Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Reflexrädsla ???

  1. #1
    Grundladd treards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn/Sandarne
    Inlägg
    291
    Medlem#
    3779

    Reflexrädsla ???

    Varför i he.vete är folk så vansinnigt rädda för att använda reflexer, på väg hem alldeles nyss så åkte jag på 90väg o då bara dök det upp två personer ur tomma intet varav den ene satt i rullstol såg det ut som, å mörkt klädda var dom o inte en enda jävla reflex som påkallade uppmärksamhet. dessutom gående i färdriktningen.

    Tror folk att dom är odödliga eller, räcker ju bara med att man går åt sidan för o släppa förbi en annan bil så är det kört. Borde ju faan va böter på sånt.




    Mvh Stefan

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    634

    Re: Reflexrädsla ???

    Endel tror väl att dom syns bra i svarta kläder på kvällen !

    Jag tycker med det är helt vansinigt att inte använda någon form av reflex.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Reflexrädsla ???

    Det är väl samma fenomen som gångtrafikanter vid övergångställen, dom tror dom är odödliga....nötterna.

  4. #4

    Re: Reflexrädsla ???

    För några år sedan fick jag ett gäng reflexer. Jag förvarade dessa i bilen och varje gång jag var ute och körde och såg någon ute på vägen som inte hade någon reflex så stannade jag och överlämnade en. De flesta blev lite chockade och sedan skämdes de...... och det kunde de gott göra, är inte bara deras eget liv de sätter i fara.

    Dock känns de som många i skåne varje fall de som cyckelpendlar till jobb använder reflexvästar, vilket är en positiv trend...
    Bil: Volvo V60 T3 -11, Z4 2.0i -06
    MC: BMW F650GS -00

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Reflexrädsla ???

    Citat Ursprungligen postat av Skånesaab
    För några år sedan fick jag ett gäng reflexer. Jag förvarade dessa i bilen och varje gång jag var ute och körde och såg någon ute på vägen som inte hade någon reflex så stannade jag och överlämnade en.
    Mycket trevligt initiativ!
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Reflexrädsla ???

    folk verkar gilla mörker, på 2 veckor nu har jag iaf varit nära att smälla med 2 olika bilar som kört runt utan något som helst lyse mitt i natten.
    svängde ut på en större väg och när jag är halvvägs ut så kommer en dåre i 90 knyck utan en enda lampa tänd på bilen mitt ute i skogen, enda som räddade honom var att han körde så jäkla fort, annars hade jag hunnit längre ut.... detta var klockan 03:30 på morgonen... 1 mil utanför stan typ..
    hur vågar man ens en sånn grej?

    Sen finns det ju alla de där gröna reflexvästarna och jag vet inte riktigt vad jag tycker om dessa... känns lite väl överdrivet, sen verkar ju en del tro att man kan gå lite var som bara för att nu syns man ju, gå på trotoaren istället för ute i trafiken.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: Reflexrädsla ???

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Sen finns det ju alla de där gröna reflexvästarna och jag vet inte riktigt vad jag tycker om dessa... känns lite väl överdrivet
    Ja, inte blir man vacker i dom.... MEN, man syns och dom tar ca 1½ sekund att ta på sig, att börja bråka med säkerhetsnålar, snören, plastreflexer och skit är tidsödande och då skippar folk det!

    Fram för reflexvästen!

    ... Det jävliga med dom är ju iofs att man ser poliser överallt!

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Reflexrädsla ???

    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Citat Ursprungligen postat av Skånesaab
    För några år sedan fick jag ett gäng reflexer. Jag förvarade dessa i bilen och varje gång jag var ute och körde och såg någon ute på vägen som inte hade någon reflex så stannade jag och överlämnade en.
    Mycket trevligt initiativ!
    Häftigt gjort...har själv vart nära å köra på en person, man blir ganska rädd och förbannad

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499

    Re: Reflexrädsla ???

    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Citat Ursprungligen postat av Skånesaab
    För några år sedan fick jag ett gäng reflexer. Jag förvarade dessa i bilen och varje gång jag var ute och körde och såg någon ute på vägen som inte hade någon reflex så stannade jag och överlämnade en.
    Mycket trevligt initiativ!
    Det där är klockrent ju! Kan vara värt att göra själv.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    47

    Re: Reflexrädsla ???

    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Sen finns det ju alla de där gröna reflexvästarna och jag vet inte riktigt vad jag tycker om dessa... känns lite väl överdrivet
    Ja, inte blir man vacker i dom.... MEN, man syns och dom tar ca 1½ sekund att ta på sig, att börja bråka med säkerhetsnålar, snören, plastreflexer och skit är tidsödande och då skippar folk det!

    Fram för reflexvästen!

    ... Det jävliga med dom är ju iofs att man ser poliser överallt!


    Vilket iofs inte spelar så stor roll eftersom man nästan alltid kör lagligt..
    Svart 9000 -95 med sqr steg 4.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499

    Re: Reflexrädsla ???

    Haha, jag ser också poliser överallt. Dels de med reflexvästar och dels typ alla med 9-5/V70 med xenonljus som lyser ilsket blått mot mig. Tror alltid att det är en polisbil.

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Reflexrädsla ???

    vissa är ju snäppet än räddare...
    viewtopic.php?f=6&t=162718

    jag vet inte men de som bär reflexväst håller ju sig oftast inom 50 område, och där hoppas ju iaf jag att folk klarar av att hålla hastigheten utan polisens hjälp...

    Det är ju inte så ofta det är folk ute och springer på 90 vägar osv.

    Har man rent mjöl i påsen så har man ju inget att frukta.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499

    Re: Reflexrädsla ???

    Mitt mjöl är så rent så, men eftersom jag ofta kör för fort och ibland alldeles för fort, plus att jag haft polisen i hälarna nån gång så är det en automatisk reaktion bara. Oavsett plats och tid.. :P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •