Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med farthållare... igen!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    73

    Problem med farthållare... igen!

    Hej. Efter att ha haft inne bilen på verkstad för att byta sensor bakom hastighetsmätaren, så fungerar inte farthållaren i alla fall… Hmm, jag köpte en ny styrbox som ska sitta vid pedalerna och en ny blinkerspak, och vips så fungerar farthållaren (killen jag köpte dem av sa att han aldrig har haft problem)! Glad! I en dag… detta var i torsdags, och under natten råkade varningsblinkersen stå på hela tiden (det är glapp i den), och nu fungerar inte farthållaren… Jag har alltså två blinkerspakar och två styrboxar.

    Min fråga är helt enkelt om ett urladdat batteri kan skada styrboxen?

    När farthållaren fungerade hörde man ett knäppande ljud när man satte på den, men det hörs inte nu.

    Jag har justerat pedalkontakterna, men jag tycker nog att bromspedalkontakten låter mer än den vid kopplingspedalen, men man hör ett ljud i alla fall.

    Sitter det reläer i styrboxen som ska knäppa till?

    Kan det vara att felet på varningsblinkerknappen gör att den inte fungerar? Vad är det för el som måste fungera för att farthållaren ska aktiveras?

    Vore tacksam för svar, jag blir tokig! Det verkar som att allt egentligen borde fungera men det är något litet fel någonstans… Satan!

    Bilen är 9000 cse-94 2.0i manuell

    //Fredrik
    9-5 2.3t BioPower Vector -07 automat

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    73

    Re: Problem med farthållare... igen!

    Har varit ute och kört och testat mer nu, jag fick dra upp kopplingspedalen max mot mig samt banka på styrboxen lite och nu funkar den. Lycka! Sen justerade jag kontakten på kopplingspedalen igen, och nu behöver jag inte dra den mot mig, bra! Men det verkar som att den är den känsliga länken.

    jag kopplade även ur varningsblinkersknappen och farthållaren fungerade fint utan den, så den påverkar alltså inte (min tanke var att bakljusen hade något med det att göra).

    Så allt är frid och fröjd, eller nästan i alla fall. Är det någon som har en pedalkontakt att sälja? Svårt att byta?
    9-5 2.3t BioPower Vector -07 automat

Liknande ämnen

  1. Problem med back + farthållare
    Av freddalf i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 17:20
  2. Problem med farthållare - 9-3 SS
    Av AERO_chrille i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 08:12
  3. Farthållare lagt av. LÖST! .......men trasigt igen
    Av Torpalasse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 12:21
  4. [LÖST] Problem med farthållare 900 2.0t -96
    Av slippy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •