Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Blinkande Xenon lampa vid start

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    28

    Blinkande Xenon lampa vid start

    När jag startar bilen (9-5 06) så blinkar vänstra xenon lampan ett par gånger och då är det inte flimmer utan slocknar helt under ca 1 sec detta håller på under ca 1-2 min med 2-6 blinkningar under denna tid. sedan funkar dom som det ska. Är det lampan som börjar ta slut? eller är det nått annat? Har kollat kablar mm men kan inte hitta nått glapp eller så. Hur får man ur lampan är det bara att dra i den grå fyrkantiga delen eller? Det sitter ju rätt trånkt, är det att föredra att montera bort hela lycktan eller?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Alingås
    Inlägg
    41

    Re: Blinkande Xenon lampa vid start

    Hej!

    Hade samma fenomen på min, försvann när nya lampor installerades.
    På höger sida går det enklare om man först lyfter undan luftslangen.
    På vänster sida räcker det att lyfta av batterikåpan, när du ändå har den bortplockad, lyft samtidigt av minuspolen, så slipper du ha ström i systemet när du är där och grejar.

    Själva lampan sitter bakom en metallbygel samt är ansluten till ett kontaktdon som brukar lossa relativt enkelt.

    Tänk på att gastrycket i lampan är mycket högt och kan vara känsligt för stötar. Ett par skyddsglasögon kan vara på sin plats, för säkerhets skull.

    Byt båda sidor samtidigt, så slipper du nyansdifferenser.

    Lycka till !

    Mvh
    //Henke

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    28

    Re: Blinkande Xenon lampa vid start

    Då blir det till att byta. Nån som vet vad det ska vara för lampa. Har dubbla linser och det är en 9-5 2,3T (220Hk) 06. Det är halv ljuset som ska bytas. Är det D1S lampor till en sån? Om det är det går det inte att ta loss bara lampan och sätta dit en D2S?

Liknande ämnen

  1. Blinkande CE-lampa på 9-5;a
    Av Apex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 16:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •