Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saabs moteringssats för extraljus

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 821
    Medlem#
    10069

    Saabs moteringssats för extraljus

    Hejsan,

    Jag har just inhandlat ett par hella ff 300 som ska dit på min 9-3:a under vintern.


    Har läst lite att saab har en egen moteringssats för extraljus, vad är det som ingår i den? och kostnad för den?

    //mvh Kwansa
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    202

    Re: Saabs moteringssats för extraljus

    Jag har precis ett sånt kit i min 9-5a. Den innehåller allt som behövs dvs hållare för ljusen, relä, knapp i kupén, kablage.
    Det är lite meck att in allt för du måste in i säkringslådan och montera säkringshållare och sen ska en kabel in till kupén.
    Tror det kostade runt 750 kr hos SAAB om du köper ett fråga efter monteringsanvisning så underlättar det.
    Funkar kanon men du kan nog inte ha mer än 2x 55W lampor tror jag, funderar på att moda mitt med ett extra relä om jag ska ha 2 x 100W, har också 300 FF srålkastare.
    900T16 -91 |-\___\\-------//___/-| 9-5 Aero -03
    Tidigare 9-5 AERO -04 Aut 9-5 AERO -01 9000 Griffin -94 2.3T 200+

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 821
    Medlem#
    10069

    Re: Saabs moteringssats för extraljus

    Joo jag var nere och hörde med dem, knappen i mitt fall är helt värdelös eftersom den är precis likadan som min dimljusknapp

    jag har en nummerplåts hållare ligger här hemma med 2 fästen, det blir nog den och koppla in extraljus direkt på helljuset utan brytare.
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •