Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Barnstol bak i 9-5 med elstolar.

  1. #1

    Barnstol bak i 9-5 med elstolar.

    Tycker inte orginal fästen är så bra som flyttar sig med stolen om man justerar stolen i längsled.
    Är det nån som löst det med andra fäste som sitter med nån bult i golvet eller kanske där stolen är fäst i golvet?

    Va plats en Maxi Cosi Mobi tar i baksätet...man behöver ju ha framstolen längst fram vilket gör att den platsen blir obrukbar.

    Hur gör ni som har flera stolar i bilarna?

    /Henrik

  2. #2

    Re: Barnstol bak i 9-5 med elstolar.

    Nån som har koll?

    /Henrik

  3. #3

    Re: Barnstol bak i 9-5 med elstolar.

    Hej Henrik

    vi använder en akta graco Cosmic Comfort bak till vår dotter och vi behöver väl inte ha förar stolen längst fram men nästan så det blir trångt att åka fram men det går, jag spänner fast denna runt om skenan som elstolen åker på ett säkerhets bälte i var skena dvs inget sitter fast i stolen.
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  4. #4

    Re: Barnstol bak i 9-5 med elstolar.

    Men är det inte lite vassa kanter på skenan under som kan skada bältet så det går av vid kollision?

    /Henrik

  5. #5

    Re: Barnstol bak i 9-5 med elstolar.

    Nix inte på mina skenor dom är mjukt rundade där jag fäst bältena, längst bak på skenorna mot baksätet, dra bältet under hela skenan, var iallafall beskrivet så i min instruktions bok till stolen, tror inte dom hade visat det alternativet om det var farligt vid krock.
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  6. #6
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507

    Re: Barnstol bak i 9-5 med elstolar.

    Vi har en BeSafe Izi Kid monterad bakom förarstolen, måste ha den där eftersom carporten är så tajt att man bara tar sig in på bilens vänstra sida när den är parkerad. Stolen är väldigt skrymmande och det är tur att varken jag eller frugan är speciellt resliga (160/175 cm) för stolen måste vara ganska långt fram. Övervägde ett tag att byta ut BeSafe-stolen, men jag har nu anpassat min körställning så nu funkar det tycker jag.

    Jag har fäst stropparna till stolen i öglor som är monterade i den bakre fästpunkten till framstolarnas skenor. Jag skulle vilja ha fästöglor som möjliggör att fästa stropparna bakåt (i skenans ände) istället för på sidan av skenan. Har hittills misslyckats med att hitta såna öglor.

    Att fästa själva "stropparna" direkt under skenan låter inte som någon bra lösning i mina öron. Finns det inte risk för att de glider ur, jag menar de sitter ju i spänn bakåt? Eller är det jag som fattar fel? Får man inga öglor med till Akta- och Maxi Cosi-stolarna?
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

Liknande ämnen

  1. Barnstol i Cab
    Av Anth i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 11:49
  2. Barnstol VS sidokrockkudde?
    Av Conny L i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 16:57
  3. Barnstol i 9-3 aero ?
    Av alexanderj i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 20:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •