Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Ny stereo, hur välja aux src??

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178

    Ny stereo, hur välja aux src??

    Köpte en pioneer 7700mp
    http://www.pioneer.se/se/product_detail ... _id=25-121


    Den har aux in via en speciell adapter från pioneer som oxo inhandlades. Denna är då via rca kopplad till min bildator. Allt är rätt kopplat (man kan bara sätta in kontakten på ett håll) men jag kan ändå inte välja AUX som src på stereon??? Det står i manualen att aux visas i src menyn bara när stereon känner av att en unit finns där inkopplad, men som sagt den dyker inte upp på min



    vad kan vara fel??? blir skogstokig snart på detta..........

    edit: har testat spela en låt på datorn så att "ljudströmmen" går via kabeln s.a.s men den visas ändå inte på stereon...

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    På en av mina tidigare pioneer måste man in i menyerna för att aktivera aux in
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 730
    Jag antar att du har bläddrat igenom manualen helt för annars skulle du inte behöva ställa frågan men jag måste ju ändå kolla om du har gjort dom här stegen?

    Val av AUX-inställning
    Du kan använda extra utrustning (AUX) med denna enhet. Aktivera AUX-inställningen när du använder extern utrustning som är ansluten till denna enhet.

    1. Tryck på FUNCTION och välj AUX. Tryck på FUNCTION upprepade gånger tills AUX visas i displayen.
    2. Tryck på 8 eller 2 för att koppla på eller av AUX. När du trycker på 8 eller 2 växlar AUX mellan på och av och statusen visas (t.ex. AUX :ON).

    Mvh

    /Martin

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz
    Jag antar att du har bläddrat igenom manualen helt för annars skulle du inte behöva ställa frågan men jag måste ju ändå kolla om du har gjort dom här stegen?

    Val av AUX-inställning
    Du kan använda extra utrustning (AUX) med denna enhet. Aktivera AUX-inställningen när du använder extern utrustning som är ansluten till denna enhet.

    1. Tryck på FUNCTION och välj AUX. Tryck på FUNCTION upprepade gånger tills AUX visas i displayen.
    2. Tryck på 8 eller 2 för att koppla på eller av AUX. När du trycker på 8 eller 2 växlar AUX mellan på och av och statusen visas (t.ex. AUX :ON).

    Mvh

    /Martin

    jajamän det har jag gjort.

    trycker jag på source eller function så kommer jag aldrig till ngn meny som heter aux

    under source e bara cd o tuner och under function massa annat jider, region, local on etc etc men ingen aux

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    det skall inte vara så att det behövs ngn matning till adaptern .. lr jordning .. vet att så är det på alpines pryl .. att den skall jordas ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    det skall inte vara så att det behövs ngn matning till adaptern .. lr jordning .. vet att så är det på alpines pryl .. att den skall jordas ..
    nix inte denna, väldigt enkel "kabelpryl" utan massa tjafs. Ska testa imorgon igen kan ha varit trött

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Harlösa, Skåne
    Inlägg
    250
    Tips läs sidan 34 i manualen....
    OBS enheten skall vara avstängd när man vill nå grundinställningsmenyn. Det är det vanligaste felet som folk gör att man försöker göra grundinställningar med apparaten gående. Lycka till!!!

    Justering av grundinställningar
    Grundinställningarna ger dig möjlighet att göra olika inställningar för denna enhet.
    1. Håll SOURCE intryckt tills enheten stängs av.
    2. Håll FUNCTION intryckt tills klockan visas i displayen.
    3. Tryck på FUNCTION för att välja en grundinställning.
    Tryck på FUNCTION upprepade gånger för att växla mellan följande inställningar:
    – Klocka
    – FM Step (FM-sökningssteg)
    – Auto PI (automatisk PI-sökning)
    – Warning (varningston)
    AUX (AUX-ingång)
    – Dimmer (därmpad displaybelysning)
    – Brightness (ljusstyrka)
    – ILLUMI (belysningsfärg)
    – REAR SP (bakre utgång och subwooferstyrenhet)
    – Telephone (bortkoppling/dämpning av ljudkälla)
    – Ever Scroll (kontinuerlig rullning)

    Använd instruktionerna i följande avsnitt, där varje inställning behandlas.
    • Om du vill avbryta grundinställningarna trycker du på BAND.
    • Du kan också avbryta grundinställningarna genom att hålla FUNCTION intryckt tills enheten stängs av.

    Läs sedan sidan 35

    Val av AUX-inställning
    Du kan använda extra utrustning (AUX) med denna enhet. Aktivera AUX-inställningen
    när du använder extern utrustning som är ansluten till denna enhet.
    1. Tryck på FUNCTION och välj AUX.
    Tryck på FUNCTION upprepade gånger tills AUX visas i displayen.
    2. Tryck på (pil upp) eller (pil ner) för att koppla på eller av AUX.
    När du trycker på (pil upp) eller (pil ner) växlar AUX mellan på och av och statusen visas (t.ex. AUX :ON).
    Saab 2000 bra mycket snabbare än din bil...
    Kör: Saab 95 V4-73, Cadlillac BLS 2.0 Biopower -08 samt Saab ng9-5 TiD4 Vector Hirsch -10
    Produktionsrapporterna ng9-5 och 9-4X https://9-5sc2012.com/productionreport/

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    Niils, tack, har inte testat men det måste vara det, alltså att enheten inte var avstängd.

    Det var denna biten jag "fastnade på"
    Val av AUX-inställning
    Du kan använda extra utrustning (AUX) med denna enhet. Aktivera AUX-inställningen
    när du använder extern utrustning som är ansluten till denna enhet.
    1. Tryck på FUNCTION och välj AUX.
    Tryck på FUNCTION upprepade gånger tills AUX visas i displayen.
    2. Tryck på (pil upp) eller (pil ner) för att koppla på eller av AUX.
    När du trycker på (pil upp) eller (pil ner) växlar AUX mellan på och av och statusen visas (t.ex. AUX :ON).
    Man tycker nästan de skulle varit lite tydligare o skriva att den ska vara off men men.



    tackaR!

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    en följdfråga till detta.

    Allt verkar fungera mer lr mindre men 2 saker som irriterar mig

    1. Antenn hissas inte upp längre automatiskt vid påslag (inte alls)
    2. stationerna på radion är väck efter att bilen är avstängd (alltså minne sladden är "inte" inkopplad.

    Hur fixa?
    Jag använda befintliga iso kontakter och bara klicka in de i stereon. Problemet är att det fanns 3 plastkontakter inne i saab stereon, men bara 2 som kan gå in i pioneer burken = den tredje är ej inkopplad och det är säkert denna som kablar till dessa funktioner går till. Måste man dra om sladdar eller finns det ngn adapter som sväljer saabs 3 original plastbitar o sen ut till 2 vanliga iso kontakter?


    edit: gör oxo ny tråd......större chans att ngn svarar när relevant rubrik är med.

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Förmodligen kan den tredje vara signalsladdar till slutsteg .. så är detpå iaf på 9000 .. ltie långsökt kasnke .. men ändå ..

    vet att på min alpinestereo så går dett att på orgkablarna som går ut till isokontakten kan man välja lite genom att konstatströmmen och drivströmmen går att skiffta runt lite ..

    har tyvärr inga bilder på det dock =( .. kanske kan gå ut och plåta lite sedan .. men skall ut i garaget och meka 900a förts .. och där finns ingen stereo alls i den bilen .. (det väger ju) ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Förmodligen kan den tredje vara signalsladdar till slutsteg .. så är detpå iaf på 9000 .. ltie långsökt kasnke .. men ändå ..

    vet att på min alpinestereo så går dett att på orgkablarna som går ut till isokontakten kan man välja lite genom att konstatströmmen och drivströmmen går att skiffta runt lite ..

    har tyvärr inga bilder på det dock =( .. kanske kan gå ut och plåta lite sedan .. men skall ut i garaget och meka 900a förts .. och där finns ingen stereo alls i den bilen .. (det väger ju) ..
    jo fick tips tidigare om att man måste ändra konstant 12v och kontakt 12v (röd gul). Men men hoppades på mer plug n pray "iso". Ska bara peta dit fiskespö antennen oxo

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Harlösa, Skåne
    Inlägg
    250
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Förmodligen kan den tredje vara signalsladdar till slutsteg .. så är detpå iaf på 9000 .. ltie långsökt kasnke .. men ändå ..

    vet att på min alpinestereo så går dett att på orgkablarna som går ut till isokontakten kan man välja lite genom att konstatströmmen och drivströmmen går att skiffta runt lite ..

    har tyvärr inga bilder på det dock =( .. kanske kan gå ut och plåta lite sedan .. men skall ut i garaget och meka 900a förts .. och där finns ingen stereo alls i den bilen .. (det väger ju) ..
    jo fick tips tidigare om att man måste ändra konstant 12v och kontakt 12v (röd gul). Men men hoppades på mer plug n pray "iso". Ska bara peta dit fiskespö antennen oxo
    I den 3:e kontakten finns bla telefon förbindelsen, ljud in till stereon, 2 datasignals ledningar som amn förenklat kan säga går till SID. sedan finn också ledningarna från CD växlaren däri.
    Saab 2000 bra mycket snabbare än din bil...
    Kör: Saab 95 V4-73, Cadlillac BLS 2.0 Biopower -08 samt Saab ng9-5 TiD4 Vector Hirsch -10
    Produktionsrapporterna ng9-5 och 9-4X https://9-5sc2012.com/productionreport/

Liknande ämnen

  1. Välja IC?
    Av aero s i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 14:37
  2. få 3.5mm utgång till AS2? annars vilken stereo ska man välja
    Av Dennan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 22:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •