa en ny skärm sade dom och ringa mig när den kommit. Veckorna gick och dom ringde inte så jag var inne flera gånger och hörde efter men det kom aldrig någon skärm. Vilket jag senare fick reda på berodde på att SDCC inte hade någon silverfärgad skärm. Då blev jag så trött på dom så jag fixade en skärm själv utav en kompis som tagit ut en bakvägen direkt ifrån fabriken i thn, färdig lackad i silver och allt (betalade 400:- för den som wafab fick ersätta mig för). 2dagar senare hade jag skärmen och åkte till wafab för att få den inpassad, vilket dom lyckades med med bra resultat (applåder). Samanlagt fick jag vänta 3,5månader på att allt skulle vara klart och jag nöjd. Hade jag gett förslaget att fixa skärmen själv ifrån början så hade bilen varit klar på max 2dagar.

    Jag förstår verkligen inte hur dom med gott samvete kan lämna ifrån sig sådana dåliga jobb som dom försökte lura på mig.

    Jag kommer heller aldrig att sätta min fot ens i närheten utav det stället igen.
    Insnöad på BMW för tillfället...
    www.karlstadracing.nu

Liknande ämnen

  1. Dyr servicenivå på WAFAB i Karlstad
    Av Sjoden i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 12:28
  2. Mariestad (Gustaf E.) eller Kristinehamn (Wafab) ?
    Av TurboLover i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 11:29
  3. Erfarenheter Wafab Bil AB Karlstad
    Av tallbo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 22:40
  4. snabbvisit Karlstad äta och se?
    Av andreas2251 i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 14:26
  5. Motormässa i Karlstad
    Av P-O i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 07:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •