Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

    Såg nyss "Rakt på med KG Bergström" och jag tror inte Maud Olofsson besvarade en enda av hans frågor.

    Jag har inte uppfattat henne så slingrande tidigare men kan det vara sitsen i en alliansregering som tvingat henne att inte vilja stöta sig med regeringskamraterna som gör att hon inte uttrycker någon klar bestämd egen uppfattning?

    Det går ju varken att kritisera eller hålla med henne numera då ingenting deklareras tydligt.

    Risken är ju överhängande att denna taktik sprider sig till övriga regeringsledamöter och naturligtvis även till Sahlin, Ohly och Wetterstrand, därmed inte sagt att dessa varit några under av att tala klarspråk hittills.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    416

    Re: Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

    Såg inte programmet, men anser att Maud står i en klass för sig just nu när det gäller att glida undan. Man blir bara trött av den stilen...

    Andra som enligt mig varit duktiga i genren är Göran Persson och Carl Bildt. Thomas Östros är inte dålig han heller, ett klart partiledarämne vad det lider.

    Nä, tacka vet jag den gamla stammen med Palme och Fälldin.

    Om man sedan ska räkna upp några som tvärtemot framstår som villiga att svara ärligt på frågor och inte bara snackar skit så vill jag hävda att Maria Wetterstrand och Fredrik Reinfeldt hör till denna kategorin.

    Mvh Henke
    Happy Festivus - for the rest of us!

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

    Citat Ursprungligen postat av Turbomupp
    Om man sedan ska räkna upp några som tvärtemot framstår som villiga att svara ärligt på frågor och inte bara snackar skit så vill jag hävda att Maria Wetterstrand och Fredrik Reinfeldt hör till denna kategorin.
    Även Anders Borgh gjorde ett gott intryck härom sisten i ovan nämnda programserie.
    Honom har jag dock svårt att lita på ändå eftersom han jobbat bort sin östgötska och därmed verkar skämmas för sitt ursprung.

    Fast jag ska väl inte säga något som inte talar vare sig stockholmska eller västerbottniska.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4

    Re: Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

    hon är väl ändå en av de mest handlingskraftiga politiker vi har.
    trotts att hon bär den tunga bördan handelsminister, så tvekade hon inte en sekund att axla ansvaret, med alt extrajobb det inebär, att bli konungariket sveriges rymdminister. och hon klarade även av att frigöra tid i sin kalender så hon kunde åka och se på när fugelsang lyfte från basen i usa.
    ett fyrfaldigt levene för maud hon leve hurra...
    JAGUAR - spinner som en katt

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    hon är väl ändå en av de mest handlingskraftiga politiker vi har.
    trotts att hon bär den tunga bördan handelsminister, så tvekade hon inte en sekund att axla ansvaret, med alt extrajobb det inebär, att bli konungariket sveriges rymdminister. och hon klarade även av att frigöra tid i sin kalender så hon kunde åka och se på när fugelsang lyfte från basen i usa.
    ett fyrfaldigt levene för maud hon leve hurra...

    Rattar diesel...

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    Re: Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

    Citat Ursprungligen postat av LM

    Risken är ju överhängande att denna taktik sprider sig till övriga regeringsledamöter och naturligtvis även till Sahlin, Ohly och Wetterstrand, därmed inte sagt att dessa varit några under av att tala klarspråk hittills.

    lyssnade på radion här för ett tag sedan när sahlin och reinfeldt diskuterade och sahlin svarade inte på en enda fråga utan slingrade sig och gjorde andra utsvävningar. sen ville reinfeldt ta och diskutera någonting som jag inte minns vad det var nu men iaf så svarade sahlin men " jag tar gärna den diskutionen när som helst" och reinfeldt sa åter igen att dom skulle prata om det på direkten men sahlin svarade åter igen med att "jag tar gärna den diskutionen när som helst"

    det var bättre att höra på radio

    men hur som haver så tycker jag faktiskt att alla politiker har problem med att kunna svara på frågor vilket jag tycker är bull dom som är med och styr vårat land och även dom som vill styra vårat land måste ju kunna svara på frågor som ger oss en bild av vart dom står personligen och inte matar oss med partipropaganda
    9-3x TTID 20x9,5

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    416

    Re: Maud Olofsson- nya ärketypen för en politiker?

    Allra bäst (värst) på att prata runt ämnet är väl ändå företagsrepresentanterna i Sverker Olofssons studio.

    Sverker: -Kommer ni att reparera Lennarts bil som ni tappade ner från lyften?

    Företagsrepresentanten: - Vi är väldigt måna om att ha goda kundrelationer och kommer självfallet att föra en dialog med kunden i syfte att alla ska bli nöjda.

    -Men kommer ni att ersätta Lennart...?

    -Jag kan inte gå in på just detta specifika fallet men vi är som jag sa mycket måna om kunden ska känna sig nöjd. Därför tar vi vårt fulla ansvar och sätter oss ner med Lennart och för en konstruktiv dialog.

    o.s.v o.s.v.....
    Happy Festivus - for the rest of us!

Liknande ämnen

  1. TV 4 Maud Olofsson gör bort sig.
    Av Blue Spirit i forum Allmänt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 14:26
  2. Maud "Trallgöken" Olofsson
    Av J.K Nilsson i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 20:00
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 12:19
  4. Please Send email to Sweden's Maud Olofsson for Saab Future!
    Av saabhistory i forum International SAAB related talk
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •