Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Säkerhetsskruv - var få tag på?

  1. #1
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Säkerhetsskruv - var få tag på?

    Letar efter plåtskruv med säkerthetsspår, exempelvis torx med pigg i eller trevingad stjärna, men har verkligen inte haft någon framgång.
    Någon som vet var man kan tänkas få tag på sånna skruvar? Har sprungit runt hos järnhandlare, plåtfirmor, låsfirmor, etc här i luleå men ingen verkar veta... Inte heller har Elfa, Farnell eller Conrad sånna. Så nu vänder jag mig hit! Tacksam för alla tips!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    435

    Re: Säkerhetsskruv - var få tag på?

    Jag skulle föreslå låsfirmor eller låssmeder, men ifall inte de har det så vet jag inte.

    Jag minns en diskussion på forumet angående envägsskruvar och då kom man fram till att sådant används av låssmeder och hissreparatörer. Men ifall du behöver kunna lossa skruven lätt så vet jag inte. Envägsskruv och specialbitsen för att kunna lossa den efteråt? (Bitsen kostar ”bara” 1000 kr/st.)

  3. #3
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Re: Säkerhetsskruv - var få tag på?

    Citat Ursprungligen postat av mr Magic
    Envägsskruv och specialbitsen för att kunna lossa den efteråt? (Bitsen kostar ”bara” 1000 kr/st.)
    Hoppsan ja det var ju kanske lite väl magstarkt! Tänkte att pigg-torx/tre-stjärna finns det ju bits till i varannan bits-sats, men det är väl förhoppningsvis inget som små-tjyvarna springer runt med.

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Säkerhetsskruv - var få tag på?

    Citat Ursprungligen postat av mr Magic
    Jag minns en diskussion på forumet angående envägsskruvar och då kom man fram till att sådant används av låssmeder och hissreparatörer.


    Nja, några sådana skruvar har jag aldrig stött på i hissbranchen. Därimot så används Shieldskruv flitigt till bl.a knappregister, nödöppningshål osv.



    /Magnus, hisstekniker

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    547

    Re: Säkerhetsskruv - var få tag på?

    Har du kollat Wurth?
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •