Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: SRS lampan lyser, NG900

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 049

    SRS lampan lyser, NG900

    Hej! idag när jag skulle iväg till jobbet så helt plötsligt började SRS lampan att lysa och bilen varnade att något var fel...

    Så nu är frågan vad kan det vara, har inte alls hafr några tendeser till att den borde börja lysa...

    Det har varit ca 7- grder i natt om det kan påverkat något?

    Bilen i fråga är en 900 set -95....

    /Andreas
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  2. #2
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 857
    Medlem#
    1574

    Re: SRS lampan lyser, NG900

    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Hej! idag när jag skulle iväg till jobbet så helt plötsligt började SRS lampan att lysa och bilen varnade att något var fel...

    Så nu är frågan vad kan det vara, har inte alls hafr några tendeser till att den borde börja lysa...

    Det har varit ca 7- grder i natt om det kan påverkat något?

    Bilen i fråga är en 900 set -95....

    /Andreas
    Åk till SAAB så berättar dom Min lyser pga. bästesspännare höger och vänster ur funktion.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    87
    Min 900 -95a var inne hos Saab på kontroll förra året... Fick hem brev om att det var en kostnadsfri kontroll pga att det varit nå strul med det där! Dom böt mina bältessträckare då! Helt kostnadfritt alltså!

    Mvh Kim
    Kika gärna på min pärla: http://www.garaget.org/?car=248

  4. #4
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 001

    Re: SRS lampan lyser, NG900

    Citat Ursprungligen postat av Ekan

    Så nu är frågan vad kan det vara, har inte alls hafr några tendeser till att den borde börja lysa...


    /Andreas

    Hej !

    Kan vara att den satt en felkod på låg batterispänning.


    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 049
    Okej, ska åka in iomon eller om det blir på måndag...

    Får hoppas på att det är det då så det inte är något annat värre!!!

    /Andreas
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 049
    Skulle det hjälpa att kooppla bort batteriet...? eller finns det något resevsystem...?

    /Andreas
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Skulle det hjälpa att kooppla bort batteriet...? eller finns det något resevsystem...?

    /Andreas
    Det hjälper inte att koppla loss batteriet, felet kommer inte försvinna.
    SAAB 9-5 Aero

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    Ng900 -96 airbagstrul efter framvagnsinställning

    Hej!

    Jag har lämnat in min bil på ett företag för en framvagnsinställning och efter detta har min SRS lampa (airbag) tänts. Självklart vägrar företaget hjälpa till med någon som helst felsökning. Har sett här att det kan bero på bältesspännare .. skall kolla mitt kablage men jag frågar ändå ..

    ngt annat känt fel ?

    Vansinnigt irriterande då jag fick betala mkt dyrt och framvagnen blev dessutom inte bra, bilen är fortfarande mkt spårkänslig .. törs knappt köra ngt över motorvägsfart, skall ng900a -96or va såhär ? sitter std 16" saab fälgar med rätt dimensionerade däck


    borde finnas med felsökningsinstruktioner för detta som de gör för ABS systemen till 9k. denna är ju minst lika viktig att den fungerar


    Mvh ahlis

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 036

    Re: Ng900 -96 airbagstrul efter framvagnsinställning

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Hej!

    Jag har lämnat in min bil på ett företag för en framvagnsinställning och efter detta har min SRS lampa (airbag) tänts. Självklart vägrar företaget hjälpa till med någon som helst felsökning. Har sett här att det kan bero på bältesspännare .. skall kolla mitt kablage men jag frågar ändå ..

    ngt annat känt fel ?

    Vansinnigt irriterande då jag fick betala mkt dyrt och framvagnen blev dessutom inte bra, bilen är fortfarande mkt spårkänslig .. törs knappt köra ngt över motorvägsfart, skall ng900a -96or va såhär ? sitter std 16" saab fälgar med rätt dimensionerade däck


    borde finnas med felsökningsinstruktioner för detta som de gör för ABS systemen till 9k. denna är ju minst lika viktig att den fungerar


    Mvh ahlis
    Ng900 är så spårkänsliga ja... personligen förstår jag inte hur man kan åka på 18 och 19" med dessa bilar. Jag orkade inte med 17" ens...

    Även med 16" är det känsligt, men definitivt bättre. Har gjort två framvagnsinställningar men det hjälper inte, bara att acceptera, om man byter alla bussningar blir det säkert bättre.
    Gone country....

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    vingligt kräkmedel

    mhm ..
    fan sicken hemsk jävla skit ... rent ut sagt .. blir till o sälja o skaffa 95a mao .. jag pallar inte med att sitta o hålla krampaktigt i ratten i 110 Km/h
    Saab 9000 är ju inte direkt av samma karaktär heller ... pinsamt av saab


    hursomhelst .. finns de ngn i gbg som har tillgång till en tech2a eller liknande så jag kan få felsökt min airbag, testade att rycka säkringen imorse .. men den plingar o låter ändå ..

    mvh ahlis

  11. #11
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 857
    Medlem#
    1574
    min 900a är inte direkt spårig fast jag har 19" på. Den var jobbig som fan när jag hade smala (215) falkendäck på ett par 18" fälgar en gång men det försvann helt efter byte till 225 dunlop sp9000

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106
    finns de ingen som har ngt o säga om vad man kan göra vid felsökning av airbag ?



    mvh ahlis

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    615
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    finns de ingen som har ngt o säga om vad man kan göra vid felsökning av airbag ?



    mvh ahlis
    Det enda är nog att leta upp nån som har tillgång till en Tech2, som t.ex. Saab och få reda på vad som är fel till att börja med.
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 864
    Hm, värkligt att en tråd med den hät rubriken ens ligger i "Chassi, bromsar och transmission" så det är väl därför innehållet i inläggen är minst sagt blandat?

    Vi får ta och dela och flytta lite sen känns det som.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106
    LM .. var borde tråden vara .. jag sökte trådar o hittade denna ..


    mvh ahlis

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 864
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    LM .. var borde tråden vara .. jag sökte trådar o hittade denna ..


    mvh ahlis
    SRS-frågor vill jag ha i "Ljud och elektricitet", det andra om spårkänslighet och framvagnsinställningar passar ju bra här i "Chassi, bromsar och transmisson".

    Jag delar upp det under dagen om jag inte glömmer det igen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Tcs lampan och motor lampan lyser
    Av J0han i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 00:15
  2. Check engine lampan lyser Ng900 2.0T
    Av ryzz3n i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •