Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

  1. #1

  2. #2
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Herre jävlar... folk försöker tjäna pengar på allt... Lite plastfilm som åker ner/upp framför skylten & dom ska ha 2495 för dom

    http://www.smartplate.se/montering

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    men vad fan hjälper detta, är man så korkad så man ska gasa på en sträcka med kameror så ska man ju fan ha böter....
    Lär ju knappast hjälpa om man kommer i en vanlig poliskontroll, lär nog bara ge en extra summa på pappret om man kör med sånn och de upptäcker det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    men vad fan hjälper detta, är man så korkad så man ska gasa på en sträcka med kameror så ska man ju fan ha böter....
    Lär ju knappast hjälpa om man kommer i en vanlig poliskontroll, lär nog bara ge en extra summa på pappret om man kör med sånn och de upptäcker det.
    Menar du att det är okey på en kamera fri väg då?
    Kan väl vara bra att ha en sådan skylt ifall man har bråttom
    Saablös dåre

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    men vad fan hjälper detta, är man så korkad så man ska gasa på en sträcka med kameror så ska man ju fan ha böter....
    Lär ju knappast hjälpa om man kommer i en vanlig poliskontroll, lär nog bara ge en extra summa på pappret om man kör med sånn och de upptäcker det.
    Menar du att det är okey på en kamera fri väg då?
    Kan väl vara bra att ha en sådan skylt ifall man har bråttom
    Självklart menar jag inte det, utan enbart att där det är kameror är det VÄL skyltat så det går ju inte att missa, man får väl vara bra dum om man då kör för fort där med vet att risken är enormt stor att åka dit..
    Är ju få sträckor det handlar om med så klarar man inte ens hålla laglig fart där så är ju frågan om man är lämpad i trafiken.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_

    Menar du att det är okey på en kamera fri väg då?
    Kan väl vara bra att ha en sådan skylt ifall man har bråttom
    Självklart menar jag inte det, utan enbart att där det är kameror är det VÄL skyltat så det går ju inte att missa, man får väl vara bra dum om man då kör för fort där med vet att risken är enormt stor att åka dit..
    Är ju få sträckor det handlar om med så klarar man inte ens hålla laglig fart där så är ju frågan om man är lämpad i trafiken.
    Då är jag med!
    Tyvärr har de sänkt hastigheten massvis runtom i jkpg län, på vägar som jag anser är jättefina!
    Tex från 90 ----> 70km/h på 2års gammal asfalt, fina markeringar etc. Och jag som pendlar mkt till och från garaget (3.2mil) hatar den förbannade vägen sedan svarta skåpen kommer upp, jag kör gärna fort på den vägen. Men sen så åker jag bara på natten tack vare jag jobbar natt, den är hyffsad trafikerad dagtid. Men 70km/h, come on!?
    Saablös dåre

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Hade varit kul o veta hur bra en sån här egentligen säljer

  8. #8
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 018
    Medlem#
    3471

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Hade varit trevligt om de kunnat presentera MTBF siffror på funktionalitet.
    Den gången man kanske kör för fort å trycker på knappen, då gäller det att den funkar som den skall. Det står inget på deras sida om kvaliten på produkten. Jo att den klarar 300 Km/h samt tål vatten. Men is,smuts,vatten över tid då?

    Nä inget jag skulle spendera mina pengar på även om jag var miljonär.

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  9. #9
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Jag kör också för fort ibland... tycker det är patetiskt att en del köper sånt här för att klara sig undan! Man står för det man gör, åker man dit så åker man dit & får helt enkelt ta konsekvensen av vad man valt att göra!

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Jag kör också för fort ibland... tycker det är patetiskt att en del köper sånt här för att klara sig undan! Man står för det man gör, åker man dit så åker man dit & får helt enkelt ta konsekvensen av vad man valt att göra!
    Fast mja, ser ingen anledning till varför man ska bli straffad för man kör lite för fort på en tom landsväg. Visst lagar är lagar, ingen mer än jag drabbas ifall jag kör ner i diket/skogen. Visst, premien höjs för mig och ev andra ägare i min ålder samt bilmodell.

    Men om vi nu ska vara såpass laglydiga så kan ju alla köra runt i Kia, billiga i drift samt skonsamma mot miljön

    Den dagen jag blir stannad för fortkörning av en polisman erkänner jag och står för mitt, sålänge det är under rätta omständigheter (dvs kalibrerad laser etc)
    Men blir jag tagen av ett skåp och bilden är urkass, då betalar jag icke. Men är bilden glasklar ja då är det bara dra in på godiset den månaden och slanta upp.

    Du får gärna kalla mig patetisk om du vill, men om jag vill köra fort på en tom väg så gör jag det, och jag tar gärna på mig en tomtemask och tomteluva för att lura skåpen ifall det behövs på en härlig sommardag
    Saablös dåre

  11. #11
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Du får gärna kalla mig patetisk om du vill, men om jag vill köra fort på en tom väg så gör jag det, och jag tar gärna på mig en tomtemask och tomteluva för att lura skåpen ifall det behövs på en härlig sommardag
    Har väl aldrig kallat dig patetisk... men att köpa olika hjälpmedel för att undkomma tycker jag är patetiskt... som du själv säger, den dagen man åker fast så tar man böterna.. inte mer med det!

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    [quote=Börne]
    Citat Ursprungligen postat av "_Strongman_":3rqhpik4
    Du får gärna kalla mig patetisk om du vill, men om jag vill köra fort på en tom väg så gör jag det, och jag tar gärna på mig en tomtemask och tomteluva för att lura skåpen ifall det behövs på en härlig sommardag
    Har väl aldrig kallat dig patetisk... men att köpa olika hjälpmedel för att undkomma tycker jag är patetiskt... som du själv säger, den dagen man åker fast så tar man böterna.. inte mer med det![/quote:3rqhpik4]

    Det sa jag inte heller att du gjort. Fast funderar starkt på köpa tomteluva och tomtemask och köra fort förbi ett skåp och istället för reg skylten skall det hänga en egengjord skylt med texten "God Jul" !
    Saablös dåre

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    [quote=Börne]
    Citat Ursprungligen postat av "_Strongman_":3ab4w78f
    Du får gärna kalla mig patetisk om du vill, men om jag vill köra fort på en tom väg så gör jag det, och jag tar gärna på mig en tomtemask och tomteluva för att lura skåpen ifall det behövs på en härlig sommardag
    Har väl aldrig kallat dig patetisk... men att köpa olika hjälpmedel för att undkomma tycker jag är patetiskt... som du själv säger, den dagen man åker fast så tar man böterna.. inte mer med det![/quote:3ab4w78f]


    Är det nu så att man missat kamerorna och kört in i dessa så är ju antagligen risken lika stor att du glömt trycka på knappen med, kan ju inte vara direkt smart att kör med konstant dold skylt, kostar säkert en slant det med...

    Vill nog säga att de flesta som åker dit i fartkameror gör detta just för att man glömmer bort dem, inte för man tävlingskör eller skiter i kamerorna.

    Tycker att man ska stå för sånt man gjort, är det nu så att man kört för fort så stå för fasen för det, blir lika less varje gång man läser div trådar där folk har 600 ursäkter för att slippa böter man gjort sig förtjänt av.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Har väl aldrig kallat dig patetisk... men att köpa olika hjälpmedel för att undkomma tycker jag är patetiskt... som du själv säger, den dagen man åker fast så tar man böterna.. inte mer med det!

    Är det nu så att man missat kamerorna och kört in i dessa så är ju antagligen risken lika stor att du glömt trycka på knappen med, kan ju inte vara direkt smart att kör med konstant dold skylt, kostar säkert en slant det med...

    Vill nog säga att de flesta som åker dit i fartkameror gör detta just för att man glömmer bort dem, inte för man tävlingskör eller skiter i kamerorna.

    Tycker att man ska stå för sånt man gjort, är det nu så att man kört för fort så stå för fasen för det, blir lika less varje gång man läser div trådar där folk har 600 ursäkter för att slippa böter man gjort sig förtjänt av.
    Klart man ska betala böter, om de är riktigt utförda.
    Har ej ännu blivit stannad utav en polis ännu, men den dagen de tar mig med laser vill jag ha intyg att den är rätt kalibrerad. Samma sak gäller med de svarta skåpen, är bilden oklar och jag inte ens ser att det är jag, då kommer jag nog tveka inför betala om jag ska vara ärlig.
    Saablös dåre

  15. #15
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Fast funderar starkt på köpa tomteluva och tomtemask och köra fort förbi ett skåp och istället för reg skylten skall det hänga en egengjord skylt med texten "God Jul" !
    Ok...

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    [quote=Börne]
    Citat Ursprungligen postat av "_Strongman_":1dhgtvi1
    Fast funderar starkt på köpa tomteluva och tomtemask och köra fort förbi ett skåp och istället för reg skylten skall det hänga en egengjord skylt med texten "God Jul" !
    Ok... [/quote:1dhgtvi1]

    Hoppas du såg ironin i det hela men ändå tog det som "en kul grej"
    Saablös dåre

  17. #17
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Något för oss som gasar på lite på vägarna..

    Kan väl vara bra om man inte har en miljöbil och kör in och ut mycket i stockholms innerstad.

    Vad gäller hastighetskameror så funkar solskyddet lika bra , går fortare att dra ned det dessutom.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Liknande ämnen

  1. När jag gasar på/motorbromsar så slirar något.
    Av saab1991 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 22:38
  2. När jag gasar så låter det lite som att det flödar vätska?
    Av hostarn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 14:33
  3. Har du sett nya 9-5 ute på vägarna?
    Av Skånesaab i forum Allmänt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 20:25
  4. Går ryckigt när man gasar på lite extra på 3an
    Av Robert1987 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 22:19
  5. Färger på vägarna i navigatorn (9-5 -05)
    Av Tobbev i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 22:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •