Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Subaru dragit sig ur WRC..

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    290

    Subaru dragit sig ur WRC..

    Att Suzuki har dragit sig ur WRC är väl bekant, men nu hörde jag på radion att även Subaru har dragit sig ur...nu blir det allt tråkigare med vm rally...

    http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2207697.svd
    Saab 9-5 ARC 2,3t-06

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av P-O
    Att Suzuki har dragit sig ur WRC är väl bekant, men nu hörde jag på radion att även Subaru har dragit sig ur...nu blir det allt tråkigare med vm rally...

    http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2207697.svd
    Det blir väl som i DTM där det bara är två märken som tävlar: Mercedes och Audi fast i WRC blir det Citroën och Ford kvar?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    290

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av P-O
    Att Suzuki har dragit sig ur WRC är väl bekant, men nu hörde jag på radion att även Subaru har dragit sig ur...nu blir det allt tråkigare med vm rally...

    http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2207697.svd
    Det blir väl som i DTM där det bara är två märken som tävlar: Mercedes och Audi fast i WRC blir det Citroën och Ford kvar?


    Precis..och hur kul är det..?
    Saab 9-5 ARC 2,3t-06

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 277

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Jag tycker de ska återinföra hårda regler på orgialutförande och förbjuda för mycket ombyggnationer av bilarna.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Jag tycker de ska återinföra hårda regler på orgialutförande och förbjuda för mycket ombyggnationer av bilarna.

    M.V.H.
    Jag tycker tvärtom: Längtar tillbaka till Grupp B.

    Reglrmenten med stora begränsningar brukar tendera att också bli väldigt dyra: När Grupp N var relativt nytt förekom det väl att man strippade karosser på färg, lät de stå och rosta några månader för att på så sätt lättas?

    Det talades också om att man stod i motorfabrikerna och plockade ut vevstakar och andra motordelar för att hitta så lätta och balanserade prylar inom de normala tillverkartoleranserna då efter bearbetning inte var tillåten.

    Titta också på Folkrace: Där förekommer det nog fortfarande bilar som man plöjt ned många tusenlappar fler i än vad man får tillbaka vid en tvingande försäljning.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 301

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    2009 är väl sista året med WRC eller har jag drömt det ?
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    2009 är väl sista året med WRC
    Sant... WRC-bilarna 2010 blir modifierade Super 2000 med turbo om man ska tro det man läst!

  8. #8
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    [quote=Börne][quote="Urban 1041":c5adjjo6]2009 är väl sista året med WRC [/quote]
    Sant... WRC-bilarna 2010 blir modifierade Super 2000 med turbo om man ska tro det man läst![/quote:c5adjjo6]
    Stämmer bra.
    Just för att förhindra "upptrappningen" och för att locka fler märken till WRC genom att hålla kostnaderna nere.
    Frågan är hur kul det blir att se S2000 bilar harva omkring istället för eldsprutande WRC-kärror...?

    Ljudet...ljudet...:
    [url="http://www.youtube.com/watch?v=BtSBCMwdm1g"]http://www.youtube.com/watch?v=BtSBCMwdm1g[/url]

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Problemet för just WRC är ju att eurosport drog igång en rallly serie med S2000 bilar som inte kostar så mycket.
    Mer publicitet och mindre kostnad och fler och fler märken går över till den.
    Går även i andra världsdelar.
    Dagen WRC är nog tyvärr dädsdämt om inget görs snabbt.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Problemet för just WRC är ju att eurosport drog igång en rallly serie med S2000 bilar som inte kostar så mycket.
    Mer publicitet och mindre kostnad och fler och fler märken går över till den.
    Går även i andra världsdelar.
    Dagen WRC är nog tyvärr dädsdämt om inget görs snabbt.

    MVH

    F
    Tur man har sett alla stora namn live då ute i Hagforsskogarna, sorgerligt om just WRC skulle försvinna

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Frågan är hur kul det blir att se S2000 bilar harva omkring istället för eldsprutande WRC-kärror...?
    Så där sa man ju när Grupp B avskaffades också men ge det ett tag så kommer det nog bli fjutt i de nya kärrorna också.

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Nja, då var väl ljudet från en Lancia 037 ännu mer tilltalande: http://www.youtube.com/watch?v=3-oFv-_ypd0

    Eller varför inte den äldre Stratos: http://www.youtube.com/watch?v=KqQgBUTq82o

    Att det var Eurosport som startade S2000 tvivlar jag dock på då det är ett FIA-reglemente som omfattar både Rally och Touring Car med vissa variationer.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #12
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Så där sa man ju när Grupp B avskaffades också men ge det ett tag så kommer det nog bli fjutt i de nya kärrorna också.

    Eller varför inte den äldre Stratos: http://www.youtube.com/watch?v=KqQgBUTq82o

    Att det var Eurosport som startade S2000 tvivlar jag dock på då det är ett FIA-reglemente som omfattar både Rally och Touring Car med vissa variationer.
    Jo det är väl så, att man kommer uppskatta S2000 till slut med. Rally är ju alltid trevligt, även på bonde-nivå .

    Ljudet i den Lancian med turbo och kompressor tycker jag bättre om ifall jag får välja, men det bästa ljudet vet vi ju alla vart det kommer ifrån...Börjar på S och slutar på portquattro.
    Klippet jag skickade från 2005 där...lyssna på ljudet i Mitsubishi Evon jämfört med dom andra...undrar va dom gjort med responset på de bilarna, får ett väldigt säreget ljud. Låter nästan som en femma.

    Ang. S2000 bilarna, blir dom fyrhjulsdrivna med? Och med turbo? Vad är egentligen skillnaden, större restriktorer etc? Respons?

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Ang. S2000 bilarna, blir dom fyrhjulsdrivna med? Och med turbo? Vad är egentligen skillnaden, större restriktorer etc? Respons?
    I rally tillåter reglementet för S2000 4WD, däremot ingen överladdning.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #14
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Ang. S2000 bilarna, blir dom fyrhjulsdrivna med? Och med turbo? Vad är egentligen skillnaden, större restriktorer etc? Respons?
    I rally tillåter reglementet för S2000 4WD, däremot ingen överladdning.
    Okej, blir det 2-liters motorer som varvar 10'000 rpm istället då, inte helt fel det heller .
    Fortfarande tillåtet med sekventiellt antar jag? Dock kanske inte monsterlådorna dom använder nu.

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Citat Ursprungligen postat av LM
    I rally tillåter reglementet för S2000 4WD, däremot ingen överladdning.
    Okej, blir det 2-liters motorer som varvar 10'000 rpm istället då, inte helt fel det heller .
    Fortfarande tillåtet med sekventiellt antar jag? Dock kanske inte monsterlådorna dom använder nu.
    Nja, varvtalsbegränsat till 9000 rpm för 6 cyl, 8750 för 5 cyl och 8500 för 4 cyl om jag minns rätt.
    Hittills har det varit en enda tillverkare av växelådor men två till är på väg in tror jag.

    Edit: Hittade reglementet för rally till slut, (både på engelska och franska) : http://www.fia.com/resources/documents/ ... t_254A.pdf
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #16
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av LM
    [
    Nja, varvtalsbegränsat till 9000 rpm för 6 cyl, 8750 för 5 cyl och 8500 för 4 cyl om jag minns rätt.
    Hittills har det varit en enda tillverkare av växelådor men två till är på väg in tror jag.
    Visst ja, det har jag ju läst om. Dock låter 8500 rpm rätt fint det med. Är det inte S2000 dom kör i J-WRC eller?

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Citat Ursprungligen postat av LM
    [
    Nja, varvtalsbegränsat till 9000 rpm för 6 cyl, 8750 för 5 cyl och 8500 för 4 cyl om jag minns rätt.
    Hittills har det varit en enda tillverkare av växelådor men två till är på väg in tror jag.
    Visst ja, det har jag ju läst om. Dock låter 8500 rpm rätt fint det med. Är det inte S2000 dom kör i J-WRC eller?
    Jo men dom är inte 4WD.
    Endast FWD bilar om jag inte kommer ihåg fel.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Frösön
    Inlägg
    995
    Medlem#
    2084

    Re: Subaru dragit sig ur WRC..

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag tycker tvärtom: Längtar tillbaka till Grupp B.

    Har du något emot finnar?!



    Grupp B, fullkomligt vettlösa konstruktioner som gör att man inte kan göra annat än älska de!

Liknande ämnen

  1. Dragit av hjulbult som ej går att få ut, byta nav? 900 -98
    Av Skelter i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 23:30
  2. Dubbdäck där man dragit ur dubben?
    Av Andypandy i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 14:29
  3. Ett litet problem!? Har börjat dragit mindre soppa!
    Av ZaKski i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 01:11
  4. någon som dragit nya högtalarkablar
    Av DarkAngel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 00:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •