Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur få forumslayouten "bredare"?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 115
    Medlem#
    5389

    Hur få forumslayouten "bredare"?

    Hej!


    Ända sen uppgraderingen till phpBB 3 så har det (iaf på datorn hemma) varit mkt tomt utrymme på bägge sidor. Däremot så på datorn på jobbet så fyller det ut på ett helt annat sätt och forumet blir mkt mer lättläst. Tyckte inte det blev ngn skillnad när jag ändrade upplösning här hemma...vad göra?


    Mvh M
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-21 klockan 23:27.

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555

    Re: Hur få forumslayouten "bredare"?

    Har likadant.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Hur få forumslayouten "bredare"?

    Vi håller på att titta på ett nytt tema (igen...) som har mer gemensamt med det gamla forumet - samtidigt som det då har dynamisk bredd. Dessutom kommer det att gå i samma färger som hemsidan för att knyta ihop den påsen lite bättre.

    Ingen deadline satt på när det kommer att vara klart. För de som uppskattar den här layouten som vi har *just nu* istället så kommer det givetvis att vara valbart.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 108

    Re: Hur få forumslayouten "bredare"?

    Håller med att forumet bör göras bredare. Just nu är 50% av skärmen outnyttjat.
    Signatur...

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Hur få forumslayouten "bredare"?

    "Forumet bör göras bredare"

    Jag skulle vilja ändra den formuleringen lite grann.

    "Forumet bör göras dynamiskt i bredd", liknande tidigare. Det är inte alla som vill ha brett och stort. På hemmadatorn är det helt ok med relativt brett. Idag finns det så ruskigt många andra apparater att surfa från, TV, min-laptopar, mobiltelefoner, handdatorer mm. Alla dessa har inte en jätteskärm, eller ens en normalstor skärm.

    Nu är fövisso inte dessa surfprylar i majoritet, men det ska ju ändå fungera någorlunda för alla. Om det har en fast bredd som är för stor, så är det mångdubbelt jobbigare än en som är för smal, eftersom man då måste sitta och scrolla på två håll hela tiden. Hellre för smal än för bred, men helst dynamisk!

    Nu vet jag att det jobbas på detta, så det är ingen kritik i den meningen. Jag kunde bara inte låta bli att ge en lite mer nyanserad bild av det när det bara önskas bredare och bredare hela tiden.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6

    Re: Hur få forumslayouten "bredare"?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Vi håller på att titta på ett nytt tema (igen...) som har mer gemensamt med det gamla forumet - samtidigt som det då har dynamisk bredd. Dessutom kommer det att gå i samma färger som hemsidan för att knyta ihop den påsen lite bättre.

    Ingen deadline satt på när det kommer att vara klart. För de som uppskattar den här layouten som vi har *just nu* istället så kommer det givetvis att vara valbart.
    Då kanske det är på sin plats att integrera forumet med hemsidan eller är det något ni redan tänkt på?

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Hur få forumslayouten "bredare"?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Då kanske det är på sin plats att integrera forumet med hemsidan eller är det något ni redan tänkt på?
    Det är ett av våra stora mål, strax efter att koppla samman medlemsregistret med forumet i prioriteringsordning.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    20

    Re: Hur få forumslayouten "bredare"?

    Tänkte bara höra hur det går med arbetet att anpassa forumet.

    PM:a om jag kan vara till någon hjälp.
    [nordis]
    Saab 9-3T -99 200hk

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43
  2. Spårar efter byte til 17" och bredare däck
    Av norrbaggen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •