Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 60

Ämne: Bankalender för 2009?

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Bankalender för 2009?

    Då får vi hoppas att STCSS aldrig hyr Nurburgring för då kommer det väl inte en kotte för att det är så långt , är man entusiast så åker man 100mil

  2. #22
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Bankalender för 2009?

    LM--> Jag är medveten om "problemet" och jag hörde din motion på årsmötet. En av de stora frågorna i ärendet var väl just deltagarantalet på en ny ev. träff. Vissa hävdar att det är inga problem att dra ihop folk medans andra säger tvärt emot. Jag personligen är väl lite kluven i frågan, självklart tycker jag ju att ni som bor norröver ska kunna åka på banträff men samtidigt så är det ju ett ganska stort projekt för styrelsen att ta sig dit, anordna osv osv främst med tanke på avståndet, det tar mkt tid i anspråk. Ett alternativ som jag tyckte lät riktigt bra för eran del var ifall STCS på ngt sätt kunde få "hyra" in sig tillsammans med ngn annan klubb som var lite mera aktiv norröver, det pratades en del om BMW CS tror jag. Personligen så hade jag tyckt att det skulle vara ett trevligt alternativ, huvudsaken att det blir seriös banåka säger jag! Sen om det är STCS, BMW CS eller whatever som anordnar är av mindre betydelse i mina ögon men så är jag ju lite av en banräv oxå så

    Det var lite om snacket på årsmötet iaf, vi får se vad som händer!

  3. #23
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Då får vi hoppas att STCSS aldrig hyr Nurburgring för då kommer det väl inte en kotte för att det är så långt , är man entusiast så åker man 100mil
    1. Ser att du redan anammat det nya klubbnamnet.

    2. Tack och lov är det ju lika långt från Sydsverige till Mittsverigebanan som härifrån till Skåne så då kan vi verkligen räkna med många besökare söderifrån på banträffen här uppe.

    3. Kostnaden för att hyra Nürburgring en helgdag torde vara närmare 100 gånger så stor som någon av de svenska banorna men det kanske det är värt?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    LM--> Jag är medveten om "problemet" och jag hörde din motion på årsmötet. En av de stora frågorna i ärendet var väl just deltagarantalet på en ny ev. träff. Vissa hävdar att det är inga problem att dra ihop folk medans andra säger tvärt emot. Jag personligen är väl lite kluven i frågan, självklart tycker jag ju att ni som bor norröver ska kunna åka på banträff men samtidigt så är det ju ett ganska stort projekt för styrelsen att ta sig dit, anordna osv osv främst med tanke på avståndet, det tar mkt tid i anspråk. Ett alternativ som jag tyckte lät riktigt bra för eran del var ifall STCS på ngt sätt kunde få "hyra" in sig tillsammans med ngn annan klubb som var lite mera aktiv norröver, det pratades en del om BMW CS tror jag. Personligen så hade jag tyckt att det skulle vara ett trevligt alternativ, huvudsaken att det blir seriös banåka säger jag! Sen om det är STCS, BMW CS eller whatever som anordnar är av mindre betydelse i mina ögon men så är jag ju lite av en banräv oxå så

    Det var lite om snacket på årsmötet iaf, vi får se vad som händer!
    Den senaste banträffen på Mittsverigebanan arrangerades tillsammans med TPC år 2005 om jag minns rätt. (Urban 1041 kan nog tala om när det var för jag minns att han körde där då.)
    Enligt vad jag minns föregicks den av en marknadsföring som var i stort sett obefintlig, i alla fall om man bortser från en notering i Turbotryckets kalender.
    Bara dagarna innan efterlyste dåvarande klubbordförande här på forumet hjälp med arrangemanget och det var först då jag själv ens blev uppmärksammad på träffens existens. Knappast ett effektivt sätt att använda banträffarna för att locka nya klubbmedlemmar.
    Tyvärr var jag upptagen med annat den helgen men åkte dit en snabbis mellan två fotbollsmatcher för att kolla läget samt läsa vilket schema för bla familjekörning som gällde under dagen. Där stod att läsa att det skull vidta ett andra pass familjekörning mellan kl 16 och 17 så jag hastade dit ännu en gång efter fotbollsmatcherna för att kunna delta i åtminstone detta.
    Döm om min förvåning när samtliga arrangörer och deltagare redan åkt därifrån och lämnat banan helt åt sitt öde dvs mig själv.

    I efterhand fick jag höra att Race Crew var missöjd med både deltagarantal och antalet hjälpande funktionärer men lite självransakan är nog på sin plats också då det i alla fall i mina ögon då begäran omhjälp kom alldeles för sent för att vi som i annat fall kunnat ställa upp skulle kunna omboka våra redan uppgjorde planer.

    Tyvärr har dessa "arrangörsmissar" lett till att men slopat banträffen på Mittsverigebanan de senaste åren och att flera som tidigare deltagit där också valt att lämna STCS då man inte känner att önskemål från norr tas på allvar.

    Jättetråkigt är också att det vakuum som nu råder gör det svårt att motivera någon av oss i närområdet att vilja engagera oss då det känns som ett ointresse från styrelsehåll redan på förhand, baserat på ett lågt deltagarantal och svårt att ragga funktionärer för flera år sedan.

    Jag skall erkänna att jag inte har någon aning om hur mycket jobb det är att arrangera en banträff men om någon från styrelsen/race crew visade intresse skulle det säkert gå att få tag på folk härifrån som är beredda att både hjälpa till och att lära sig detta.

    Någon måste ju också ha mandat från styrelsen att kontakta en ev samarrangerande klubb för att undersöka intresset, eller hur?
    Som jag förstått det ligger bollen nu hos styrelsen till de väljer att eventuellt passa den vidare.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Bankalender för 2009?

    Blir det Nurburgring så kör jag 100 mil, för den delen har jag inte avfärdat 100 mil norrut heller, skrev "antagligen".

    Fler träffar och fler banor 2009.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  6. #26
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Bankalender för 2009?

    Hej!

    Banträffkalendern för 2009 hoppas vi bli den bästa någonsin.
    Det ser bra ut och jag hoppas att Christer eller Claes när dom väl väljer att lämna besked om säkra banträffar och tider kommer med ett minst lika gott besked som vi fick höra på senaste styrelsemöte.

    Gällande Mittsverigebanan är detta något som diskuterades på förra årsmötet.
    Vad som sades kommer jag inte skriva här i denna tråden då vi alla i styrelsen är eniga om våran strävan efter att tillgodogöra STCS medlemmar möjlighet att köra på Mittsverigebanan och vi vill klargöra detta tydligt och bra under vilka förutsättningar som gäller.
    Detta hoppas jag framförallt att Claes tar direkt med dig LM via telefon och inte via forummet.
    Detta för att inte skapa oreda och besvikelse grundat på missförstånd och språkoklarheter via text här på forummet.

    Jag ville bara skriva detta för att visa att vi inom styrelsen visst diskuterar och bollar alla möjliga alternativ för att kunna ha någon form av träff på Mittsverigebanan i framtiden för våra medlemmar.

    God Jul och Gott Nytt År!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Detta hoppas jag framförallt att Claes tar direkt med dig LM via telefon och inte via forummet.
    Detta för att inte skapa oreda och besvikelse grundat på missförstånd och språkoklarheter via text här på forummet.
    I mina ögon är det fortfarande inte en fråga som enbart behöver diskuteras mellan enskilda klubbmedlemmar och styrelserepresentanter och jag har på inget sätt gjort mig till talesman för andra medlemmar då jag inte blivit ombedd om detta.
    Däremot känner jag ju stämningarna och har också hyfsad koll på hur tongångarna går i Norrlandsavdelningen på forumet även om jag tror de flesta resignerat och några dessutom tyvärr lämnat klubben av detta skäl.
    Jag hävdar att principdiskussionen har allt att tjäna på att vara publik, gärna på detta forum, men accepterar att den åsikten inte delas av alla.

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Jag ville bara skriva detta för att visa att vi inom styrelsen visst diskuterar och bollar alla möjliga alternativ för att kunna ha någon form av träff på Mittsverigebanan i framtiden för våra medlemmar.
    Låter bra då jag fortfarande litar på att styrelsen värnar om samtliga medlemmar, oavsett var i landet man är bosatt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #28
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Detta hoppas jag framförallt att Claes tar direkt med dig LM via telefon och inte via forummet.
    Detta för att inte skapa oreda och besvikelse grundat på missförstånd och språkoklarheter via text här på forummet.
    I mina ögon är det fortfarande inte en fråga som enbart behöver diskuteras mellan enskilda klubbmedlemmar och styrelserepresentanter och jag har på inget sätt gjort mig till talesman för andra medlemmar då jag inte blivit ombedd om detta.
    Däremot känner jag ju stämningarna och har också hyfsad koll på hur tongångarna går i Norrlandsavdelningen på forumet även om jag tror de flesta resignerat och några dessutom tyvärr lämnat klubben av detta skäl.
    Jag hävdar att principdiskussionen har allt att tjäna på att vara publik, gärna på detta forum, men accepterar att den åsikten inte delas av alla.

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Jag ville bara skriva detta för att visa att vi inom styrelsen visst diskuterar och bollar alla möjliga alternativ för att kunna ha någon form av träff på Mittsverigebanan i framtiden för våra medlemmar.
    Låter bra då jag fortfarande litar på att styrelsen värnar om samtliga medlemmar, oavsett var i landet man är bosatt.
    Grundat på din motion till årsmötet samt ditt engagemang här på forummet i frågan om Mittsverigebanan är du den person som styrelsen gärna tar upp frågan direkt med.

    Jag hör på Claes att det är svårt att beskriva och förklara alla förutsättningarna som krävs från klubbens sida för att kunna hålla en direkt banträff ordnat av styrelsen, race crew, volontärer bland besökande folk på banträffen med mera samt förklara vilka tidigare erfarenheterna har varit vid arrangeringar av banträffar på Mittsverigebanan, och för att inte ord skall misstolkas anser jag och övriga i styrelsen att det är lättare att ta upp en diskussion med dig direkt LM och sedan informera på forum än att skriva något som kan misstolkas och skapa otrevlig stämning inom klubben.

    Vi värnar om allas intresse och önskar att vi kan hitta en lösning för Mittsverigebanan i framtiden för STCS-medlemmar på något sätt.

    God Jul och Gott Nytt År!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: Bankalender för 2009?

    Lika lite som Knutstorp verkar locka folket ovanför Uppsala lockar Mittsverige banan för min del.

  10. #30
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Lika lite som Knutstorp verkar locka folket ovanför Uppsala lockar Mittsverige banan för min del.
    Men då verkar ju förståelsen finnas för att en klubb med medlemmar över hela landet även måste sprida banträffarna geografiskt?

    Det har nog inte så mycket med "lockelsen" hos den ena eller andra banan som att det medför praktiska bekymmer både i tid och pengar att bege sig till ett evenemang alltför långt från hemorten.

    Det är självklart att vi alla har olika goda förutsättningar för att kunna ta oss närmare 100 mil till ett dylikt evenemang? Vissa kan göra prioriteringen medan andra inte kan det.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Lika lite som Knutstorp verkar locka folket ovanför Uppsala lockar Mittsverige banan för min del.
    Men då verkar ju förståelsen finnas för att en klubb med medlemmar över hela landet även måste sprida banträffarna geografiskt?

    Det har nog inte så mycket med "lockelsen" hos den ena eller andra banan som att det medför praktiska bekymmer både i tid och pengar att bege sig till ett evenemang alltför långt från hemorten.

    Det är självklart att vi alla har olika goda förutsättningar för att kunna ta oss närmare 100 mil till ett dylikt evenemang? Vissa kan göra prioriteringen medan andra inte kan det.
    I den ekonomiska situation som råder finns det nog de som inte ens har en chans att göra prioriteringen.

  12. #32
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    593
    Medlem#
    5788

    Re: Bankalender för 2009?

    Hej
    Hur ser det banåret 2009? Börjar det klarna vilka banor det blir?
    Och datum..
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  13. #33
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av Dunken
    Hej
    Hur ser det banåret 2009? Börjar det klarna vilka banor det blir?
    Och datum..
    //Dunken
    Detta står på hemsidan...

    Planering inför säsongen 2009
    Skrivet av Claes Robertsson
    2009-01-10

    Vi är nu mitt uppe i planeringen och bokningen av kommande säsongs aktiviteter. Frågan om Saab Festivalens vara eller inte vara är en sak som kan komma att påverka vår planering och vi hoppas få ett besked från Saab om detta under någon av de närmaste veckorna. Inom några veckor hoppas vi därmed kunna presentera stora delar av aktiviteterna som kommer att genomföras under våren och sommaren 2009.

    Styrelsen

  14. #34

  15. #35
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    På kinnekulle ring skall vi åka 2 ggr enligt kinnekulles sida på nätet
    31/5 13/9
    Det är inte förra årets tider som ligger kvar då?

  16. #36
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    På kinnekulle ring skall vi åka 2 ggr enligt kinnekulles sida på nätet
    31/5 13/9
    Det är inte förra årets tider som ligger kvar då?
    Detta måste vara förra årets bokningar.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  17. #37
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Re: Bankalender för 2009?

    Korrekt jag läste fel, men efter samtal med Kinnekulle så är 13/6 redan bokat för Stcs. Toppen!

  18. #38
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Bankalender för 2009?

    Påminner styrelsen i sin planering och oss andra om att man här kan läsa vilka dagar som Mittsverigebanan är ledig under 2009, således läge att snarast hugga ett datum som passar STCS: http://www.motorpark.se/bokningar.asp
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Påminner styrelsen i sin planering och oss andra om att man här kan läsa vilka dagar som Mittsverigebanan är ledig under 2009, således läge att snarast hugga ett datum som passar STCS: http://www.motorpark.se/bokningar.asp
    Har varit inne där o kollat flera gånger de senaste veckorna.
    Diskussionen om en ev träff i norr pågår för fullt och jag skulle uppskatta om du Pm:ar mig med telefonnummer som jag kan nå dig på såväl dagtid (om möjligt) som kvällstid. Detta för att stämma av lite saker av lokal karaktär med dig inför en ev träff.

    /Claes

  20. #40
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Bankalender för 2009?

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Påminner styrelsen i sin planering och oss andra om att man här kan läsa vilka dagar som Mittsverigebanan är ledig under 2009, således läge att snarast hugga ett datum som passar STCS: http://www.motorpark.se/bokningar.asp
    Har varit inne där o kollat flera gånger de senaste veckorna.
    Diskussionen om en ev träff i norr pågår för fullt och jag skulle uppskatta om du Pm:ar mig med telefonnummer som jag kan nå dig på såväl dagtid (om möjligt) som kvällstid. Detta för att stämma av lite saker av lokal karaktär med dig inför en ev träff.

    /Claes
    Jag bor i Oxelösund, dvs jag tillhör den södra delen av Sverige.
    Däremot så ser jag gärna att vi arrangerar något evenemang för folket norr om mälaren. Detta både för att tillgodose "Norrlänningar" och oss som även kan tänka oss att fara lite längre norrut.
    Jag hejjar på LM och hans arbete för att arrangera något norr om mälaren.

    (Självklart tillhör jag en av dem som gärna åker på en sådan träff och om jag har möjlighet hjälper jag gärna till att arrangera.)

    Mvh Johan

Liknande ämnen

  1. Elmia 2009
    Av RikardG i forum Klubbfrågor
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 21:54
  2. Formula 1 2009
    Av LM i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 13:33
  3. Ny 9-5a 2009!
    Av Fredrik.j i forum Allmänt
    Svar: 103
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 19:09
  4. Ny Sonett på G 2009
    Av wikander i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 20:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •