Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Gruppinköp av sportbromsar?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Gruppinköp av sportbromsar?

    Fixat o trixat lite på egen hand nu, och för att kunna köpa in sportbromsar 336 & 355mm & 6 kolvs ok.

    XYZ bromsar är det jag syftar på.

    Som de flesta vet är att det finns redan färdiga kit till saab 95 ect, men till oss kära 9000 ägare är utbudet noll.

    Dock så har ja varit i kontakt med dom, och dom kan göra färdiga kit till 9000.
    Priset blir då 9000kr och neråt, dvs mycket billigare än nån annan stans. + att man får ruskigt stora bromsar. = som normalt inte finns till 9000 annars.
    (Obs priset är preliminärt)

    Obs. så är syftet med denna tråd inte att konkurera ut svenska åf utan ett alternativ till bromsar som inte finns annars till 9000.

    Så hur många är intresserade ?

    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 919

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    tråden är snart låst iallafall..........

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Citat Ursprungligen postat av StefanM
    tråden är snart låst iallafall..........

    Varför skulle den låsas ?
    Bryter jag några regler när jag frågar om gruppinköp för att få ner priset och absolut själv inte göra nån profit alls.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Jag kan vara intresserad av en uppsättning till en og9-3 cabbe. Kanske möjligen även en 9-3 SC -07 om priserna är rätt.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av StefanM
    tråden är snart låst iallafall..........

    Varför skulle den låsas ?
    Bryter jag några regler när jag frågar om gruppinköp för att få ner priset och absolut själv inte göra nån profit alls.
    Bara ett tips:
    §9.4 Det är inte tillåtet att på och/eller med hjälp av klubbens forum genomföra gruppköp som på något sätt kan konkurrera med de tjänster våra sponsorer och rabattgivare erbjuder och/eller där den/de som genomför gruppköpet tjänar pengar på det samma eller på något annat sätt har ett vinstintresse i gruppköpet. Detta strider mot de överenskommelser klubben har med respektive sponsor/rabattgivare och ger denna rätt att bryta dessa överenskommelser.

    Och tyvärr har ju modsen tolkningsföreträde här.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Jakobstad, Finland
    Inlägg
    2 157

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Hej,

    Med tanke på hur "illa" sådana bromsar funkat för Rickard så känns det ju inte riktigt lockande. Dyra skivor och belägg som nöts snabbt, XYZ är väl samma sak som D2 och domdär andra kina/korea-grejerna?

    Hellre biltemaskivor och grymma belägg, finns en tråd om större skivor som nästan passar 9000. Alfa 166 GTA tror jag det var som hade något mot 330 mm skivor och 108 i bultmönster samt annars någorlunda korrekt offset.

    Men det kräver ju pill hur osm helst, färdiga lösningar kostar om dom är bra.
    "Utan tvivel är man inte klok"

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Citat Ursprungligen postat av Slättabjörnen
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag


    Varför skulle den låsas ?
    Bryter jag några regler när jag frågar om gruppinköp för att få ner priset och absolut själv inte göra nån profit alls.
    Bara ett tips:
    §9.4 Det är inte tillåtet att på och/eller med hjälp av klubbens forum genomföra gruppköp som på något sätt kan konkurrera med de tjänster våra sponsorer och rabattgivare erbjuder och/eller där den/de som genomför gruppköpet tjänar pengar på det samma eller på något annat sätt har ett vinstintresse i gruppköpet. Detta strider mot de överenskommelser klubben har med respektive sponsor/rabattgivare och ger denna rätt att bryta dessa överenskommelser.

    Och tyvärr har ju modsen tolkningsföreträde här.
    Syftet är inte att konkurera, och jag själv gör ingen profit alls isf, helt idellt.
    Vill bara erbjuda storlek på skivor o ok som inga svenska ÅF gör när det gäller 9000. = därför ingen konkurens.
    Så skulle bli förvånad om dom låste tråden.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Citat Ursprungligen postat av Ken-1
    Hej,

    Med tanke på hur "illa" sådana bromsar funkat för Rickard så känns det ju inte riktigt lockande. Dyra skivor och belägg som nöts snabbt, XYZ är väl samma sak som D2 och domdär andra kina/korea-grejerna?

    Hellre biltemaskivor och grymma belägg, finns en tråd om större skivor som nästan passar 9000. Alfa 166 GTA tror jag det var som hade något mot 330 mm skivor och 108 i bultmönster samt annars någorlunda korrekt offset.

    Men det kräver ju pill hur osm helst, färdiga lösningar kostar om dom är bra.

    Då kör du på biltema så kör ja med XYZ.
    Vill ha stora bromsar som dels funkar helt okej, och dom lär ju vara markant bättre än 9000 skit orginal bromsar, sen så fyller det upp min 18" fälg bra med 355mm skivor, så ser det snyggt ut med.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Jag kan vara intresserad av en uppsättning till en og9-3 cabbe. Kanske möjligen även en 9-3 SC -07 om priserna är rätt.

    Jag har ingen koll på vad OG93 har, eller 93 SC.
    Denna tråd var menat för oss med 9000 och 108x4 bultmönster.
    Kolla blocket efter XYZ finns många kit där bolt on till 93 o inte spec dyra heller.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Jag kan vara intresserad av en uppsättning till en og9-3 cabbe. Kanske möjligen även en 9-3 SC -07 om priserna är rätt.

    Jag har ingen koll på vad OG93 har, eller 93 SC.
    Denna tråd var menat för oss med 9000 och 108x4 bultmönster.
    Kolla blocket efter XYZ finns många kit där bolt on till 93 o inte spec dyra heller.
    Ok, vart bara en tanke för att "hänga på" ev. grupprabatt ... Kanske lika bra så räddar man plånboken, och kan lägga pengarna på bättre Acceleration istället för Decelleration :P
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag


    Jag har ingen koll på vad OG93 har, eller 93 SC.
    Denna tråd var menat för oss med 9000 och 108x4 bultmönster.
    Kolla blocket efter XYZ finns många kit där bolt on till 93 o inte spec dyra heller.
    Ok, vart bara en tanke för att "hänga på" ev. grupprabatt ... Kanske lika bra så räddar man plånboken, och kan lägga pengarna på bättre Acceleration istället för Decelleration :P
    Hehe, ja fast om vi skulle göra så så skulle jag nog strida mot dom strikta inköpsregler som gäller här på forumet
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 572
    Medlem#
    5737

    Re: Gruppinköp av sportbromsar?

    Både Maptun, Nordic Uhr och Speedparts säljer uppgraderingsbromsar till 9000 så ett gruppköp skulle definitivt kunna konkurrera med dessa rabattgivare/sponsorer.

    Låser därför tråden och hänvisar till §9.4
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

Liknande ämnen

  1. Sportbromsar VS orginalbromsar
    Av rybbe i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 23:11
  2. Sportbromsar
    Av hammarslag i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 22:03
  3. SAAB 9000 CSE 97 - Sportbromsar
    Av Butterfly i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 07:42
  4. Sportbromsar ng900, dia bakskivor??
    Av mr.dick i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 11:39
  5. OZ sportbromsar på Micro, Bra eller A*us
    Av 9000CSE i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-29, 13:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •