Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 130

Ämne: Krigszoner i Sverige

  1. #81
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Vågar utan att blinka garantera att våld mot kvinnor främst begås av muslimer, har själv varit med om det och sett ett flertal isolerade händelser.
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Jag tror också att alkohol är en bidragande faktor, men man får också se till hur den allmäna kvinnosynen fungerar i exempelvis mellanöstern.
    Nu är jag långt ifrån någon expert på islamsk fundamentalism men är inte alkoholkonsumtion relativt ovanlig hos dessa fundamentalister?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #82
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Krigszoner i Sverige

    Menade att alkohol kanske är den främsta orsaken att Svenska män begår dessa brott medans (inte alla) muslimer gör det med tanke på deras skeva kvinnosyn.

  3. #83
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Turbomupp
    I min bekantskapskrets finns människor från jordens alla hörn. Absolut ingen av dessa är kriminellt belastad på något sätt. En stor anledning till detta är sannolikt att de har haft turen att få ett arbete, flera av dem har dessutom villa i ett "svenssonområde", deras barn växer upp i ett socialt fungerande område utan missbruk och fattigdom.
    I min bekantskapskrets finns människor från jordens alla hörn. Den ende av dessa som mig veterligen är kriminellt belastad är född i Sverige av helsvenska föräldrar.

    Kan däremot inte av detta faktum dra slutsatsen vare sig att det enbart är svenskar som blir kriminella eller motsatsen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #84
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 242
    Medlem#
    7499

    Re: Krigszoner i Sverige

    Sedan är ju kvinnosynen annorlunda i arabländer och många muslimska länder. Kvinnor behandlas inte lika som män. Det är väl tyvärr ett faktum. Sedan ter det sig ju olika från familj till familj/individ till individ/relation till relation.

  5. #85
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Krigszoner i Sverige

    Tror kvinnosynen har relativt lite att göra att det blir kravaller och upplopp som vi nu talar om.

    Otvetydigt är det ju så att de som står för stenkastning och anlagda bränder är kriminella rötägg oavsett vilket ursprung de har och bör därför behandlas därefter.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #86
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Nu kommer säkerligen LM komma med väldigt bra svar, men är jag ensam om att tycka det vore helt okey att öppna eld mot fanskapen som kastar sten, skjuter raketer etc mot räddningspersonalen?
    VEM skall då öppna eld? Polisen har ju redan idag rätt att skjuta i självförsvar om så krävs och att beväpna räddningspersonalen tror jag inte heller på.

    Att kalla in militär mot civila låter sig inte heller lagligen göras sedan Ådalen 31. (Vilket nog är tur med tanke på mina egna erfarenhetar från alltför "triggerhappy" beväringar vid ubåtsjakt där man såg både det ena och andra som till största delen var hjärnspöken.)

    I sak tror jag vi är överens om att sådant beteende inte är acceptabelt och skall beivras men det skall göras mot de kriminella individer som begår brotten och inte mot vissa grupper där dessa kriminella kan tänkas ingå.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #87
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Nu kommer säkerligen LM komma med väldigt bra svar, men är jag ensam om att tycka det vore helt okey att öppna eld mot fanskapen som kastar sten, skjuter raketer etc mot räddningspersonalen?
    VEM skall då öppna eld? Polisen har ju redan idag rätt att skjuta i självförsvar om så krävs och att beväpna räddningspersonalen tror jag inte heller på.

    Att kalla in militär mot civila låter sig inte heller lagligen göras sedan Ådalen 31. (Vilket nog är tur med tanke på mina egna erfarenhetar från alltför "triggerhappy" beväringar vid ubåtsjakt där man såg både det ena och andra som till största delen var hjärnspöken.)

    I sak tror jag vi är överens om att sådant beteende inte är acceptabelt och skall beivras men det skall göras mot de kriminella individer som begår brotten och inte mot vissa grupper där dessa kriminella kan tänkas ingå.
    Där kom det kloka svaret jag väntat på
    I stundens hetta uttrycker man sig inte på det bästa sättet. Men jag har inget minne utav att läst någon dagstidning där det står att polisen har öppnat eld mot stenkastande människor. Och givetvis är ju det bra att inte folk dör, missförstå mig inte!
    Våld föder våld, men ibland måste våld helt enkelt brukas
    Saablös dåre

  8. #88
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    156

    Re: Krigszoner i Sverige

    säger bara en sak.....Släng ut skiten så är problemen ur världen.

    Jag är inte rasist eller någe sånt har dessutom antal utlänska polare som tycker samma sak, dom som kommer till vårat land genom migrationsbyrån borde få ett 5 års provmedborgare innan dom blir svenska medborgare, inom dom 5 åren ska dom ha fast anställning och betala skatt och EJ gjort någe (grovt) olagligt brott. Om dom inte uppfyller kraven så släng tillbaka dom där dom kom ifrån, är dom mordhotade och sånt från nån organisation från deras hemland och inte kan/vill åka tillbaks..... synd det skulle dom tänkt på innan.

    /Myggan
    "There Is Nothing More dangerous Than A Wounded Mosquito."
    SAAB 9-3sc -07 Maptun Steg 3

  9. #89
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Myggan
    säger bara en sak.....Släng ut skiten så är problemen ur världen.

    Jag är inte rasist eller någe sånt har dessutom antal utlänska polare som tycker samma sak, dom som kommer till vårat land genom migrationsbyrån borde få ett 5 års provmedborgare innan dom blir svenska medborgare, inom dom 5 åren ska dom ha fast anställning och betala skatt och EJ gjort någe (grovt) olagligt brott. Om dom inte uppfyller kraven så släng tillbaka dom där dom kom ifrån, är dom mordhotade och sånt från nån organisation från deras hemland och inte kan/vill åka tillbaks..... synd det skulle dom tänkt på innan.

    /Myggan
    Håller fullständigt med, varför ska vi dalta med människor som inte ens tackar eller ger något tillbaka?
    Haha det är ju som att försvara en inbrottstjuv.
    Saablös dåre

  10. #90
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Frösön
    Inlägg
    995
    Medlem#
    2084

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Menade att alkohol kanske är den främsta orsaken att Svenska män begår dessa brott medans (inte alla) muslimer gör det med tanke på deras skeva kvinnosyn.
    Och när ska invandrarna integreras när det snackas om "svenska män" & "muslimska män"?

  11. #91
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    156

    Re: Krigszoner i Sverige

    och vad hände med kvinnor och barn då.....dom är inte så jävla oskyldiga dom heller....specillt dom där snorungarna, både svenska och "nysvenska".
    "There Is Nothing More dangerous Than A Wounded Mosquito."
    SAAB 9-3sc -07 Maptun Steg 3

  12. #92
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 499
    Medlem#
    9481

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av Myggan
    säger bara en sak.....Släng ut skiten så är problemen ur världen.

    Jag är inte rasist eller någe sånt har dessutom antal utlänska polare som tycker samma sak, dom som kommer till vårat land genom migrationsbyrån borde få ett 5 års provmedborgare innan dom blir svenska medborgare, inom dom 5 åren ska dom ha fast anställning och betala skatt och EJ gjort någe (grovt) olagligt brott. Om dom inte uppfyller kraven så släng tillbaka dom där dom kom ifrån, är dom mordhotade och sånt från nån organisation från deras hemland och inte kan/vill åka tillbaks..... synd det skulle dom tänkt på innan.

    /Myggan
    Håller fullständigt med, varför ska vi dalta med människor som inte ens tackar eller ger något tillbaka?
    Haha det är ju som att försvara en inbrottstjuv.


    Lämna platsen till någon som är i behov av den istället.
    Man läser ju om div snyfthistorier i aftonbladet för jämnan, är väl bättre sånna får platsen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #93
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    159

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Myggan
    säger bara en sak.....Släng ut skiten så är problemen ur världen.

    Jag är inte rasist eller någe sånt har dessutom antal utlänska polare som tycker samma sak, dom som kommer till vårat land genom migrationsbyrån borde få ett 5 års provmedborgare innan dom blir svenska medborgare, inom dom 5 åren ska dom ha fast anställning och betala skatt och EJ gjort någe (grovt) olagligt brott. Om dom inte uppfyller kraven så släng tillbaka dom där dom kom ifrån, är dom mordhotade och sånt från nån organisation från deras hemland och inte kan/vill åka tillbaks..... synd det skulle dom tänkt på innan.

    /Myggan
    Ska samma regler gälla infödda svenskar? Om Ove Svensson från Stockholm inte har skaffat sig ett jobb och betalat skatt ska vi utvisa honom också? eller sätta honom i fängelse? Han är ju minst lika mycket av en parasit som en nysvensk som inte har jobb, eller?
    Om inga sådana regler skulle gälla för svenskar så hade det bara lett till en ökad segregation mellan folk som bor i Sverige.

    Det är inte för inte som man kallar SD, NSF m.fl för den samlade begåvningsreserven då de oftast inte kan tänka längre än vad näsan räcker. Men så blir det när man urvattnar genpoolen.
    Istället för att behandla alla människor som bor i Sverige likadant, utefter den Svenska lagen som individer så ska man börja särskilja på etniskt ursprung och börja utvisa folk för att de i det här fallet är muslimer. Den visan har man ju hört förut.

    Det är dessutom inte så konstigt att man skyller på integreringen, det finns ju ingen?
    Man trycker ihop olika etniciteter i förortsghetton och sedan blir man förvånad över att de inte har tagit till sig den Svenska kulturen lärt sig det svenska språket eller de svenska normerna. De träffar ju inga svenskar!!

  14. #94
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 499
    Medlem#
    9481

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av dean
    bla bla
    Men varför ska vi ta hit folk som ställer till elände när vi har nog med det redan, är väl i första hand folk som är i behov att komma till ett nytt land som ska få det, inte folk som är ute efter att förstöra här.

    Om det blev krig eller dyl här så skulle iaf jag vara tacksam för att något annat land ville hjälpa mig, inte tycka vilket satans skitland nu ska jag ut och förstöra för dem.

    Kommer man hit och sköter sig så får man stanna, kommer man hit och misssköter sig så får man åka hem, ser inte problemet, är väl duktigt kompetent folk som hjälper samhället vi är intresserade av, inte bottenskrapet.

    Finns mycket folk där ute som verkligen är i nöd,så varför ska vi då hjälpa brotslingar istället för dessa stackars människor?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #95
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    159

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men varför ska vi ta hit folk som ställer till elände när vi har nog med det redan, är väl i första hand folk som är i behov att komma till ett nytt land som ska få det, inte folk som är ute efter att förstöra här.
    Ingen kan förutsäga framtiden och kan inte heller veta om en viss person ska göra något olagligt. Men jag antar att du menar att vi inte ska tillåta vissa religionsgrupper in i landet?
    Det är enligt mig helt vansinnigt sjukt att dömma en person baserat på deras religion.

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Om det blev krig eller dyl här så skulle iaf jag vara tacksam för att något annat land ville hjälpa mig, inte tycka vilket satans skitland nu ska jag ut och förstöra för dem.

    Kommer man hit och sköter sig så får man stanna, kommer man hit och misssköter sig så får man åka hem, ser inte problemet, är väl duktigt kompetent folk som hjälper samhället vi är intresserade av, inte bottenskrapet.

    Finns mycket folk där ute som verkligen är i nöd,så varför ska vi då hjälpa brotslingar istället för dessa stackars människor?
    Är du så blind att du inte ser alla människor runt omkring dig, med utländsk härkomst som "sköter sig"? Jag är helt övertygad om att de finns, bara att man inte lägger märke till dem, utan betraktar de som vanliga människor även om de är muslimer judar eller fan och hans moster. Det är ett fåtal som tycker att Sverige är ett skitland.

  16. #96
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Krigszoner i Sverige

    Dean:

    Men om vi säger att du eller jag skulle vara denna "parasit" som drar in bidrag utan att någonsin jobba, så skulle detta i mina ögon vara bättre en en nysvensk som gör samma ska. Varför?

    Jo dina och mina föräldrar och deras föräldrar etc. har betalat in ofantliga mängder skatt, därför kan du som ursvensk få utnyttja samhällets skyddsnät lite mer än någon vars ätt aldrig betalt skatt i Sverige.
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  17. #97
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av dean
    Citat Ursprungligen postat av Myggan
    säger bara en sak.....Släng ut skiten så är problemen ur världen.

    Jag är inte rasist eller någe sånt har dessutom antal utlänska polare som tycker samma sak, dom som kommer till vårat land genom migrationsbyrån borde få ett 5 års provmedborgare innan dom blir svenska medborgare, inom dom 5 åren ska dom ha fast anställning och betala skatt och EJ gjort någe (grovt) olagligt brott. Om dom inte uppfyller kraven så släng tillbaka dom där dom kom ifrån, är dom mordhotade och sånt från nån organisation från deras hemland och inte kan/vill åka tillbaks..... synd det skulle dom tänkt på innan.

    /Myggan
    Ska samma regler gälla infödda svenskar? Om Ove Svensson från Stockholm inte har skaffat sig ett jobb och betalat skatt ska vi utvisa honom också? eller sätta honom i fängelse? Han är ju minst lika mycket av en parasit som en nysvensk som inte har jobb, eller?
    Om inga sådana regler skulle gälla för svenskar så hade det bara lett till en ökad segregation mellan folk som bor i Sverige.

    Det är inte för inte som man kallar SD, NSF m.fl för den samlade begåvningsreserven då de oftast inte kan tänka längre än vad näsan räcker. Men så blir det när man urvattnar genpoolen.
    Istället för att behandla alla människor som bor i Sverige likadant, utefter den Svenska lagen som individer så ska man börja särskilja på etniskt ursprung och börja utvisa folk för att de i det här fallet är muslimer. Den visan har man ju hört förut.

    Det är dessutom inte så konstigt att man skyller på integreringen, det finns ju ingen?
    Man trycker ihop olika etniciteter i förortsghetton och sedan blir man förvånad över att de inte har tagit till sig den Svenska kulturen lärt sig det svenska språket eller de svenska normerna. De träffar ju inga svenskar!!
    Funkar tyvärr inte så, jag är född i Sverige och kan inte bli utslängd. Möjligtvis inslängd i finkan om jag är riktigt dum.
    Det är en hel annan historia, som givetvis också är väldigt viktig. Att återanpassa sig till samhället ifall man varit grovt kriminell etc.

    Men nu handlar större delen om Utländska invandrare om jag förstått allt rätt, och varför skulle vi inte kunna ha en lag som säger något i stil med: "Sköter du dig inte, får du åka tillbaka till ditt hemland". Svårare än så är det ju inte? Och absolut inte synd om dessa människor!

    Om jag hyr ut min lägenhet i andra hand, och denna killen sen missköter lägenheten, vägrar betala hyra etc, ska jag inte kunna slänga ut honom pga då blir han ju bostadslös ?! Vansinne!

    Nu menar jag inte att vi ska slänga ut alla som inte lyckats få jobb, vet själv hur svårt det är att få jobb. Men de som verkligen, VERKLIGEN missköter sig tycker jag vi ska slänga ut utan att blinka.

    Kan dra hur många paranteser som helst, men vad hjälper det när våran regering är bland den fegaste i världen? Ta tag i problemen, stoppa invandringen. Vi hjälper inte människor som kommer hit, om vi inte kan förse dem med bostad som är dräglig att leva i, att kunna stå på egna fötter och försörja sig själva. Kunna erbjuda trygghet.

    Istället läggs miljonbelopp på att bygga upp "ghetton" eftersom det är det enda alternativet som finns, vi kan inte bygga svensson villor åt alla. Givetvis blir det kulturkrockar, tätt befolkade i dessa områden, folk har ingen inkomst utan får leva på socialbidrag som täcker kanske precis att överleva.
    Detta blir genast negativt, folk mår psykiskt dåligt och kanske redan mådde psykiskt dåligt pga krig etc.

    Kommunerna har inte råd att hålla fritidsgårdar till alla ungdomar så ungdomarna får hitta på saker själva, och hur mkt finns det att hitta på i ett betong ghetto?
    Vem vill vara fattig? (om vi nu antar att familjen är arbetslös) så kommer dagens generation nysvenskar tappa tålamodet med våran regering, de kommer självklart känna sig besvikna.
    Kulturkrocken kanske är starten på första våldet, sedan blandar sig regeringen i (Polisen) mer skit och elände, sen rullar det bara på.

    Men likt förbannat när vi har dessa problem som är ALLVARLIGA som de redan är tar vi in folk varje dag, varför kan man undra sig.

    Att stoppa insläppet totalt kommer inte lösa problemet heller, för vi har redan problem nu som det är.

    Så att "sparka" ut dem som enbart missköter sig tycker jag låter som en god start.

    Mvh
    Saablös dåre

  18. #98
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av dean
    Ingen kan förutsäga framtiden och kan inte heller veta om en viss person ska göra något olagligt. Men jag antar att du menar att vi inte ska tillåta vissa religionsgrupper in i landet?
    Det är enligt mig helt vansinnigt sjukt att dömma en person baserat på deras religion.


    Det tror jag inte alls han menade, skadan är ju redan skedd och det är vår regering som ställt till med den, problemet med segregation, massiv kriminalitet i ghetton osv beror på för generös invandrarpolitik, hade vi tagit emot de som verkligen är i nöd och inte som idag när 60-70% är anhöriginvandring så hade vi kanske kunnat hantera dem bättre istället för det utanförkaos som existerar idag.

    Och nu med tanke på arbetsbrist och kris i kassan är det väl än mer vansinnigt att lasta in invandrare som direkt ska ha sin del av kakan?!

    Se på Finland och till viss del Danmark som har betydligt restriktivare regler, det är väl ingen som spottar på dem för det?

  19. #99
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 499
    Medlem#
    9481

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av dean
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men varför ska vi ta hit folk som ställer till elände när vi har nog med det redan, är väl i första hand folk som är i behov att komma till ett nytt land som ska få det, inte folk som är ute efter att förstöra här.
    Ingen kan förutsäga framtiden och kan inte heller veta om en viss person ska göra något olagligt. Men jag antar att du menar att vi inte ska tillåta vissa religionsgrupper in i landet?
    Det är enligt mig helt vansinnigt sjukt att dömma en person baserat på deras religion.
    Jag har la inte sagt nått om religon, skiter väl i om personen är jehovas, muslim, hindu eller vad som.

    Kommer du hit och håller på med div brottslig verksamhet så blir du utkastad, om du nu antyder att detta har nått med religon att göra så är det dina egna tankar.

    Jag är sambo med en "nysvensk" så har inte det minsta rasistiska tankar bakom det hela, mer än halva min bekantskapskrets är "nysvenskar", kommer man till ett land och inte klarar av att följa landets lagar så får man inte stanna.

    Ser inte varför man ska hjälpa folk som inte är intresserad av det när det samtidigt utvisas folk som det verkligen är synd om.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #100
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    159

    Re: Krigszoner i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av slaktarn
    Dean:

    Men om vi säger att du eller jag skulle vara denna "parasit" som drar in bidrag utan att någonsin jobba, så skulle detta i mina ögon vara bättre en en nysvensk som gör samma ska. Varför?

    Jo dina och mina föräldrar och deras föräldrar etc. har betalat in ofantliga mängder skatt, därför kan du som ursvensk få utnyttja samhällets skyddsnät lite mer än någon vars ätt aldrig betalt skatt i Sverige.
    Ganska intressant ändå. Jag är som man skulle säga en nysvensk. Kom hit när jag var 6 år.
    Dina föräldrar har betalat skatt för att få förmåner till deras familj. Men du som barn har ju aldrig tillfört något till samhället fören du börjar jobba. Förhoppningsvis har dina föräldrar betalat skatt men om de har varit arbetslösa så har ju du egentligen glidit på andras bekostnad (skola, vård omsorg osv)

    Om en nysvensk kommer hit vid 20 års ålder och börjar jobba direkt så har han tillfört mer till samhället än vad du någonsin kommer att göra, eftersom att han inte växte upp i Sverige och drog resurser. Förutsatt att ni jobbar lika länge förstås.

    Alltså är det i mina ögon ingen skillnad om du som 18åring går på bidrag eller om en 18årig nysvensk gör det. Ni har tillfört exakt lika mycket till samhället, dvs ingenting alls.

    Edit: Ser nu att tråden har avvikit från dess ursprungliga ämne. Det jag reagerade på var att ni beskyllde invandrare för att vara upploppsmakare och kravallstartare bara för att de var invandrare. Men den här tråden har nu kommit och handla om hurvida man ska utvisa grovt kriminella invandrare eller inte. Vad jag vet så sker det redan, speciellt om man inte redan har fått uppehållstillstånd eller svenskt medborgarskap. Är man däremot redan svensk medborgare har man antagligen bevisat att man är bra nog för att bo i det här landet och borde därför behandlas som en svensk i svensk domstol. Det är min syn på det hela.

    Nu ska jag iväg och basta och dricka öl
    God fortsättning på er!

Liknande ämnen

  1. 9-4x hos handlare i Sverige?
    Av ByggareB i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 06:22
  2. TMC? Fiins det i sverige?
    Av Tjonge i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 19:22
  3. 9-3 cab -05 i Sverige?
    Av BoJJo i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •