Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byta fönsterhiss på 9000

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425

    Byta fönsterhiss på 9000

    Förarrutan har ej gått att hissa ner nu på ett halvår och börjar bli lite halvjobbigt i parkeringshus.

    Jag har rivit ner dörrsidan utan några problem men har ingen anning om hur man ska få loss själva motorn som sitter fast med vajrar.

    9000 CDE -93 gäller det

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 575
    Medlem#
    4156

    Re: Byta fönsterhiss på 9000

    Citat Ursprungligen postat av H20
    Förarrutan har ej gått att hissa ner nu på ett halvår och börjar bli lite halvjobbigt i parkeringshus.

    Jag har rivit ner dörrsidan utan några problem men har ingen anning om hur man ska få loss själva motorn som sitter fast med vajrar.

    9000 CDE -93 gäller det
    Enklaste är om du tar hela paketet och inte bara själva motorn.

    Tror det bara är 3-4 skruvar om jag inte missminner mig så får du lös vajrar, motor, skenor, glashållare och hela paketet. Betydligt mycket enklare att byta hele skiten än att fiffla bara med motorn.

    Titta på Speedparts hemsida under produkter/reservdelar/EL/fönsterhissar så finns en bild på hur det ser ut.

    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425

    Re: Byta fönsterhiss på 9000

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av H20
    Förarrutan har ej gått att hissa ner nu på ett halvår och börjar bli lite halvjobbigt i parkeringshus.

    Jag har rivit ner dörrsidan utan några problem men har ingen anning om hur man ska få loss själva motorn som sitter fast med vajrar.

    9000 CDE -93 gäller det
    Enklaste är om du tar hela paketet och inte bara själva motorn.

    Tror det bara är 3-4 skruvar om jag inte missminner mig så får du lös vajrar, motor, skenor, glashållare och hela paketet. Betydligt mycket enklare att byta hele skiten än att fiffla bara med motorn.

    Titta på Speedparts hemsida under produkter/reservdelar/EL/fönsterhissar så finns en bild på hur det ser ut.

    Oj snabbt svar



    De med röd markering har jag skruvat loss men tycker att den sitter fast i överkant ändå. Hur kan jag komma åt dessa? Har försökt att dra ner rutan förhand, men det kanske är jag som använder för lite våld?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425

    Re: Byta fönsterhiss på 9000

    Får krypa till korset, det var jag som helt enkelt missade att rutan satt fast med 2 st skruvar (storlek nummer 10) längst upp. Tog bort den vita plasten så blev allt mycket tydligare.

Liknande ämnen

  1. Fönsterhiss 9-3 SS
    Av SirMacke i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-03, 14:32
  2. [LÖST] Programmering av komfortlåsning fönsterhiss? OG9-5
    Av m2949 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 00:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •