Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: enkel dator (ännu en tråd) råd?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    kumla
    Inlägg
    94

    enkel dator (ännu en tråd) råd?

    Jag startar en ny tråd om köpråd ang dator eftersom jag inte vill sno någons tråd och min fråga gäller nog mer begagnat-billighets -råd..

    Det är ju så att vi har fått trådlöst internet på båten i våra personalhytter och nu kan man ju skaffa hit en dator, hastigheten ombord är nog INTE mer än ett vanligt mobilt bredband, snarare långsammare..

    Så jag tänkte köpa nåt väääldigt billigt och släpa hit, stationär eller laptop spelar ingen roll, jag kommer i princip bara surfa, alltså inte spel och sådant, möjligtvis kolla på film+ spela musik i den då, men främst för surf + mail + mp3, alltså enkla behov.

    Då känns det ju väldigt bortkastat att köpa en ny dator för x-antal tusen för detta ändamål, vad kan jag få för små pengar som duger?
    Finns ju en del när man kollar på blocket, speciellt stationära, börjar ju på några hundralappar...

    Har ni några tips?
    Länka gärna om ni hittar något som kan passa
    The Men of Purity Weekend cancelled due to lack of interest

  2. #2
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    486

    Re: enkel dator (ännu en tråd) råd?

    http://www.blocket.se/vi/19517748.htm?ca=20_s

    Den vänstra borde väl funka utmärkt för dina ändamål så länge du inte ska spela hd-material.
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: enkel dator (ännu en tråd) råd?

    Annars säljer de nya Laptop på Elgiganten / PC City / Mediamarkt för under 2.500kr.
    Brorsan har en från Elgiganten som kostade 2.200kr, funkar utmärkt till surf. Och då var det även Windows Vista till!
    Saablös dåre

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    kumla
    Inlägg
    94

    Re: enkel dator (ännu en tråd) råd?

    prylen är ju den att jag vill ha tag på en dator som jag slipper släpa fram och tillbaka med, och sen så bor det ju en annan kille i hytten när jag är på ledighet, så nått dyrt blir det inte.

    ska lägga tusenlapparna på en ny dator till hemmet istället
    The Men of Purity Weekend cancelled due to lack of interest

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •