Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Biltemas fjärrljus

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Biltemas fjärrljus

    Nån som vet hur dessa fjärrljus är? har ju fått hyffsat bra i test, dom är ju ändå typ halva priset billigare än hella. behöver få lite längre ljus, nära har jag så det räcker.
    http://www.biltema.se/Archive%5CProd...5C42-362_l.jpg
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Biltemas fjärrljus

    ja dom kanske funkar, kanske lite små reflektorer när dom är 190mm bara men det är ju bara att testa för dom är ju inte dyra! rekomenderat är ju att du har 2 flod och en pencil. sen är det bara att smaska dit 100wattare
    9-3x TTID 20x9,5

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Re: Biltemas fjärrljus

    Jag har redan 4st flod på, därför jag vill ha typ 4st pencil oxå, va lite därför jag undrade om nån visste hur dom va.
    å 100W lampor är det ända som gäller, finns inget annat alternativ, ja, xenon då.

    E inte på nån saab, utan på en pajero, så ni behöver inte vara rädda att jag ska förstöra en saab med 8 extraljus.
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Biltemas fjärrljus

    Citat Ursprungligen postat av Eyeball
    Jag har redan 4st flod på, därför jag vill ha typ 4st pencil oxå, va lite därför jag undrade om nån visste hur dom va.
    å 100W lampor är det ända som gäller, finns inget annat alternativ, ja, xenon då.

    E inte på nån saab, utan på en pajero, så ni behöver inte vara rädda att jag ska förstöra en saab med 8 extraljus.
    vad är det för några du har nu?

    har själv 3st hella 3003 med 55w xenon och det räcker gott och väl
    men om du redan har 4flod så är det ju bara att gasa på med fyra billiga flodare kollade på internet vi bil ägare var positiva till dessa extra ljus iaf dock sa dom att dom inte andades lika mycket kvalite som hella men hade nästan lika bra prestanda.

    annars kan du säkert få tag på ralley 3000 för ganska billig peng

    en bra sak är ju att du kör med rejäla relän och ett till varje lyse sen ordentliga kablar hela vägen och inte fuskar med kopplingarna. en klen kabel eller dålig koppling kan försämra prestandan ordentligt!
    9-3x TTID 20x9,5

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Re: Biltemas fjärrljus

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    Citat Ursprungligen postat av Eyeball
    Jag har redan 4st flod på, därför jag vill ha typ 4st pencil oxå, va lite därför jag undrade om nån visste hur dom va.
    å 100W lampor är det ända som gäller, finns inget annat alternativ, ja, xenon då.

    E inte på nån saab, utan på en pajero, så ni behöver inte vara rädda att jag ska förstöra en saab med 8 extraljus.
    vad är det för några du har nu?

    har själv 3st hella 3003 med 55w xenon och det räcker gott och väl
    men om du redan har 4flod så är det ju bara att gasa på med fyra billiga flodare kollade på internet vi bil ägare var positiva till dessa extra ljus iaf dock sa dom att dom inte andades lika mycket kvalite som hella men hade nästan lika bra prestanda.

    annars kan du säkert få tag på ralley 3000 för ganska billig peng

    en bra sak är ju att du kör med rejäla relän och ett till varje lyse sen ordentliga kablar hela vägen och inte fuskar med kopplingarna. en klen kabel eller dålig koppling kan försämra prestandan ordentligt!

    Det är SIM jag har nu, funkar väldigt bra för priset, dock har dom ju inga pencil...
    Får la testa biltemas grejer då.

    Jobbar som elektriker, så är det nåt jag e noga med är det kablar och relän etc.
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Re: Biltemas fjärrljus

    SIM har visst pencil har jag sett vid närmre efterforskningar, nu blir det in till swedol å handla
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Biltemas fjärrljus

    Citat Ursprungligen postat av Eyeball
    Nån som vet hur dessa fjärrljus är? har ju fått hyffsat bra i test, dom är ju ändå typ halva priset billigare än hella. behöver få lite längre ljus, nära har jag så det räcker.
    http://www.biltema.se/Archive%5CProd...5C42-362_l.jpg
    Enligt testerna i Vi Bilägare lyser dom minst lika bra som Hella 3003
    Klart prisvärda alltså
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Re: Biltemas fjärrljus

    Klart prisvärda. Har åkt med bekanta som haft dessa på med 100W. Trodde först att det satt maffiga Hella på men blev snopen när jag såg att det var Biltemas.

    Hört om dom som satt i 35W xenon och det blir tydligen dagsljus både l å n g t och b r e t t. - Vad blir det då inte med 55W xenon?

    Tips: handla från www.vvme.com Det blir billigt trots en dyr dollar. Leverans på 3 dagar. Bra prylar, har det själv monterat i halvljus och beställde ett kit till helljuset i går kväll, fick tracking number på DHL i morse.
    (Med dessa på tvivlar jag att jag behöver extraljusen ens, annat än för utsmyckning då).
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Re: Biltemas fjärrljus

    egentligen kanske det hade räckt med att trycka i xenon i dom jag har.
    fast ser ju maffigt ut med 8 extraljus oxå!
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    242

    Re: Biltemas fjärrljus

    Dom där biltemalyktorna är inga pencilbeam bara så att du vet. Helt vanlig e-märkt fjärrljusbild även fast det ser ut som pencil om man tittar på reflektorn.
    SAAB 9000 A50 2,0t -98

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    288

    Re: Biltemas fjärrljus

    Citat Ursprungligen postat av Slättabjörnen
    Klart prisvärda. Har åkt med bekanta som haft dessa på med 100W. Trodde först att det satt maffiga Hella på men blev snopen när jag såg att det var Biltemas.

    Hört om dom som satt i 35W xenon och det blir tydligen dagsljus både l å n g t och b r e t t. - Vad blir det då inte med 55W xenon?

    Tips: handla från http://www.vvme.com Det blir billigt trots en dyr dollar. Leverans på 3 dagar. Bra prylar, har det själv monterat i halvljus och beställde ett kit till helljuset i går kväll, fick tracking number på DHL i morse.
    (Med dessa på tvivlar jag att jag behöver extraljusen ens, annat än för utsmyckning då).
    Vad landade frakten på?

Liknande ämnen

  1. Biltemas rostskyddsmedel?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 09:30
  2. Biltemas rostskyddsspray
    Av Turbomupp i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 11:36
  3. Dimljusen på 9-5 som extraljus/fjärrljus?
    Av Primus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 09:36
  4. Konvertera dimljus till fjärrljus
    Av DMogren i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 08:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •