Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Byte glödlampa vänster strålkastare 9-3

  1. #1

    Byte glödlampa vänster strålkastare 9-3

    Jag försökte för första gången byta glödlampan till vänster halvljus på min 9-3 ARC 2003.
    Denna gången var det dock trängre än trångt. Högersidan klarade jag för några veckor sen med lite sönderskavda händer, men vänster var stopp. Hjälper inte att plocka ur batteriet ens då det sitter i en låda.
    Enda sättet jag ser är att montera loss hela strålkastaren så man kommer åt, men jag är lite osäker på hur jag ska gå tillväga. Vill ju ha tillbaks den utan att ha ändrat ljusbilden osv.

    Har sökt bland trådarna här på Forum men inte hittat något konkret om just detta.
    tacksam för alla tips.
    Äntligen en gubbracer igen.
    Saab 9-3 SS 2.0T, 2003

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Byte glödlampa vänster strålkastare 9-3

    Demontera batterikåpan OCH spolarvätskebehållarens påfyllningsrör. Sen är det klart för byte, men visst är det trångt även då men mycket bättre än den andra sida iaf.

    Ska även stå fint skrivet i instruktionsboken


    Ps. det är mycket bök med att få påfyllningsröret på plats igen så börja inte med bytet om du måste iväg någon stans efter 10 minuter eller så.

  3. #3

    Re: Byte glödlampa vänster strålkastare 9-3

    Citat Ursprungligen postat av 93ss Daniel
    Demontera batterikåpan OCH spolarvätskebehållarens påfyllningsrör. Sen är det klart för byte, men visst är det trångt även då men mycket bättre än den andra sida iaf.

    Ska även stå fint skrivet i instruktionsboken


    Ps. det är mycket bök med att få påfyllningsröret på plats igen så börja inte med bytet om du måste iväg någon stans efter 10 minuter eller så.
    Tackar. Kom ju faktiskt på efter en stund att det finns en instruktionsbok som faktiskt tar upp vissa saker och det stod mycket riktigt att man ska demontera påfyllnadsröret.

    Men de tipsade inte om att det kunde vara lite bökigt att få tillbaka grejorna igen, så det tipset tackar jag för en extra gång
    Äntligen en gubbracer igen.
    Saab 9-3 SS 2.0T, 2003

Liknande ämnen

  1. Lossa strålkastare vänster sida saab 900
    Av saabejon i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 07:58
  2. [LÖST] Skillnad höger och vänster strålkastare på en 99a -77
    Av joH900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 10:45
  3. vänster strålkastare = död
    Av davva i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 23:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •