Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur släcker jag Check engine?

  1. #1

    Hur släcker jag Check engine?

    Har en saab 9-5 2.3t 98a, i sommras började bilen gå ryckigt precis som bilen fick för lite bränsle lämnade in bilen på saab och de hittade inget fel. De trodde det berodde på mitt chiptrim(steg1). Det dom föreslog var att lägga tillbaka till orginal. Tiden gick och bilen började bara gå fint igen inga ryckningar, men först då lös lampan check engine fast bilen går klockrent. Finns det något sätt att släcka lampan? för den går inte igenom besiktningen om den lampan lyser.

    Har testat dra ut minuspolen på batteriet men det hjälper bara så länge jag kör bilen men stänger jag av den och startar igen lyser fullt lampan igen.
    Finns det inga andra lätta knep?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 570
    Medlem#
    5737

    Re: Hur släcker jag Check engine?

    Nånting är ju fel med bilen. Ta den till verkstad och låt de läsa ut felkoderna så får du förhoppningsvis reda på vad som är fel.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Hur släcker jag Check engine?

    Om CE-lampan lyser så finns det ett fel (eller flera) att läsa ut. Om du tar med bilen och lite fikabröd till verkstaden så kan de säkert kolla vad det larmas för även om bilen har annan mjukvara. Det som är viktigt är att du inte tar bort minuspolen innan verkstadsbesöket. Felkoderna som lagrats kan då försvinna och då inte vara möjliga att läsa.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. CHECK ENGINE V6
    Av kiddev6 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 12:07
  2. Check engine
    Av skelltown i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 01:21
  3. check engine
    Av PH2 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 20:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •