Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 130

Ämne: Krigszoner i Sverige

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Krigszoner i Sverige

    Någon som vet vad fan som händer i Rosengård egentligen ?! Verkar ju vara ett jäkla liv där nere på div människor.
    Verkar som det börjar sprida sig till andra invandrarområden också.


    Ett flertal bränder utbröt på strax innan klockan 21 måndagskvällen på Tenstaplan i norra Stockholm. Brandkår som skickades till platsen möttes av stenkastning.
    - Det är bland annat bildäck och en bil som man har tänt på, och räddningstjänsten som kom dit möttes av stenkastning, säger Stockholmspolisens presstalesman Björn Engström till Sveriges Nyheter.
    Enligt polisen är det i nuläget oklart vad som har utlöst situationen. Ingen person ska heller ännu ha gripits.
    - Vi har ett stort antal poliser, femton patruller, på plats. Situationen är lugn för tillfället, säger Björn Engström till Sveriges Nyheter.



    Sjuka grejer det här och jag kan ju inte låta bli att fundera VARFÖR det händer just där som det bor en del invandrare?
    Tror dom att livet kommer bli lättare för dom efter allt skit dom pysslar med? suck.

    PS: Nu drar jag inte alla över en kam.
    Mvh Timmy

  2. #2
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Krigszoner i Sverige

    Om jag tror att det är invandrare eller inte som har gjort det låter jag vara osagt.

    Men jag tror att det finns nån tradition av att folk från mellanönstern tycker att de kan göra lite som de vill.
    Tycker även i allmänhet att ungar därifrån är sämre uppfostrade och att föräldrarna inte bryr sig så mycket om vad ungarna gör.
    Tex om man går i affären så är det inte helt ovanligt att ungarna springer runt och skriker och lever rullan utan att föräldrarna bryr sig.

    Nu menar jag varken att alla invandrarungar är skitungar, eller att alla svenska ungar är helgon, men det är så jag upplever det om jag är i tex Skärholmen och handlar (invandrartätt område).

    MVH Mig Själv
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Sjuka grejer det här och jag kan ju inte låta bli att fundera VARFÖR det händer just där som det bor en del invandrare?
    Troligen är frustrationen över sin hopplösa situation och det upplevda utanförskapet större här än i Djursholm, Vellinge och Örgryte.

    I närheten av mitt bostadsområde bor oproportionerligt många invandrare och flyktingar som aldrig gjort något väsen av sig men de sitter väl bara och väntar på att starta upplopp inom kort?

    Undrar hur migrationsverket lyckas sortera ut alla rötägg till storstädernas förorter och alla trevliga, välartade flyktingar till mitt närområde?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    416

    Re: Krigszoner i Sverige

    Sanningen är väl också att det inte enbart är boende i Rosengård som "krigar", utan tillresta bråkstakar som även syns på fotbollsarenor m.m.
    Happy Festivus - for the rest of us!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    416

    Re: Krigszoner i Sverige

    Betänker man sedan att det bor 22.000 människor i Rosengård så lär det vara en försvinnande liten andel av dessa som bråkar.
    Happy Festivus - for the rest of us!

  6. #6
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av Turbomupp
    Sanningen är väl också att det inte enbart är boende i Rosengård som "krigar", utan tillresta bråkstakar som även syns på fotbollsarenor m.m.
    Jepp, kringresande bråkmakarproffsen AFA har varit framme igen. Det roliga i sammanhanget är att den moskélokal vars hyreskontrakt värden sagt upp i laga ordning tillhörde en hårdför wahabitisk sidoorganisation - AFA ställer verkligen upp för frihet och tolerans!
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Krigszoner i Sverige

    Det är väl bra träning för dom svenska räddningsarbetarna att få sten i huvudet, så dom vet vad som komma skall i deras nya arbetssituation.....vänta bara för snart är vi så vana vid detta beteende att vi snart inte bryr oss när tex en brandman dog vid en räddningsinsats när en person rikta och avfyrade en fyrverkeripjäs som explodera i ansiktet. Hur som helst så är väl lite förändring i vårat samhälle bara nyttigt, vi lär ju oss ngt nytt om varandra nästan varje dag nuförtiden.....

    Länge leve mångkultur som skapar denna trygghet i samhället.

    Har vaknat på fel sida ursäkta, nu ska ja äta frukost.

  8. #8
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Krigszoner i Sverige

    Man kan ju skylla på invandring eller vad man vill, problemet ligger hos ett gäng bråkstakar som inte önskar något hellre än att mucka gräl med ordningsmakten. Om ni lyssnat på radion när de intervjuat folk från Rosengård så vill de inte kännas vid kravallerna. De vädjar att de här ligisterna skall ge sig av från deras stadsdel. De som hyrt moskén klagar inte utan håller på att få ett annat hyreskontrakt till en lokal som inte haft vattenläckor som orsakat mögel.

    De här snubbarna som kallar sig AFA som om det på något vis skulle rättfärdiga deras "kamp" är precis samma snubbar du hittade i demonstrationerna i Göteborg, på fotbollsarenor, 30:e november i Lund, de som kastar sten och försöker puckla på Nynazister (som ju ger nazzarna otäckt mycket sympati) osv. De har inga som helst åsikter egentligen mer än att det är jävligt kul att mucka gräl.

    Jag ger mig f på att det är samma snubbar som nu åkt till någon annan invandrarförort för det är ju där "striden" står nu har de lärt sig. I Malmö finns det för gott om poliser i vägen och invånarna går ut på gatan för att stoppa oss, låt oss åka någon annanstans.

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Sjuka grejer det här och jag kan ju inte låta bli att fundera VARFÖR det händer just där som det bor en del invandrare?
    Troligen är frustrationen över sin hopplösa situation och det upplevda utanförskapet större här än i Djursholm, Vellinge och Örgryte.

    I närheten av mitt bostadsområde bor oproportionerligt många invandrare och flyktingar som aldrig gjort något väsen av sig men de sitter väl bara och väntar på att starta upplopp inom kort?

    Undrar hur migrationsverket lyckas sortera ut alla rötägg till storstädernas förorter och alla trevliga, välartade flyktingar till mitt närområde?

    Kan ju då inte heller vara de som har majoritet i Sveriges fängelser, dyker upp i media och i efterlyst som bor i ditt område.

  10. #10
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    De som hyrt moskén klagar inte utan håller på att få ett annat hyreskontrakt till en lokal som inte haft vattenläckor som orsakat mögel.
    Rätteligen sades kontraktet upp redan 2006, men hyresgästen har inte flyttat. Till sist tar värden hjälp av polis för avhysning, och då är somliga väldigt snabba med att ställa till kravaller.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Men jag tror att det finns nån tradition av att folk från mellanönstern tycker att de kan göra lite som de vill.
    Tycker även i allmänhet att ungar därifrån är sämre uppfostrade och att föräldrarna inte bryr sig så mycket om vad ungarna gör.
    Tex om man går i affären så är det inte helt ovanligt att ungarna springer runt och skriker och lever rullan utan att föräldrarna bryr sig.
    Jag håller med dig här, man får ofta (men inte alltid!) den där "gör som ni vill känslan". Samma på tunnelbanan / tåget eller bussen också, jag har fler gånger sett att det invandrare som lever fan, skrikar å gastar längst bak i bussen än jag har sett Svenskar. Frågan jag ställer mig är VARFÖR dom gör så (och bråkar). Antagligen får dom för lite uppmärksamhet, varför dom nu måste ha det vet jag inte.

    Men, lite för lite allmänbildad som man är, så är det tydligen inte bara Rosengårdare som "krigar" där nere:
    Citat Ursprungligen postat av Turbomupp
    Sanningen är väl också att det inte enbart är boende i Rosengård som "krigar", utan tillresta bråkstakar som även syns på fotbollsarenor m.m.
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Rätteligen sades kontraktet upp redan 2006, men hyresgästen har inte flyttat.
    Vilket igen speglar sig i det "Travis" skrev:
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Men jag tror att det finns nån tradition av att folk från mellanönstern tycker att de kan göra lite som de vill.
    Mvh Timmy

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Krigszoner i Sverige

    jag har aldrig fattat den där grejen som är i många andra länder, när man är missnöjd så går man ut och bränner och tar sönder allt, på vilket sätt hjälper det att ha sönder halva centrum?
    drar ju bara bak klockan ytterliggare ett par år...

    Tror nog inte detta har mycket med invandring att göra, några skitstövlar har sett chansen att ställa till med ett jäkla levande och få det att se ut som det är någon annans fel.

    vad jag tycker om nuvarande invandringpolitik låter jag vara osagt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 636

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Man kan ju skylla på invandring eller vad man vill, problemet ligger hos ett gäng bråkstakar som inte önskar något hellre än att mucka gräl med ordningsmakten. Om ni lyssnat på radion när de intervjuat folk från Rosengård så vill de inte kännas vid kravallerna. De vädjar att de här ligisterna skall ge sig av från deras stadsdel. De som hyrt moskén klagar inte utan håller på att få ett annat hyreskontrakt till en lokal som inte haft vattenläckor som orsakat mögel.

    De här snubbarna som kallar sig AFA som om det på något vis skulle rättfärdiga deras "kamp" är precis samma snubbar du hittade i demonstrationerna i Göteborg, på fotbollsarenor, 30:e november i Lund, de som kastar sten och försöker puckla på Nynazister (som ju ger nazzarna otäckt mycket sympati) osv. De har inga som helst åsikter egentligen mer än att det är jävligt kul att mucka gräl.

    Jag ger mig f på att det är samma snubbar som nu åkt till någon annan invandrarförort för det är ju där "striden" står nu har de lärt sig. I Malmö finns det för gott om poliser i vägen och invånarna går ut på gatan för att stoppa oss, låt oss åka någon annanstans.
    Jag håller med dig Bollman, jag tror att du slog huvudet rätt över spiken där...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  14. #14
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 715
    Medlem#
    3346

    Re: Krigszoner i Sverige

    Eller så är det som en intervjuad arg ung man i Rosengård uttryckte det i Ekot:
    "Polisen skjuter ungdomar, så då måste vi bränna."

    Den enda ungdom som skjutits av svensk polis i liknande sammanhang är såvitt jag vet Hannes Westberg som sköts av polisen i Göteborg under kravallerna 2001. Men där kastades stenarna först, sedan kom skotten. Den universella lagen om orsak och verkan någon?

    Men kanske menade den intervjuade Aten, Grekland? Så i ren frustration över den förlupna kulan som tog en grekisk ung mans liv, och över att man inte har råd med flygbiljetten till Aten, så försöker man bränna ner sitt eget bostadsområde. Klart logiskt!
    All makt åt Thengil!

  15. #15
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 363
    Medlem#
    6413

    Re: Krigszoner i Sverige

    Det var ju någon intervjuad snoris som sade att anledning till detta var moskén, och anledningen till att man var arg på snuten var att dom slagit en 10-årig pojke? >_<
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Det var ju någon intervjuad snoris som sade att anledning till detta var moskén, och anledningen till att man var arg på snuten var att dom slagit en 10-årig pojke? >_<

    tycker det verkar väldigt konstigt, med tanke på att polisen i detta land är löjligt rädda för att göra nått alls, i deras hemländer så händer nog både det ena och andra som är klart värre än här...

    Tycker snarare det låter som man letar ursäkter till att hålla på med sitt trams, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att bara plocka dessa bråkstakar?
    Ta dit försvaret eller nått och omringa hela patraskhögen och plocka in dem,,,
    Kunde ju vara en helt unik möjlighet till militärövning,,
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Sjuka grejer det här och jag kan ju inte låta bli att fundera VARFÖR det händer just där som det bor en del invandrare?
    Troligen är frustrationen över sin hopplösa situation och det upplevda utanförskapet större här än i Djursholm, Vellinge och Örgryte.
    Man kan inte skylla allt på utanförskap, man får fan bjuda till lite själv också!

    Hade jag som ursvensk åkt ner till Irak och kastat sten på polis/räddningstjänst, hade jag fått Tariq 9mm i skallen omgående utan krussiduller.
    Nu säger jag inte att det är OK och så ska vi inte göra här. Men lite tuffare tag. Det går inte att dalta med sånt här pack.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  18. #18
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 715
    Medlem#
    3346

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Tycker snarare det låter som man letar ursäkter till att hålla på med sitt trams, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att bara plocka dessa bråkstakar?
    Ta dit försvaret eller nått och omringa hela patraskhögen och plocka in dem,,,
    Kunde ju vara en helt unik möjlighet till militärövning,,
    Visst är det så, lustigt dock att polisen grep en (1) person för våldsamt upplopp. Rimligtvis måste det vara betydligt fler personer för att det ska vara ett upplopp!

    Varför inte bara bunta ihop dom med buntband, packa in dem i bussar och köra ut dom på ett stort fält några mil utanför stan. Så kan de få utlopp för sin överskottsenergi genom att kasta lerkakor på varandra.
    All makt åt Thengil!

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    352

    Re: Krigszoner i Sverige

    Trollhättan är också en krigszon
    http://ttela.se/start/trollhattan/1.70199
    Sympatiupplopp i Tensta...
    http://www.kvp.se/1.1412108
    ...och i Borås
    http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/ny...rtikel=2522879

    Stenkastning mot ambulans och brandkår...vad är det för orcher som släppts in i landet egentligen.
    Den nya regeringen gör ingenting för att vända utvecklingen, tvärtom förvärrar de situationen genom att fylla på underifrån med nya problem:
    http://www.migrationsverket.se/pdffi...stik/tabs1.pdf
    Hur många som får uppehållstillstånd 2008 vet vi inte nu men risken är att det blir ett nytt rekordår.

    Ett är då säkert och det är att jag kommer visa mitt missnöje vid valurnan 2010.
    Kör BMW M340i -21
    Tidigare bilar värda att nämna: 9-3SS Aero V6T 290hk/460Nm, 9000 AERO-96, 9000 2,3T-91, 9000T-88aut, 900T16-87.

  20. #20
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Belker
    Trollhättan är också en krigszon
    http://ttela.se/start/trollhattan/1.70199
    Sympatiupplopp i Tensta...
    http://www.kvp.se/1.1412108
    ...och i Borås
    http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/ny...rtikel=2522879

    Stenkastning mot ambulans och brandkår...vad är det för orcher som släppts in i landet egentligen.
    Den nya regeringen gör ingenting för att vända utvecklingen, tvärtom förvärrar de situationen genom att fylla på underifrån med nya problem:
    http://www.migrationsverket.se/pdffi...stik/tabs1.pdf
    Hur många som får uppehållstillstånd 2008 vet vi inte nu men risken är att det blir ett nytt rekordår.

    Ett är då säkert och det är att jag kommer visa mitt missnöje vid valurnan 2010.
    Att minska invandingen tror jag inte är svaret. Invandrare i sig är inget ont "folk".
    Det handlar nog mer om att ändra deras attityd, inställning och framför allt traditioner om att uttrycka sitt missnöje genom att kasta sten, slå sönder och bränna ner saker.
    Hur detta ska gå till har jag ingen aning om, om det ens är möjligt.
    Men att jag skulle gå o rösta på SD, om det var det du syftade på, känns väldigt avlägset.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. 9-4x hos handlare i Sverige?
    Av ByggareB i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 06:22
  2. TMC? Fiins det i sverige?
    Av Tjonge i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 19:22
  3. 9-3 cab -05 i Sverige?
    Av BoJJo i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •