Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Tradera, någon som haft en strulig affär?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Kan lätt tolkas som rasistsnack men det är inte menat så, så tolka det rätt.

    Har sålt grejer i flera år på Tradera, mest datasaker.
    Nu fick jag ett gäng AC Adaptrar till bärbara Dell datorer från jobbet som jag har sålt där. Har sålt ca 20st på någon mnd och dom flesta har jag skickat till "Sven Svensson" och "Lars Larsson" medans några har levererats på plats till "Olle Olsson". En har jag dock skickat till en person vars namn inte är lika Svenskt och tro på faaaan om han ska börja krångla.

    Ringer nu och är fly förbannad för att annonsen var fel och han ville ha 2st AC adaptrar för 249kr och inte bara en som jag skickat även om priset var per st. Han hotar med både det ena och det andra över en högtalartelefon med hans tjej som en slags mellanhand / tolk på en annan telefon.

    Jag förklarade mycket vänligt att AC adaptern kostar nästan 600kr /st nya och eftersom dom är nya funderar jag på hur han kan tro att han ska få 2st för halva priset av det en kostar ny?!

    Han vägrar lyssna och skriker så jag tror högtalaren ska hoppa ur mobilen.
    Vi kommer överens om att han ska få en till ändå, så jag slipper tjatet (och evt konsekvenser) men jag förklarar även att jag nu är på väg att slutföra lite saker innan jag måste sticka till Arlanda för att hoppa på ett flyg och att jag inte kan skicka någon adapter innan den 19 Jan.

    Då blir han om möjligt ännu mer förbannad och säger att det är minsann mitt problem och att jag får ordna det här IDAG !!
    Hans tjej erbjuder att hämta den hos mig men som sagt, jag är på väg ut och ska med flyget kl 18 varav jag måste göra en massa ärenden först, så jag kommer INTE hinna posta den idag. Dessutom kommer inte posten skicka nånting över jul och nyår iallafall.

    Han skriker åt mig att jag ljuger, jag ska fan inte med något plan och jag ska anmäla dig hit och dit.

    Till slut kommer vi överens om att jag ska lägga den i receptionen på hotellet där jag bor så kan hans tjej hämta när det passar. Han kräver att jag ringer till hans tjej så fort den är levererad till hotellet men jag skrattar bara åt han och säger GLÖM DET !! varav jag lägger på.

    Riktigt obehagligt samtal faktiskt... så tänkte bara skriva av mig lite. Alltid skönt att göra det här på forumet.
    Mvh Timmy

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    987

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Riktigt tråkigt Timmy, men du är för alldeles snäll.

    Om det framgick av annonsen att priset var per styck samt att affären initialt gjordes upp med den förutsättningen som grund ser jag ingen anledning varför du skall ha någon som helst huvudvärk. Låt han skrika och bråka, det har han ändå inget för.

    Vad är det för konsekvenser vi talar om, om det är vad jag tror, så är det Du som skall hota med en anmälan.

    H/David

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Måste ändå säga att jag får nog hålla med den där Ahmet, å tycker nog att du borde skämmas lite Brandten som inte utryckte dig tillräckligt , det mest anmärkningsvärda är ju att Lasse Bosse å Olle inte krävde 2 st Ac adaptrar, fattar ingenting

    God Jul alla.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Så auktionsbeskrivningen var fel..? Lr har jag fattat fel..?
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Så, lämnat AC adaptern i repan på hotellet, handlat, packat, lämnat katten och bilen. Nu väntar jag på taxin till Arlanda så ska jag ta lite julefrid !

    Så här såg annonsen ut...

    ...och tänker man till lite "några har smutsfläckar" "några är nya" så fattar man ju att jag pratar om MÅNGA, till och med fler än två. Så varför han inte ville ha hela lagret är ju en gåta. Jag nämner ju även att den passar till alla dessa Dell datorer, så jag kanske få skicka en dator till han också.

    Vill inte gå ut med vad hotet innebar men kan säga att hade jag inte lämnat ifrån mig en AC adapter till, så hade jag varit lite smånervös att lägenheten inte sett ut som den gjort när jag kom hem från semestern i Januari.

    Menmen, nog om det.... jag ska skriva PER STYCK med enorma bokstäver nästa gång.

    PS: Har även sålt en del bilar som jag ägt + bilar åt kompisar som flyttat och alla affärer har gått hur smidigt som helst utom en Ford som jag sålde till en sista-priset-kille i Norge som absoluuut skulle ringa å klaga på det ena och det andra och trackasera mig på telefon. Fick köpa tillbaka bilen och sålde för en högre summa 1 vecka senare
    Mvh Timmy

  6. #6

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    objektsbeskrivningen säger "ett par" och "några".
    Jag hade antagit att du säljer en 65w och en 90w ihop.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Lite luddigt kanske.. men ingen anledning till att hota dig som han gjorde..

    Se till att lämna ett riktigt dåligt omdöme om honom.. om du nu inte redan gjort de
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Jag har också lite svårt att se att det bara är en adapter det är fråga om.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Men hur svårt kan det vara?, är man osäker så är det ju bara att ringa eller slänga iväg ett mail och fråga innan man jagar upp sig.

  10. #10
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Tolkade det som båda.

    Men som 93t säger, man kan ju alltid maila och fråga först.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Men hur svårt kan det vara?, är man osäker så är det ju bara att ringa eller slänga iväg ett mail och fråga innan man jagar upp sig.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Du är helt enkelt för snäll, tråkigt med folk som bråkar och hotar. Ha det så kul på din resa och ha en riktigt god jul.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  13. #13
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Lite luddigt det där.

    Ta det lugnt på semestern nu Brandten.

    Satsa istället på att köpa en skåpbil med bakgavellyft, helst högerstyrd på Tradera. Finns säkert någon "nyengelsk" kanonkille eller kringresande irländsk asfaltsläggare du kan deala med

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: Tradera, någon som haft en strulig affär?

    Såg kanske lite luddigt ut i beskrivningen men överskriften kanske förtydligade det hela.

    Det är pga sådana dårar som du hade med att göra som jag har mitt tradera konto kopplat till ett anonymt mobil abonnemang så man slipper samtal och ditten och datten + en box som adress.

    Ha en trevlig semester och tänk inte på krånglande Tradera kunder.

Liknande ämnen

  1. Diskbråck i nacken, någon som haft det?
    Av skcorpion i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 01:04
  2. Någon som haft med denna bilfirma att göra?
    Av deathrow i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 18:42
  3. Någon som haft trasig elhiss på en 9-3 04-06?
    Av -Rickard- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 14:47
  4. Någon mer som haft problem med olja
    Av mr.Danne i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 00:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •