Okej då är det problemet löst.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Och nu till någon anna fråga
pin 13 och 15 på boxen är till för momentbegränsning när backen är i och glt när man bromsar.
är dom nödvändiga.?
Okej då är det problemet löst.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Och nu till någon anna fråga
pin 13 och 15 på boxen är till för momentbegränsning när backen är i och glt när man bromsar.
är dom nödvändiga.?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Ursprungligen postat av rgolsson
Nej. Det är inte nödvändigt.
Mvh
Min 9000 http://www.garaget.org/show.php?car=4421
Min 900 http://www.garaget.org/?car=119299
Saab 9000 A50
okej. men pin 55 går till shift up och 47a,c vad skall man göra med den?
och lika så 58 vet jag häller inte? den går till kombinationsinstrument i panelen (47) vad skall jag göra med den?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
55 låter du bara vara. 58 är till varvräknaren så den kopplar du bara in på den kabel där LH avgav sin varvtalspuls.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Okej, men jag hittar inte i el schmat för lh var den avger sin varvtalspuls ?Ursprungligen postat av Andreas Plars
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Mins ej men den kanske kom från DI/APC boxen!?Ursprungligen postat av rgolsson
LH har nog ingen varvtalsutgång.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
fan. di/apc boken har jag inte :/
men om man läser lite så får den signalen från det 24poliga i lh härvan nr 5. då borde man kunna ta den där.
isåfall vet jag vad alla pinar på boxen skall gå.
men nu satt jag och kollade lite. spridarna går ju från boxen till J67 eller ja tvärt om kanske skit samma. men sen går dom till tomgångs motorn OCH till huvudbränsle relät. det har jag inte tänkt på. det har jag inte kommit fram till hur jag skall göra?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Tycker det blev dåligt med svar nu när jag nästan börjar bli klar.
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Ursprungligen postat av rgolsson
Du är nog inte klar ännu.. du har inte bara signalerna mellan lh boxen och t5.2 härvan att fixa.
vad har jag mer då?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Gjorde jag oxo och det funkade bra på min med fram till i somras då jag fick CE för lamdan.Ursprungligen postat av Moribound
Har iofs inte felsökt vidare så det behöver inte vara ett samband.....
mvh Jonas
Det skall sitta en orange ettikett på mattan med artikelnummer.Ursprungligen postat av rgolsson
mvh Jonas
Du behöver inte göra någonting med spridarna.Ursprungligen postat av rgolsson
Okej.
Men jag har tagit reda på var alla pinar på boxen skall gå.
där e ingen orange lapp på min härva men den stämmer överens med boken förutom att någon färg inte stämmer.
vet jag var allt skall kopplas i kabelhärvan.
ända som jag inte vet är var jag skall kunna ta från varvräknaren pin 58 på t5.2 boxen?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Men jag har hittat alla förutom en singnal på/till t5.2 boxen. är det mer som skall kopplas?Ursprungligen postat av Moribound
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Hade du TCS på din bil innan? Om den inte hade det så är dte ju inte mycket mer än allt till och från själva motorn som ska kopplas in.Ursprungligen postat av rgolsson
Vad var det du inte förstod med varvtalssignalen?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Nä har inte tcs. och har inte varit det på den härvan jag har häller.
Jag har skrivit ner alla kopplingar på t.5.2 boxen och har hittat alla singnaler förutom en och det är nr 58. den ska gå till varvtalet någotting. kommer inte ihåg exakt nu varför jag inte hittade det men det var något som klyddade till det för mig.
sen är det farthållaren men det är ju ett problem man kan ta efter man har fått igång bilen.
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Man kan enklast ta den från diagnostikuttaget. där finns den.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Det är 55 och 58 som jag inte riktigt vet.Ursprungligen postat av Moribound
55 går till shift up och 47a,c.(bränslenivåmätare, kylartemp mätare) den vet jag inte hur jag skall koppla. är förvirrande när man gämför t5.2 och lh el-schmat.
sen 58 går till "47" (kombinationsinstrument i panelen) och 73 tändkontrollsutag.
hittar inte den i diagnosuttaget på lh :/ det är nr 347 på lh du mennar eller?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
okej nu har det varit tyst länge här.
men nu har jag börjat på det på bilen. har tagit bort den gamla härvan och satt ditt t5.2 härvan. kopplat inte spridare,givarn,tomgångs motorn mm.
och kollade lite i el-schamat igen. var ett tag sedan nu. nr 10 i tändkasseten är en gy/rd som skall till huvudbränslerelät 87b.
kan man ta det av den GY/WH i kolkanistern. för den går åxå dit?
Eller isak. i din adapter. kan man ta den av i lh boxen nr 27?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02